זירת ה-Online Gaming בישראל היא אחת מהחשובות בעולם. נמצאות כאן כמה מהחברות המובילות של התחום, ביניהן 888, Playtech, William Hill, BWin ועוד. באירוע הקרוב שלנו נכיר יותר מקרוב את העיסוק ב-UX בתחום הייחודי הזה, גם מנקודת המבט של ספקי הפלטפורמות וגם דרך עיני האופרטור.
האירוע יתקיים ביום חמישי 6.3.2014, במכללה האקדמית "תל-אביב יפו". נפגשים ב-18:00, הרצאות החל מ-18:30. חניה בחניון המכללה, חבר הלאומים 10, תל-אביב.
ההשתתפות ללא תשלום, אבל נדרשת הרשמה מראש – מספר המקומות מוגבל.
המפגש בחסות:
איך מזיזים ללקוח את הגבינה וגורמים לו לאהוב את זה
ניהול שינוי במוצר/משחק קיים היא אתגרית במיוחד בכל שלב, האתגר מתעצם כשמצד אחד הגרעין הקשה של השחקנים נוגע במוצר כמעט כל יום במשך שנתיים, מכיר ואוהב אותו, ומצד שני יש צורך עסקי בהטמעת פלטפורמה חדשה לחלוטין. בהרצאה זו יתאר יהב את תהליך ניהול המשוב השיטתי של לקוחות קיימים ופוטנציאלים וכיצד ניהול נכון של השינוי מסייע בהגדלת מחויבות של לקוחות למשחק.
יהב הוא פסיכולוג חברתי עם התמחות בהתנהגות צרכנים ומעל 15 שנות נסיון ועיסוק אינטנסיבי בגיבוש אסטרגיה ומחקרי שוק. דיירקטור בחברת 888, מנהל באופן ישיר את תחום תובנת הלקוח ומחקרי הלקוחות. בעל נסיון עשיר בתחום CRM and Marketing Tools. מלמד ברקנאטי, במסגרת התואר שני בחוג לניהול של אוניברסיטת תל אביב במסלול חדשנות ויזמות טכנולוגית. Marketing Leader בדלתא – סטודיו לסטארטאפים (החוג לניהול של אוניברסיטת תל אביב במסלול חדשנות ויזמות טכנולוגית).
ואז הגיע הטבלט
Case Study – עיצוב פוקר מ-iPhone ל-iPad
רן אביב, ארט דיירקטור ב-Playtech
אז עשיתם את זה – סיימתם לעצב בהצלחה משחק פוקר לאייפון. אחרי ההשקה וחמש דקות של תהילה, מגיע אתגר חדש: הלקוחות רוצים משחק מותאם לאייפד. מאיפה מתחילים?
האם נכון לקחת את העיצוב הקיים ולמתוח אותו על מנת שיתאים לפלטפורמה החדשה, או שנדרש תכנון מחדש של ממשק המשתמש וניצול נכון יותר של השטח ליצירת חוויה נכונה יותר?
איך נשארים נאמנים למשתמשים ולעיצוב הקיים, תוך כדי שינויים פונקציונאליים? ואיך מנצלים את מסך האייפד ליצירת פיצ'רים חדשים ושיפור חוויית המשחק?
בהרצאה רן יסקור אתגרים ותובנות בהם נתקלתי תוך כדי עיצוב משחק פוקר מאייפון לאייפד, תוך שימת דגש על ההבדלים והחשיבות הנדרשים לעיצוב בין שתי הפלטפורמות.
רן אביב הוא בעל 15 שנות ניסיון במגוון תחומי עיצוב למדיות השונות, עיצוב לאינטרנט, ממשקים, עיצוב גרפי, איור, מיתוג, אנימציה, ואפילו מעצב חולצות. עיצב וייעץ עבור עבור חברות מובילות בארץ ובעולם, כמו מיקרוסופט, msn, פלאפון, HP ורבות אחרות. כיום ארט דירקטור בחברת המשחקים פלייטק.
כנגד כל הסיכויים – סיפורו של אתר allSlotsCasino.com
אייל וייסבין, מנהל קריאייטיב ב-Spiral Solutions
פרטים נוספים – בקרוב
הרשמה – ללא תשלום
ההשתתפות באירוע ללא תשלום אך נדרשת הרשמה מראש, מספר המקומות מוגבל.
??
האם יכולים להיכנס מי שאינם עוסקים בתחום?
אני תוהה איך מתן במה מכובדת לחברות שעוסקות בהימורים ברשת עולה בקנה אחד עם הכלל הראשון בקוד האתי שפרסמתם?
http://uxi.org.il/pages/14538
לשירה הטרחנית.
יש לך את זה בקצת יותר צדקני?
היי שירה,
תודה על התגובה. הכלל שהתייחסת אליו היה "אאפיין חוויות משתמש חיוביות ומועילות; לא אגרום נזק ללקוח או למשתמשיו". האם משחק פוקר, גם אם מעורב בו הימור, גורם בהכרח נזק ללקוח? השאלה מתייחסת גם למצב שבו הוא מפסיד. מעבר לכך, בתרבויות שונות יש יחס שונה להימורים. האנשים שבאים ללאס וגאס הם לא (כולם) מהמרים כפייתיים – זה בילוי לגיטימי.
לטעמי יש המון מה ללמוד מהעבודה על UX בחברות האלה וזו הסיבה העיקרית שאנחנו נותנים לנושא במה. אפשר ללמוד מזה גם אם לא עוסקים במשחקים כאלה בכלל. את מוזמנת להגיע ולראות אם זה נכון או לא…
ענת, כל מי שרוצה יכול להכנס…
לרונן, אם היתה לך תגובה עניינית כנראה שלא היית בוחר בהשמצות.
לברק, תודה על התשובה המנומקת. הימורים הם אכן בילוי לגיטימי ואולי יום אחד גם אסע לוגאס, ובכל זאת לא הייתי בוחרת לתת יד מקצועית לתעשיית ההימורים, שבחלקה הגדול מנצלת לרעה חולשות של אנשים.
דווקא מכיון שאני מעריכה את העבודה וההשפעה שלכם אני בוחרת להסב את תשומת לבכם לנקודה הזאת.
שירה, כל אחד יכול לבחור איפה להשקיע את הזמן שלו וכמובן כל בחירה כזו היא לגיטימית.
באירוע UXI Studio האחרון שלנו היתה הרצאה נהדרת בנושא של מוסר והבחירות המוסריות שלנו כמאפיינים ומעצבים – ההרצאה היתה של Sebastian Deterding. מוזמנת להסתכל:
http://uxistudio.co.il/2014
תודה שוב על תשומת הלב. מעריך את זה.
שירה תגובה עניינית מקבל מי שכותב הודעה עניינית.
מי שכותב "אוי אוי אוי" מקבל תגובה בהתאם.
טרחנית.
האם יכול להתאים גם למוצרים לא מוסריים אחרים כמו פורקס? או במילים אחרות, האם כמישהי העוסקת בפורקס, לא בקו הגיימי, יכול להועיל גם (ברור שכל דבר מועיל, אבל אני מתכוונת למועיל ממוקד)?
בילי, תצטרכי לקרוא את התקצירים ולהחליט אם זה נראה לך מתאים או לא. לפחות ההרצאה הראשונה מדברת על דברים שאפשר לגמרי לקחת לכל תחום שהוא.
לא ברור על מה ההרצאה השלישית.
תחום ההימורים איננו שונה במוסריותו מכל משחק או תחום אחר. האם קנדי קראש מוסרי יותר? הרי הוא גורם להתמכרות קשה לא פחות ולהוצאות כספיות ניכרות בקרב קהל רב ומגוון. לפחות בהימורים יש לך את האפשרות לזכות ולפדות את כספי הזכיות.
כמעצב משחקים ומאפיין בעובד בתחום משחקי ה- SOCIAL וגם ההימורים, אינני רואה בעיצוב חוויה בעיה מוסרית ולכן "הקוד האתי" לא רלוונטי לדיון.
באותה מידה ניתן לטעון כי אלכוהול, המבורגר טוב וזול או זומבה אינם מוסריים כי הם ממכרים, ובכל זאת כולם חוקיים ונפוצים.
זוהי צביעות לסמן את תחום הימורי הכספים כלא מוסרי, בשעה שבה יש כל כך הרבה חוויות מזיקות וממכרות אחרות. דווקא תעשיית ההימורים הכפופה לכל כך הרבה רגולציה וכללים הינה מן הקפדניות שיש, וחברות רבות פועלות על מנת למנוע נזק לשחקניה ולסייע להם במקרה הצורך, מתוך הבנה של הטווח הארוך.
רונן, כתבו עליך היום העיתון. "חוקרים מאוניברסיטת מאניטובה ואוניברסיטת ויניפג בקנדה גילו כי כתיבת טוקבקים עוקצניים או פוגעניים קשורה למאפייני אישיות סאדיסטיים". ושים לב לפיסקה הבאה מהכתבה: "החוקרים מציינים כי האינטרנט מספק לאנשים בעלי נטייה לסאדיזם זירה חדשה לפורקן. 'מאז המצאת האינטרנט, לאנשים אנטי־סוציאליים יש הזדמנויות רבות יותר ליצור קשר עם גולשים הדומים להם, ולחפש את הצורה הייחודית להם של ביטוי עצמי'".
תנחומיי לאישתך ולילדים.
http://www.haaretz.co.il/news/education/.premium-1.2253328
הי ברק – אין באפשרותי להגיע למפגש – האם הוא ישודר בLIVE (כלומר, האם אפשר להצטרף אונליין)
תודה
איך נרשמים? צריך קוד?…
דלית, לצערי לא.
נועה, אפשר להירשם כרגע רק לרשימת ההמתנה. האירוע מלא עד אפס מקום.
איך אפשר לדעת אם יתפנה מקום?
אם יתפנה מקום המערכת תשלח הודעה.
במידה ולא יתפנה מקום, האם יועלו המצגות המועברות במפגש לאתר?
זה תלוי במרצים, במידה ויהיו מצגות נעלה אותן כאן.
Hot damn, looknig pretty useful buddy.