שליחת הזמנה
רוני אורבך. עדכון אחרון: 14/3/2010
הצורך: להניע את המשתמש לצרף חברים להצטרף לאתר או מערכת
הפתרון: ממשק פשוט ונוח להזמנת חברים לאתר
שימוש:
- באתרים או יישומים חברתיים, בהם יש ערך מוסף ליצירת קשרים עם חברים אחרים באתר.
- כאשר יש ערך מיוחד להרשמות על בסיס הפניה ממשתמש קיים (הנחה, זיכוי של המזמין במשהו וכד').
- ייתכן שהמשתמש ירצה להזמין חברים לאתר לאחר שהתנסה בשימוש בו ונהנה. בדרך כלל לא נכון לבקש מהמשתמש להזמין חברים מיד עם הצטרפותו לאתר. בשירותים שעיקר ייעודם הוא ביצירת הרשת החברתית, הנחיה זו לא תקפה.
יישום נכון:
- ניתן לממש במגוון צורות והיקפים, מהפניה פשוטה לשליחת זימון בדואל ועד מערכת מורכבת.
- ביצוע מינימליסטי: שדה להזנת כתובת אימייל של מקבל ההזמנה, כאשר פרטי השולח והודעה סטנדרטית יישלחו אוטומטית לכתובת זו.
- הזמנת ברירת-המחדל צריכה להיות קצרה ופשוטה, וחלים עליה כללי הכתיבה השיווקית הרגילים באינטרנט (הסבר את היתרון בהרשמה, קרא לפעולה וכו'). חשוב לזכור שמקבל ההזמנה לרוב לא מבקש אותה, והיא חשודה כדואר זבל – כך שכדאי לשמור עליה תמציתית ומנומסת.
- רצוי לאפשר התאמה אישית של ההזמנה.
- רצוי לאפשר גישה מאובטחת לספרי הכתובות של המשתמש, באמצעים המאובטחים מקובלים.
- לא מומלץ לסמן מראש את כל אנשי הקשר של המשתמש. אפשר להציג תיבת "סמן הכל" ולתת לו להחליט בעצמו אם הוא רוצה לסמן אותה.
- אין להכריח את המשתמש להזמין חברים.
גיור:
- יש להיזהר משיבושים בשילוב עברית ואנגלית באותה שורה.
- יש להקפיד על שילוב רהוט בין מגדר המשתמש לניסוח תבנית ההזמנה.
- איך לא?
– "נורית משתמש במערכת ושלח לך הזמנה"
– "נורית משתמש/ת במערכת ולשלח/ה לך הזמנה" - איך כן?
– "נורית משתמשת במערכת ושלחה לך הזמנה
- איך לא?
לקריאה נוספת:
- Invite בספריית דפוסי העיצוב של Yahoo.
- Invite a Friend בספריה Interaction Design Patterns