ראשית אפתח בווידוי – אני מאלה שעדיין מאמינים בתעשיית הקולנוע. אוהבת לבקר בבתי קולנוע, ועדיין לא השתכנעתי שאפשר להעתיק או לייצר חוויה דומה עם מערכת קולנוע ביתית מכל סוג שלא תהיה. אולי בהמשך, עם הכניסה של הטלוויזות התלת מימדיות, והטכנולוגיות של הטלוויזיות החכמות אני אשקול שוב. בינתיים אני הולכת באדיקות לסרטים, ואוהבת את החוויה. עוד פרט חשוב לגבי ההרגלים שלי – אני תמיד, אבל תמיד מזמינה כרטיסים דרך האתר. יש לזה כמה סיבות – הימנעות מהמתנה בתורים, ההרגל שלי לבחור מקומות "שווים" באולם, והטבות הניתנות דרך כרטיס האשראי שבו אני משתמשת.
יצא לי להזמין כמה פעמים כרטיסים דרך הממשק הקודם של יס פלנט, שלדעתי היה מאוד לא נוח, ושמחתי לראות שהם השיקו לאחרונה אתר חדש. כבר בהזמנה הראשונה שביצעתי דרך האתר החדש גיליתי שלמרות השיפור מבחינה חזותית, חווית המשתמש שם שנויה במחלוקת. כתבתי להם מייל ועד כה לא נעניתי, מה שכן, אני רוצה לשתף אתכם בכמה דברים שנתקלתי בהם, אשמח לתגובות מאנשים שעוסקים בתחום.
אז בואו נתחיל …מהדברים הטובים
- נחמד שהדברים הראשונים שמקבלים הדגשה הם החיפוש הטקסטואלי וחיפוש לפי לוח הצגות.
- החיפוש הטקסטואלי נוח לדעתי. אם יודעים מה מחפשים, אז אפשרות השימוש ב Auto-complete מקלה למצוא את הסרט המבוקש
- מבחינה ויזואלית אהבתי את בחירת הצבעים, ואת התפריט העליון – קצר וממצה.
אז מה בכל זאת לא עובד שם? נתחיל מהאופציה הזאת שממוקמת מתחת לתפריט העליון:
נניח שאני מבינה למה צריך ואף כדאי להירשם כמשתמש (לשמור פרטים להזמנה הבאה, וכדומה), אני כמשתמשת לא רשומה – אין סיכוי שאקליק על האופציה הזאת, אז איפה כן נרשמים? אין לי מושג. טוב, האמת שיש לי מושג כי הקלקלתי על האופציה, ושם מסתתרת האופציה להרשמה:
אז במידה והאינטרס של הרשת הוא שיהיו משתמשים רשומים – אני מציעה לחשוף את האופציה להרשמה. אגב, גם בתהליך ההזמנה לא הצלחתי למצוא איפה נרשמים.
נמשיך הלאה. הדבר הבא הוא מספר הפעמים שאני צריכה לבחור את בית הקולנוע שאני רוצה לבקר בו על-מנת לצפות בסרט. בחרתי בית קולנוע בתפריט העליון של האתר:
בחרתי באילון (מה לעשות, חיפה קצת רחוקה לי, ובראשון הקולנוע עדיין לא נפתח), וקיבלתי את המסך הבא:
שזה אחלה, כי עכשיו נשאר לי לבחור סרט, ולהמשיך להזמנה, נכון? אז זהו, שלא. מישהו כנראה חשב שאני אתחרט בדרך, וארצה בכל זאת לנסוע לחיפה, אז במקום לבחור סרטים מתוך רשימה רלוונטית לבית הקולנוע הנבחר, אני מקבלת drop-down עם רשימת בתי הקולנוע שוב
טוב.. ניחא. אז בחרתי שוב באילון (אני עיקבית בבחירות שלי, לפחות במה שנוגע לבתי קולנוע) ואז קיבלתי את לוח ההצגות הבא:
(שימו לב שהקולנוע הנבחר מוצג, שזה אחלה, אבל סימנתי אותו, עוד מעט תבינו למה..)
אז לפני סוגיית בית הקולנוע, אני רוצה להתייחס לטבלה. אני מודה שאני לא חובבת טבלאות אלא אם הן מיועדות לחישובים או לרשימות שאין דרך לייצג אותן אלא בטבלה. אז לדעתי:
- נחמד שיש מידע כגון אורך הסרט, וצנזורה. פחות נחמד שזה מופיע כעמודה בטבלה. אם גוללים למטה, הכותרות של הטבלה נעלמות, מה שאומר שנשאר רק לנחש את למה הערכים שבטבלה מתייחסים
- שעות ההקרנה מופיעות בצורה מבלבלת, לא ברורה לי הבחירה בכל המרווחים בעמודות ללא כותרות. אם הסרט מוקרן רק בערב, אז נותרנו עם המון מרווח בין שם הסרט, הפרטים שלו, ושעות ההקרנה.
- קשה מאוד לסרוק את המידע. בתור משתמש אני צריכה לסרוק הלוך וחזור שורות ארוכות בכדי לבחור סרט שיתאים לי.
- לדעתי (וזה חסר לי מאוד בכל אתר למכירת סרטי קולנוע) היה נחמד אם היתה איזושהי רשימה דינמית כזאת שבבחירת הסרט, באותו החלון, היה ניתן לראות את תקציר הסרט, ואולי אפילו איזה פרומו שלו (לחובבי ספויילרים).
- גם הפונט קטן לי מידי, ולא ברור למה חלק מהשדות צבועים בכתום. האם זו החלטה עיצובית?
בחרתי בסרט:
לא שיש לי כוונה ללכת לסרט הזה, הבת שלי כבר 'הזהירה' אותי מראש שזה סרט לא לגילי. אבל ראו איזה פלא – מה מבצבץ לו במסך? ניחשתם נכון – אני צריכה לבחור שוב את בית הקולנוע!
אז מה היה לנו עד עכשיו? הגעתי לאתר בידיעה שאני רוצה לבחור בבית קולנוע מסויים. בחרתי בו, רק שאז נאלצתי לשמור על עיקביות ולבחור אותו פעמיים נוספות.
דבר נוסף שנתקלתי בו הוא שבמסך הראשי יש תפריט המסדר סרטים על-פי קטגוריות, שזה נחמד ונוח:
רק שרשימת הסרטים המוקרנים דומה להפליא לרשימת הסרטים שיוקרנו בקרוב:
אני מדלגת על מסך ההזמנה, כי הפוסט הזה כבר ארוך, ואמנם יש לי עוד הרבה מה לכתוב, אבל אני אסיים בשתי הערות קטנות נוספות.
במסך אישור ההזמנה מצויין (בפונט קטנטן) ללחוץ על כפתור הרכישה. מי שימצא כזה כפתור שיגיד לי, אני אשמח.
ולפינאלה – סוגיית העמלה. ארבעה שקלים (!!!) לכרטיס. ואני שואלת על מה ולמה?? הרי עצם העובדה שמשקיעים באתר למכירת כרטיסים אונליין מצביעה על העובדה שרוצים שאנשים ישתמשו בזה. זה הרי חוסך כוח אדם, ניהול תורים וכדומה. אז למה לגבות עמלה? נניח שלא ניתן להימנע מעמלה המהווה תשלום על העסקה אונליין, למה לגבות פר-כרטיס ולא פר הזמנה? איזה עלויות נוספות יש בהזמנת שני כרטיסים לעומת כרטיס אחד?
טוב, אפשר עוד להעיר הרבה על הממשק, אבל אסתפק בזה לעת עתה. אולי מי שתכנן את האתר יאיר את עיני? אשמח לתגובות (גם אחת מיס פלנט לא תזיק)
יש עוד בעיה עצובה מאוד
כשבוחרים בתי קולנוע, החליטו לחלק את ראשל"צ לארבעה בתי קולנוע:
*הרגיל
*IMAX
*VIP
*4DX
כלומר צריך להיכנס לארבעה בתי קולנוע שונים כדי לגלות איזה סרטים מוצגים בראשון ומתי.
דבר נוסף שהשתנה עכשיו הוא שגובים תשלום נוסף בהזמנת כרטיסים עבור משקפייים תלת מימדיים. אם אני לא טועה, שלושה שקלים למשקף.
אז ככה שללכת לסרט בתלת מימד מחייב עכשיו לרכוש משקפיים, ולשלם עבורם פעם אחת, ואז לזכור לקחת אותם לסרט.
וזה לא שחלילה הכרטיסים הוזלו בעקבות זה שאפשר להביא משקפיים מהבית.
קרן אני לגמרי איתך בעניין העמלה, זה מאוד מוזר ומרגיז כי בדרך כלל מקבלים הנחה כשמזמינים מהאתר ורק פה צריך לשלם עמלה נוספת. לא כיף.
בקשר לממשק, במקום להציג את הסרטים בטבלה היה אפשר להשתמש בציר זמן, משהו בסגנון מה שHIPMUNK עשו להזמנת טיסות:
http://screencast.com/t/ZchaHEwbQK
ואז רואים גם את אורך הסרט וגם מתי הוא מוקרן במבט אחד. אפשר לראות גם אם מסתדר לראות שני סרטים ברצף למשל. מעבר לזה כמו שכתבת אני גם חושב שדף הבית החדש גם נראה טוב וגם נוח לשימוש.
במקרה התנסיתי גם לאחרונה בממשק החדש, ומה רבה היתה אכזבתי כשהייתי צריכה לבחור שוב ושוב מקומות, פשוט כי עד שהגעתי לאישור, כנראה שהם כבר נתפסו על ידי מישהו אחר. בעיה קריטית כשמדובר במערכות כרטוס.
מה שמקומם בכל הנושא, הוא שאנחנו שומעים מידי פעם טענות על הקושי בעסקי הקולנוע. הייתי מצפה שענף שנאבק על קיומו, ישקיע הרבה יותר בחווית המשתמשים שלו.
מי שרוצה לקרוא (ולהתמרמר- אבל בקטע טוב) בנושא, עידו קינן כתב על זה פה לאחרונה בפוסט איך בתי הקולנוע יכולים לשפר את המוצר שלהם ואולי גם את ההכנסות
http://room404.net/?p=54315
בתור חסידת yesPlanet איילון, גם אני נתקלתי ממש לפני כמה ימים באתר החדש,
וגם אני מצאתי את עצמי מבקרת כמה מההחלטות הטיפשיות שעשו באפיון הממשק,
כך שהפוסט הזה היה לי רלוונטי ביותר, והעלה לי חיוך כשהופיע לי באימייל.
תודה 🙂
* אשמח לשמוע אם החבר'ה שם הגיבו למייל ששלחת להם בנושא!
יעל,
שמחה שהפוסט העלה חיוך 🙂
לגבי המייל – לא, טרם קיבלתי תגובה, ואני בספק אם אקבל כי עבר כבר כמעט חודש מאז ששלחתי.
הזמנתי כבר בפלאנט, נתקלתי בטבלה הנוראית ומיהרתי לצאת ממנה. החלק המדהים הוא שיש להם פתרון מצוין שמוחבא בתחתית האתר ולא ברור למה הוא לא הממשק העיקרי והיחיד להזמנה וממוקם בראשו.
אם תגללי קצת למטה, בצד שמאל תמצאי קוביה קטנה ולא בולטת – "הזמנה מהירה".
שם אפשר לבחור את בית הקולנוע וגם לבחור מראש קולנוע 'מיוחד' (VIP, איימקס), את הסרט, מה שאמור להיות כנראה שפה (קוביה ובה מופיע הכיתוב "כתוביות בעברית" שאני מניחה שנועדה גם לציין דיבוב לסרטי ילדים והיה מוטב שהיתה מבוטלת לבחירה במקרה של סרטים ללא אפשרות בחירה), תאריך ושעה.
אחרי כל אלו כפתור רכישה בולט, ובפופאפ להזמנה כבר מופיע שם הסרט, התאריך והשעה שבחרנו (בגדול פונט בלתי אפשרי), השלב בו אנחנו נמצאים בהזמנה, מחיר ובחירת המקומות.
לי זה נראה כפתרון הרבה יותר הגיוני. אמנם אני תמיד יודעת באיזה סרט אני מעוניינת והפתרון של פלאנט נועד כנראה לענות למי שמחפש במה לצפות, אבל מסך ההזמנה לא צריך להיות הכתובת לבחירת הסרט, קריאת תקצירים או צפיה בטריילרים.