בית  >  כתבות  > כל המצגות והסיכומים מכנס UXI Live 2015

כל המצגות והסיכומים מכנס UXI Live 2015

טל משעלי, 31/5/2015. 5 תגובות.

שבוע אינטנסיבי של הרצאות וסדנאות הגיע לסיומו. יום ההרצאות הביא אליכם 18 מרצים בכירים ושמחנו לקרוא את המשובים שלכם, שרובם הגדול דירג את ההרצאות בציונים 'מעולה' או 'טוב מאוד'.
הנה אחד המשובים לדוגמה:
"כמו בכל שנה, גם השנה עמדתם בציפיות ואף מעל לכך. רמה גבוהה, תכנים טובים, מרצים חדשים ומרעננים ונטוורקינג מצוין!" רותם בינהיים, מאפיינת חוויית משתמש.

בכתבה תוכלו למצוא את המצגות המלאות מיום ההרצאות, סיכומים מתומצתים של נקודות עיקריות וגם הפתעה אחת שמסתתרת בסיכום ההרצאה שדורגה כטובה ביותר בכנס: "שגיאה, נסה שנית: למה המיקרו-קופי בעברית כל-כך משעמם?", של כנרת יפרח.

 

Content in a Zombie Apocalypse – Karen McGrane

  • היום, כבר אין לנו – כמאפיינים או מנהלי תוכן – שליטה על גודל, שיטת האינפוט של התוכן ותצוגה קבועה של ממשק עבור המשתשמש. זה לא פרינט!
  • האתגר שעומד בפנינו הוא פרסום תוכן למגוון של מכשירים קיימים, תוך הכנתו למגוון מכשירים עתידיים, שאיננו יכולים לדמיין עדיין. הפתרון – הפרדת התוכן מאופן התצוגה שלו.
  • לשם כך אנחנו צריכים כלים שמעבירים משמעות, באופן מנותק מהתצוגה והפלטפורמה בה מועברת המשמעות הזו:
    • תוכן מובנה – עלינו ליצור מבני תוכן אשר מותאמים למגוון של פלטפורמות.
    • מטה-דטה סמנטית – יש לתייג מידע בצורה שתאפשר שימוש עתידי גם עבור פלפטורמות אחרות או עדכונים של צורת התוכן בממשק, במקום תגיות עיצוב שעוברות יחד עם המידע. לדוגמא, <strong> במקום <b> כדי להדגיש שמידע הוא חשוב, יוכל לשמש עבור תוכן כתוב, audio או visual.
    • חוויית הכותב – הכלים בהם משתמש יוצר התוכן משפיעים על התוכן עצמו. ניהול תוכן שמותאם לרשת (גוגל דוקס לדוג') במקום כזה שמותאים לפרינט (מיקרוסופט וורד לדוג') יוביל לתוכן טוב יותר.

הורידו את המצגת המלאה מההרצאה

 

מחקר משתמשים שמשפיע: איך לבצע מחקר בעל ערך אמיתי – ברק דנין

  • מחקר הוא הדרך שלנו להימנע מלבסס את האפיון והעיצוב של הממשק על דעות בלבד. אם אתם לא משוכנעים בהחלטה אפיונית – פשוט תבצעו מחקר.
  • מתי נכון לבצע מחקר? תלוי מה רוצים להשיג:
    • בתחילת התהליך ניתן לבצע מחקר שמטרתו איסוף מידע על המצב הקיים וזיהוי הזדמנויות חדשות.
    • כשעומדים בפני שאלה שאתם לא יודעים עליה את התשובה, מטרת המחקר תהיה לספק תשובה מבוססת לשאלה הספציפית הזו.
  • במקרים רבים תוכלו לקבל מידע חשוב ומועיל ממנהל המוצר או מהלקוח. חשוב לזכור שנקודת המבט של מי שמכיר את קהל היעד כבר זמן רב, מושתתת על ניסיון רב. זה היתרון והחיסרון שלה. אל תחששו לבחון גם את הנחות היסוד, ואין דרך טובה לעשות זאת, מאשר מחקר עם המשתמשים בשטח.
  • הקפידו לבצע את מחקר המשתמשים ב"מגרש הביתי" שלהם – צפייה בשימוש במוצר בשטח (ולא במשרד שלכם, למשל) יכולה לספק הרבה מידע על הקשר שימוש ועוד.

מחקר משתמשים שמשפיע: איך לבצע מחקר בעל ערך אמיתי – המצגת המלאה

 

 

ממורכב מאוד לפשוט מאוד בחמש דקות – יעל לוי

  • בממשק מורכב כמו של Orbotech, הבנו שעלינו לשים את חוויית המשתמש במרכז, ולא את הטכנולוגיה.
  • הפתרון היה להפוך את התהליך העיקרי של המוצר לאוטומטי, מה שידרוש מהמשתמש מעט מאוד, ויתן לו את אותו ערך גבוה.
  • זו לא הייתה עבודה קלה, אבל היא הייתה דרושה. כמו שאומר 'חוק שימור העבודה': מישהו יצטרך לעבוד קשה – אנחנו בתהליך האפיון, או אלפי המשתמשים שלנו בכל פעם שהם יעבדו עם המערכת.

 

 

מספרים זה כל הסיפור – יהודה רייזנר

  • מספרים זה חשוב מאוד, אבל אם אתם רוצים שיקשיבו לכם, אתם צריכים לפנות לרגש של המאזין. למה? כי ידע מוביל למסקנות, ואילו רגשות מובילים לפעולה.
  • איך עושים את זה? במהלך הצגת רעיונות בפני מקבלי ההחלטות, ספרו סיפור – השתמשו ב-visual ולא בטקסט ופנו אל הרגש של מי שעשוי לעבור ל'צד שלכם'.

מספרים זה כל הסיפור – המצגת המלאה

 

יו איקס בשלוף? – רוית בר נור

  • לפעמים הלקוח מוגבל בזמן או בשאבים ועדיין רוצה ייעוץ. לכן יש צורך בהענקת ייעוץ UX אסטרטגי ולא UX מתודולוגי.
  • UX אסטרטגי – הכוונה ומתן כלים שייתנו ללקוח מקסימום ערך במינימום זמן.
  • אל תפחדו לתת ללקוחות חכה במקום דגים – הם לא יפסיקו לבוא אליכם כי הם כבר מסתדרים לבד, הם יבקשו לבוא שוב ושוב כדי לקבל כלים נוספים.

רוית העבירה 'הרצאת בזק' ללא מצגת

 

 

שגיאה, נסה שנית: למה המיקרו-קופי בעברית כל-כך משעמם? – כנרת יפרח

כמובטח בתחילת הכתבה יש לנו הפתעה משמחת בשבילכם. אתם מוזמנים לצפות בהרצאה המלאה של כנרת שדורגה כטובה ביותר בכנס: https://vimeo.com/129091853

  • מיקרו-קופי משפר שמישות, מפיג חששות של המשתמש ומנחה אותו בממשק.
  • הוא מחזק את הקשר והאמון של המשתמש עם הממשק ויכול להוסיף אלמנט רגשי לקשר הזה.
  • המיקרו-קופי הוא חלק מהחוויה. אפיינו אותו יחד עם הממשק, המותג והעיצוב, ושלבו מיקרו-קופי אמיתי בעיצוב, מוקדם ככל האפשר.
  • אל תכתבו למשתמש, דברו איתו. דלגו על ניסוח "מהוגן" והכי חשוב – אל תכתבו מילה שלא הייתם אומרים בעל פה.

שגיאה, נסה שנית: למה המיקרו-קופי בעברית כל-כך משעמם? – המצגת המלאה

 

 

UX הוא כלי השיווק החשוב ביותר – אורית בליצר צור

  • UX טוב של המוצר יקל על תהליך השיווק שלו.
  • חוויית לקוח שלמה מורכבת משיווק טוב + חוויית משתמש טובה.
  • דוגמה טובה לשיתוף פעולה בין אנשי שיווק לאנשי UX היא בבקשה לדירוג האפליקציה – מיקום הבקשה בנקודה בממשק שבה המשתמש נמצא אחרי חוויה חיובית, יכולה לשרת מאוד את המאמץ השיווקי.
  • דוגמה נוספת היא שילוב נכון של כלי שיתוף והפצה ברשתות חברתיות, בממשק.

UX הוא כלי השיווק החשוב ביותר – המצגת המלאה

 

 

האפליקציה המדוברת של בנק לאומי: מקרה בוחן בגוף ראשון – ורד שמואלי מארי ועידית מינקה

  • פרויקט האפיון מחדש העלה שאלות שהציפו הרבה מתחים שצריכים לבוא לידי ביטוי: מתח בין ריבוי פונקציות ומידע לבין פשטות השימוש, מתח חירות עיצובית לבין שמישות ועוד.
  • הגישה הפתוחה של הבנק נתנה המון קרדיט לצוות שעבד מצד הבנק ומצד חברת האפיון. עבודה מסודרת מול הבנק והאזנה לתרומה של הנציגים של כל המחלקות אפשרו התקדמות מהירה ויעילה.
  • אחת המסקנות שעלו מהמחקר הולידה את הצורך במתן ערך ללקוח גם לפני הזדהות – מכאן נולדו כמה פיצ'רים שמאפשרים לקבל מידע בסיסי או לבצע פעולות בסיסיות גם ללא זיהוי.

עקב מגבלות חיסיון, המצגת המלאה אינה מוצגת לקהל הרחב

 

איך יוצרים חוויית משתמש מנצחת בעולם ה-Big Data? – עודד קלימר

  • איך Big Data יכול לשרת את אנשי ה-UX? – הטכנולוגיה שמאפשרת לאסוף עלינו בכל רגע נתון מידע בהיקף עצום, כבר קיימת. החוכמה היא "לחבר את הנקודות" כדי ליצור סיפור שישרת את המשתמשים.
  • ספרו סיפור שבמרכזו המשתמש. סיפור מפורט וטוב 'יקפיץ' לכם מול העיניים את המקומות בהם ה-Big Data יכול לשרת את המשתמש.
  • הנה כמה דוגמאות שכבר קיימות:
    • החיבור בין Google Now ו-Waze מאפשר שליחת התרעות על עיכובים במסלול היומי של המשתמש, עוד לפני שיצא לדרך ומבלי להזין מידע למערכת.
    • האפליקציה של Walmart מספקת מידע על מוצרים בזמן שהלקוח נמצא בחנות. היא ממליצה על מוצרים לפי ההעדפות שלו בעבר ומאפשרת לשלם מבלי לעבור בקופה.
    • הטכנולוגיה של HP מדגימה איך אפשר לנהל עיר ולטפל במקרי חירום בצורה חכמה ויעילה, באמצעות הזרמת מידע רלוונטי למערכות תחבורה, בתי ספר ומשטרה.

איך יוצרים חוויית משתמש מנצחת בעולם ה-Big Data? – המצגת המלאה

 

 

רשת BBC מציגה: דחיסות תוכן אל מול בהירות ויזואלית – תמי גור

  • לפרזנטציה דחוסה של מידע יש מספר יתרונות:
    • מונעת גלילה מיותרת
    • מעבירה עושר של מידע
    • מקילה את איתור מידע מכיוון שהוא מוצג במבט ראשון
    • מאפשרת overview על כמות גדולה של מידע
    • מכילה יתרונות גם עבור SEO
  • החסרון הבולט: עומס קוגניטיבי וויזואלי על המשתמש.
  • אתר החדשות של ה-BBC בחן מספר צורות לאזן בין עומס בתוכן לבין בהירות ויזואלית, על גבי פלטפורומות שונות כדי לקלוע להרגלי הצריכה של המשתשמים בכל פלטפורמה. תוכלו לראות דוגמאות במצגת:

הורידו את המצגת המלאה מהסדנה של תמי

 

ואלס המומחה והארגון: איך לאפיין UX בתוך ארגונים גדולים ומולם? – עדוא שביט

  • אתם לא לבד – התנהלות מול ארגון גדול או בתוכו, היא דבר מורכב – מחקר משנת 2010 מראה ש-1 מתוך 3 פרוייקטים בארגונים גדולים כלל לא מגיעים לידי סיום. יש לנהל את העבודה בצורה שיטתית על מנת שהיא תתנהל בצורה מסודרת ויעילה.
  • גם הלקוח הוא משתמש – בדיוק כמו שאתם לומדים את קהל היעד של המשתמשים של הממשק, כך אתם צריכים ללמוד גם את הלקוח ולהפגין כלפיו את האמפתיה שתהפוך אותו ל'משתמש' מרוצה.
  • הבינו את מאזן הכוחות של הארגון – כך תבדילו בין מי שדורש ניהול צמוד ומי שדורש רק עדכונים שוטפים.
  • קחו את הלקוח איתכם לראיונות משתמשים, בדיקות שמישות ועוד – אין טוב ממראה עיניים. אם זה לא אפשרי, דאגו לצלם והקרינו את הוידאו ללקוח.

ואלס המומחה והארגון: איך לאפיין UX בתוך ארגונים גדולים ומולם? – עדוא שביט

 

 

בישול מולקולרי – תהליך ההמצאה מחדש של zap rest – עילי אבני

    • שיטת החיפוש באתר הקודם אפשרה מציאת מסעדה על פי סוג האוכל או מיקום גיאוגרפי. המחקר העלה שיש צורך במנגנון פילוח אחר. השאלה שמנוע חיפוש היה צריך לענות עליה היא – מה אנשים באמת מחפשים כשהם מחפשים מסעדה?
    • מנוע החיפוש החדש מאפשר למצוא מסעדה על פי אווירה מבוקשת וחוויה כללית. זה ממשק עדכני שפונה לקהל צעיר.
    • במקביל לתהליך האפיון הוקם אתר "אחורי הקלעים של התהליך" – שם נחשפו המשתמשים הנאמנים באתר לתהליך השינוי ויכלו להיות בסוד העניינים.

בישול מולקולרי – תהליך ההמצאה מחדש של zap rest – המצגת המלאה

 

איך הדבקנו את אנשי ה-QA שלנו בחיידק חוויית המשתמש? – נעמה שפירא

  • אחת ההחלטות שהתקבלו, על מנת להעלות את המודעות ל-UX בארגון, הייתה לפתח קורס UX לאנשי ה-QA בחברה. כמו אנשי UX גם אנשי ה-QA דואגים לאינטרסים של המשתמש, שמים לב לפרטים ומכירים את תסריטי השימוש
  • מכיוון שרוב אנשי ה-QA נמצאים בהודו היה צורך להתאים את תכני הקורס לקהל המקומי – המאפיינים התרבותיים הכתיבו נימוס ואיפוק, כבוד לאלמנטים ייחודיים והימנעות מנושאים רגישים.
  • הקורס התנהל מרחוק ושם דגש על השתלבות בתהליך ה-QA הקיים, שיתוף הדרג הניהולי ושימוש בעזרים טכנולוגיים ובצ'ופרים.
  • הקורס תרם באופן משמעותי לשיתוף הפעולה בין הצוותים, לאימוץ של תהליכים מוסדרים בארגון ולעלייה בדיווח על בעיות UX.
  • תוכלו לראות דוגמאות מעשיות במצגת.

איך הדבקנו את אנשי ה-QA שלנו בחיידק חוויית המשתמש? – המצגת המלאה

 

האם אנחנו שולטים בהחלטות שלנו? – ד"ר לירז מרגלית

  • אינטואיציה היא קידוד נסיון לתוך תחושה. כלומר, כאשר אנחנו "מרגישים" שבחירה באפשרות מסוימת היא הנכונה, אנחנו בעצם מבססים את התחושה הזו על ניסיון העבר.
  • הורמון הדופמין עוזר לנו לנבא תבניות – דופאמין הוא ההורמון שאחראי על תחושת עונג. המחקר הפיזיולוגי מראה שהשלמת סכמות מסבה עונג, ולכן הזיכרון של התחושה המענגת מהשלמת סכמה במקרים קודמים, מניעה אותנו לעשות זאת שוב.
    • איך ניתן להשתמש בידע הזה? אתר שמאופיין בפריסה אנכית, מאפשר הצגה של סכמות לא שלמות (תמונה שנחתכת ב-fold למשל), מה שמעודד את המשתמש להמשיך לגלול הלאה.
  • הפעלת הרציונל עשויה להפריע למשתמש – במקרה של מכירת מוצרי nice to have, מוצרים עם פירוט קצר ימירו טוב יותר ממוצרים עם פירוט ארוך. הסיבה היא שקריאה מאומצת מפעילה את מערכת החשיבה הרציונלית של המשתמשים. בדיוק מה שאנחנו לא רוצים שיקרה במהלך מכירה של מוצרי מותרות. אלה פונים לרגש ולא לשכל.

האם אנחנו שולטים בהחלטות שלנו? – המצגת המלאה

 

 

Predictive Design – Bruce 'Tog' Tognazzini

  •  ישנם שינויים שאנחנו לא יכולים לחזות מכיוון שהם פורצי דרך ולא צפויים – כמו המצאת המחשב האישי למשל. אבל אחרי שקרה השינוי הגדול, אנחנו יכולים וצריכים להיות ערים לטרנדים שיבואו בעקבותיו.
  • עכשיו למשל, אנחנו בעיצומו של תהליך ה-IoT. מסביבנו יש עוד ועוד מכשירים מתוחכמים שמסוגלים לתקשר בינם לבין עצמם, עם המשתמש ועם מכשירים אחרים. עלינו לשאול את עצמנו איך המגמה הזו תשפיע על המוצר שלנו ולהיערך לכך מראש.
  • טיפ אחד למאפיינים ומעצבים – השקיעו בעיצוב שלכם עד הפרט האחרון. שום מוצר ששינה את העולם לא עשה זאת הודות למזל, אלא רק בזכות עבודה קשה. השקעה בכל הפרטים היא קריטית.

לבקשת המרצה, המצגת מההרצאה זמינה רק עבור משתתפי הכנס.

 

 

לעדכוני UX חוויתיים ואירועים נוספים הירשמו לניוזלטר שלנו

ההרשמה הפשוטה בעולם תתבצע בקישור הזה. אחריה תדעו על כל מפגשי הערב החינמיים שלנו, חדשות UX מעניינות ועוד הפתעות.

כל התמונות מימי ההרצאות והסדנאות זמינות לצפייה

לא הייתם בכנס ואתם רוצים לראות איך זה נראה? הייתם בכנס ואתם רוצים למצוא את התמונות שלכם ושל החברים מהעבודה?

כל התמונות משבוע הכנס, מופיעות עכשיו בעמוד הפייסבוק שלנו.

כתבות בנושאים דומים



תגובות

5 תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח