בית  >  כתבות  > סקר השכר לשנת 2012: תוצאות

סקר השכר לשנת 2012: תוצאות

צוות UXI, 3/7/2012. 11 תגובות.

זו השנה השלישית שאנחנו מפרסמים את תוצאות סקר השכר שלנו.
הסקר השנה בא לבחון יותר מאשר רק את השכר. רצינו להגדיר את מהות המאפיין הישראלי, לא רק כי לא תמיד אנשים יודעים מה הוא עושה, אלא גם כי יש לו שם שונה בכל פעם שנתקלים בו. בסקר גילינו כ-70 שמות יחודיים לתפקיד המאפיין!

תכנון ועריכה: יסמין גלקר וייסבורד ומרטין פרידמן
עיצוב: יעל שינקר

ניתן להוריד כאן את קובץ ה-PDF המלא של תוצאות הסקר.

התוצאות מראות מגמה מאוד אופטימית לגבי תחום ה-UX בארץ

  • מספר הפרוייקטים, גדלי הצוותים והשכר נמצאים במגמת עלייה מהשנה שעברה.
  • רוב המאפיינים שענו על הסקר מרוצים מתפקידם ומעוניינים להמשיך ולהתמחות בנישות נוספות בתחום.
  • גילינו אישור נוסף לשוויוניות שתחום ה-UX מציע: חלוקת המשיבים לפי מין היא כמעט 50/50, כשאצל המאפיינים השיבו מעט יותר גברים ואצל מעצבים השיבו מעט יותר נשים. עם זאת, קיימים פערי שכר לטובת הגברים, גם אצל שכירים וגם אצל פרילאנסרים. עוד יש לנו לאן להתקדם.

תוצאות הסקר פורסמו בחוברת הכנס UXI Live 2012 אך יש הרבה מידע שלא היינו יכולים להציג בה – עוד אחד מאילוצי הפרינט. בדיגיטל, אנחנו קצת יותר גמישים. כך שכל מי שקורא את הסקר בגרסא הדיגיטלית זוכה לראות מידע נוסף מתוצאות הסקר. חפשו את הטקסט המופיע בין חלקי האינפוגרפיקה.

חשוב לנו לתת לכם כלי אמיתי ומדויק שיוכל לשמש אתכם במשא ומתן על שכר או על תעריף לעבודה שלכם.
אנחנו מקווים שהוא ישרת אתכם היטב. תודה גדולה לכל מי שהשתתף בסקר!
צוות UXI

1  סקר השכר לשנת 2012: תוצאות

2  סקר השכר לשנת 2012: תוצאות

3  סקר השכר לשנת 2012: תוצאות

מבין המאפיינים שענו שיש להם תואר שני, 92% היו שכירים. השכר החציוני שלהם עמד על 18,750 ש"ח. התעריף החציוני עבור הפרילאנסים בעלי התואר השני היה 250 לשעה.

4  סקר השכר לשנת 2012: תוצאות

92% אחוז מהמשיבים ענו שהם מאפיינים, בין היתר, גם לסביבת דסקטופ. הרחק מאחורה, 52% ענו שהם מאפיינים לסביבת iPhone ו-43% לסמארטפוני אנדרואיד. אחריהם הופיעו הטאבלטים של אפל ואנדרואיד. אחוזים בודדים ציינו שהם מאפיינים לטלוויזיות ולסביבות NUI.

 

5  סקר השכר לשנת 2012: תוצאות

6  סקר השכר לשנת 2012: תוצאות

7  סקר השכר לשנת 2012: תוצאות

8  סקר השכר לשנת 2012: תוצאות

9  סקר השכר לשנת 2012: תוצאות

שאלנו מאפיינים ומעצבים פרילאנסים איך הם משווקים את עצמם. על הסקר ענו 12 מאפיינים פרילאנסים, לעומת 39 מעצבים פרילאנסים. בעוד המאפיינים חילקו את פעילות השיווק בעיקר בין פייסבוק, לינקדאין ונטוורקינג באירועים, המעצבים הפתיעו – כמעט חצי מהם העידו שהפעילות השיווקית שלהם מתבצעת בלינקדאין – רשת חברתית מאוד לא גראפית.

10  סקר השכר לשנת 2012: תוצאות

11  סקר השכר לשנת 2012: תוצאות

12  סקר השכר לשנת 2012: תוצאות

 לא שכחנו את חברינו המעצבים. החלקים הבאים באינפוגרפיקה מתייחסים למעצבים שענו על הסקר.

13  סקר השכר לשנת 2012: תוצאות

בסקר בדקנו גם את התפלגות סוגי הפרוייקטים בין מעצבים שכירים לפרילאנסים. בשתי הקבוצות העידו רוב המשתתפים שהם עוסקים בעיצוב אתרי פרסום ואתרי תדמית. עם זאת, השכירים נטו יותר לעיצוב פורטלים, אתרי תוכן ואפליקציות מורכבות; בעוד פרילאנסים נטו יותר לאפליקציות עבור הקהל הרחב.

14  סקר השכר לשנת 2012: תוצאות

15  סקר השכר לשנת 2012: תוצאות

בהשוואה בין מעצבים שכירים לפרילאנסים, התגלה שמעצבים פרילאנסים נהנים יותר! זה בעיקר מפתיע בגלל שבקבוצת המאפיינים, דווקא השכירים היו יותר מרוצים. 64% מהמעצבים הפרילאנסים העידו שרמת שביעות הרצון שלהם היא מעל הממוצע, לעומת 50% בקרב השכירים.

 ניתן להוריד את קובץ ה-PDF המלא של תוצאות הסקר.

הייתם רוצים לראות עוד מידע בתוצאות הסקר? כתבו לנו ואולי תראו את השאלה שלכם בסקר של שנה הבאה.

כתבות בנושאים דומים



תגובות

11 תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח