עומר מילויצקי, אחד האנשים המעניינים ביותר בדיגיטל הישראלי, לא יודע לנוח. בשנים האחרונות הוא הוביל מהלכים דיגיטליים מרשימים בארגונים פיננסיים גדולים, ובזמנו הפנוי סיקר את המהלכים החדשניים והמעניינים ביותר בעולם. אז מה הפלא שהאתגר הכי גדול שלו ביצירת ההרצאה לכנס UXI Live 2017, הוא שיש לו יותר מדי השראה ודוגמאות.
מי אתה, עומר מילויצקי?
Chief Digital Officer בבית ההשקעות מיטב דש. אני אחראי על הטרנספורמציה הדיגיטלית של החברה. לפני מיטב דש עבדתי באגף פיתוח עסקי ואסטרטגיה של לאומי קארד, כחלק מצוות הייזום של המוצרים הדיגיטליים. אני כותב ומסקר מגמות ומהלכים מעניינים בבלוג שלי (redefine.co.il) כבר כ-8 שנים. נשוי לדפנה, אבא של שחר, איתן ואייל
מה האתגר הגדול עליו תדבר בהרצאה שלך?
האתגר המרכזי שבו אתמקד בהרצאה שלי הוא אתגר הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון גדול, כזה שפועל בתחום מסורתי ומורכב כמו ענף הפיננסים. בעידן המחובר כל ארגון באשר הוא חייב להבין את מגוון ההזדמנויות והאיומים שנוצרים ומתעצבים סביבו ולפעול כדי להתאים עצמו למציאות שמשתנה. האתגר הזה קשה ומורכב עוד יותר בארגונים גדולים ומסורתיים כיוון שבאופן טבעי הם רגילים להתמקד במקורות ההכנסה והרווח הקיימים, ורובם נוטים להתעלם מהסערה שנמצאת בדרך אליהם. בדיוק בנקודה הזו מנהלי הארגון מתחלקים לשניים: מצד אחד "אנשי הלא", מנהלים שבוחרים באסטרטגיה של לשבת על הגדר, בוחרים פחות להתרגש מכל מה שקורה סביבם וטוענים שבתחום שלהם האיומים עוד רחוקים אם בכלל קיימים. מנגד, נמצאים "אנשי כן" הכוונה למנהלים שמזהים את המציאות שמשתנה ויותר חשוב, מבינים שמשהו בסיסי ורוחבי חייב להשתנות באופן שבו הארגון פועל כדי לעמוד בשלל האתגרים החדשים שניצבים בדכם. לכן, להוביל שינוי בארגון גדול מצריך קודם כל לזהות ולרתום את אנשי הכן כמנוע להובלת השינוי.
עבור מי ההרצאה שלך תוכל לתרום הכי הרבה?
לדעתי קהל היעד המרכזי של ההרצאה הוא כל מי שעוסק בפועל בפיתוח מוצרים ושירותים. אנשי ה- Product מבינים מעצם תפקידם את ההזדמנויות מצד אחד והחסמים מנגד, שמאפיינים את מלאכת העיצוב והפיתוח של מוצרים, מכירים היטב את השטח, את הצורך העסקי, את המתחרים ואת המשאבים הזמינים בארגון. לכן הם מהווים האת המועמדים הטובים ביותר לדעתי להוביל את הטרנספורמציה מכיוון שהתשתית לשינוי קיימת. עכשיו צריך לצייד אותם בכלים (ידע, ניסיון והרבה השראה) כדי שיצאו לדרך להתאמת המוצרים לעידן המחובר.
מה האתגר הכי גדול שלך ביצירת ההרצאה?
האתגר הגדול ביותר ביצירת ההרצאה היא מה לא לשלב בה. כמות המידע, הדוגמאות, המחקרים וההשראה שמלווים ומניעים אותי בעשייה היום יומית הם אדירים, ולנסות ולסכם את כל זה למספר שקפים עם מסר מרכזי שבתקווה ילחץ על הכפתורים הנכונים אצל המשתתפים בכנס – הוא אדיר.
ספר על דבר מעניין אחד שלמדת בשנה האחרונה?
קשה לי מאוד לבחור רק אחד, כי למדתי המון, גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית. אבל אם אני בכל זאת צריך לבחור דבר אחד שלמדתי, וסליחה מראש על הקלישאה, זה לא לוותר. אומרים שמצפן מראה את הדרך אבל להראות את הכיוון לא מרמז על המהמורות שתעברו בדרך. לדעתי התיאור הזה הוא די מדויק ונכון לגבי כל מי שמנסה להוביל שינוי. הכי קל לוותר ולהיכנע לכל הסיבות שאומרות למה אי אפשר, למה לא כדאי וה"אהוב" עלי ביותר: כבר ניסינו את זה בעבר… חשוב להכיר את מציאות: מה קיים, מה לא, אילו משאבים עומדים לרשותכם, ובעיקר לשאוב כמה שיותר מידע מכל מי שמוכן לספק אותו. אבל, וזה אבל חשוב, אם אתם מאמינים במשהו, תכוונו לשם (ופה מזכיר שוב את הצורך לעטוף עצמכם באנשי הכן).
מה הטיפ הכי טוב שקיבלת השנה?
ללא ספק הטיפ החשוב ביותר הוא: שהרבה לפני הטכנולוגיה, כל שינוי קורה קודם כל בגלל אנשים. תקשורת טובה, כנה וישירה היא התשתית הכי חשובה שתוכלו לפתח ביציאה למסע הטרנספורמציה. בלעדיה, יהיה לכם מאוד קשה להוביל שינוי. אז לגבי הטיפ: פחות מיילים, יותר תקשורת פנים אל פנים, יותר לחבר את הגורמים הרלוונטיים למטרות רגע לפני שיוצרים לדרך, כך צוות העבודה יהיה כולו מגויס ומיושר לגבי המטרות והערכים של השינוי.
לאיזו הרצאה של מרצה אחר אתה מחכה בכנס?
די קשה לבחור הרצאה אחת, תכנית הכנס נראית סופר מעניינת ואני ממש מחכה לשמוע את כולם. ובכל זאת, אני מתעניין מאוד בנושא ההרצאה של עדי בינדר, מוביל העיצוב וחווית המשתמש ב-Moovit, שידבר על כלים וטכניקות לקבלת החלטות מבוססות נתונים. אני חושב שאין משאב יקר וחשוב יותר מאשר הדאטה, בטח כשמדובר על פיתוח של מוצרים חדשים והאבולוציה של מוצרים קיימים.
מה אתה מקווה ללמוד בכנס?
מקווה להכיר וללמוד על דרכים נוספות ואפקטיביות שיכולות לחזק את התהליך שאנחנו במיטב דש עוברים. כל טיפ, כלי, תובנה שיכולים לתרום להצלחת השינוי, הרי זה מבורך.
שבוע אחרון להרשמה המוזלת – 10% הנחה על כנס UXI Live 2017
הצטרפו למאות אנשי הדיגיטל, המאפיינים, המעצבים, מנהלי המוצר והיזמים שכבר קנו כרטיס לכנס. השבוע יש לכם הזדמנות אחרונה להינות מהנחה לכנס. פרטים נוספים באתר הכנס.