עסקים מקוונים מובילים משתמשים בוידאו על מנת למשוך תעבורה ולשפר את אחוזי ההמרה באתר (אחוז המבקרים המבצעים קנייה או פעולה אחרת מתוך השירותים המוצעים באתר). מתודולוגיית האבחון של EyeView מבוססת על הרצה מקבילית של מספר סרטוני וידאו ומדידה מדוייקת של השפעת כל וידאו על קהלי יעד שונים.
ההרצאה של טל ריזנפלד, סמנכ"ל שיווק EyeView, הוצגה בכנס UXI Live 2010 שהתקיים ב-5/10/2010 והיא מובאת כאן במלואה.
הרצאה
מצגת
תקציר ההרצאה
וידאו הופך לערוץ תקשורת מרכזי בעולם האינטרנט, ועסקים מקוונים ממנפים אותו לשלושה שימושים עיקריים:
1. שיפור יחס ההמרה בדפי נחיתה – שימוש בוידאו בכדי להפוך מבקר באתר ללקוח או קונה.
2. שיפור ביצועים של תוכנית שותפים (affiliate program) – נתינת וידאו ל affiliates ככלי פרסום תחליפי לפרסומת סטטית.
3. פרסום באינטרנט – שיפור אפקטיביות הפרסום על ידי שימוש בוידאו אינטראקטיבי תוך התאמה אישית של וידאו למשתמש.
להלן עשרה דגשים מרכזיים לשימוש אפקטיבי בוידאו מקוון:
1. יש לדאוג שוידאו הממוקם בדפי נחיתה לא יראה כמו פרסומת
2. על הוידאו לתפוס את תשומת לב המשתמש בשניות הראשונות
3. יש חשיבות רבה למיקומו של לחצן ה- Play שמנגן את הוידאו
4. זמן הצפייה הממוצע של גולשים הינו מוגבל ולכן תוכן הוידאו חייב להיות קצר ולעניין
5. תוכן הוידאו צריך להדגיש את הערך המוסף האמיתי ללקוח
6. לוקאליזציה ושפת הקריינות קריטית לאפקטיביות התוכן
7. קצב וטון הקריינות משפיעים על צופים שונים בצורה שונה
8. מבטא הקריין משפיע על הצופה ועל תגובתו לוידאו
9. קריאת ההפעלה בסוף הוידאו המפנה לצעד הבא (Call for action) משפיעה על האפקטיביות הכללית של הוידאו
10 . מומלץ לנסות ולבחון קריאות הפעלה שונות בסוף הוידאו