להקים צוות UX זה מאתגר. לעשות את זה יותר מפעם אחת זו כבר מיומנות. ירון פלקס היה שם ועשה את זה. הוא מגיע לכנס UXI Live 2017 כדי לשתף מהנסיון שלו בהנעת הארגון שסביבו להשקעה משמעותית יותר ב-UX, ובתהליכי עבודה שיוצרים חוויית שימוש טובה יותר.
מי אתה, ירון פלקס?
התחלתי את דרכי כמאפיין בסטארטאפים מגוונים – לכולם היו מוצרים מורכבים שדורשים פתרון ייחודי. ב-7 השנים האחרונות התנסיתי בכל שלבי התהליך: מחקר, הגדרה, אפיון, עיצוב, אנימציה ופיתוח.
אני תמיד מכוון להתוות את הדרך תוך ראייה לטווח רחוק ותמיד ניגש לפתרון הבעיה מהלוגיקה ולא מהמתודולוגיה.
מה האתגר הכי גדול עליו תדבר בהרצאה שלך?
בשני התפקידים האחרונים שלי בחברות מוצר – גיליתי שמהר מאוד מגיע אליי שצף של דרישות, פיצ׳רים חדשים, באגים, עדכוני גרסאות וכו׳. בד״כ זה יתחיל ב ״ירון, בספרינט הבא…״ וההמשך ידוע.
הדרך הראשונה שניסיתי היא ממש לתת פתרון UX לכל אחת מהבעיות. אמנם ריציתי כמה אנשים על הדרך, אבל היה לי מאוד קשה ״להרים את הראש״ – לתכנן קדימה,
ולחשוב באמת על המשתמשים. (תזכורת: יש מאפיין אחד בחברה).
הדרך השנייה – עליה אני אפרט בהרצאה, היא ״לעצור״, ולייצר את האג׳נדה שלי למוצר.
עבור מי ההרצאה שלך תוכל לתרום הכי הרבה?
אני חושב שההרצאה תתרום הכי הרבה למאפיינים בחברות מוצר קטנות עד בינוניות. כל מי שמזדהה עם ההגדרה ״צוות של איש אחד״, ושואף לעבור למצב של מחלקת UX שעובדת ופועלת בתוך ארגון.
מה האתגר הכי גדול שלך ביצירת ההרצאה?
האתגר הכי גדול מבחינתי הוא לדייק.
לדייק מבחינתי זה לקחת את כל הטיעונים והדוגמאות שאספתי, ולשים 90% רחוק בצד. ממה שנשאר, לייצר מצגת קצרה וקוהרנטית שתתן ערך למאפיינים השונים שיצפו בהרצאה. (משל קטן למוצר ומשתמשים) קל להגיד קשה לבצע.
מה הדבר הכי מעניין שלמדת בשנה האחרונה?
עד לא מזמן, חשבתי (לתומי) שבדיקות שמישות, וראיינות עם משתמשים – הופכים את הפתרון שלי
ל״עיצוב מכוון-משתמש״. אז טעיתי. הדבר הכי מעניין וחשוב שלמדתי השנה הוא אמפתיה. אמפתיה אמתית מבחינתי, היא לא מבט קר מבחוץ על ״המשתמשים״ (זה ״סימפתיה״), אלא באמת רצון להבין את האנשים שמתוסכלים מהמוצר שלנו וגם להעז להצביע על הפגיעות שאנחנו לעתים יוצרים במוצר.
מה הייתה המלחמה המקצועית הכי גדולה שלך השנה?
בחברה שאני עובד בה כיום (Checkmarx) הפיתוח והפרודקט דינמיים מאוד. השאיפה היא שכולם
יהיו תגובתיים מאוד (סקראם, אג׳ייל ועוד ססמאות). המלחמה המקצועית הכי גדולה שלי השנה (ועדיין) היא המלחמה על התהליך – בעיקר איך למצוא שלושה דברים: את ההצדקה לתהליך (ROI), הזמן עצמו והשותפים לתהליך (מחקר- ui-עיצוב-בדיקות שמישות).
מה הטיפ הכי טוב שקיבלת השנה?
הטיפ הכי טוב שקיבלתי השנה הוא ללמוד להניע את הסביבה שלי.
לחבר את הקולגות סביבי (מנהלי מוצר, כתב טכני, המנהלים שלי) לפתרונות ולאג׳נדה שאני מציע. לייצר מכפיל כוח שבו האיפיון לא ״שייך״ לי, אלא הוא נעשה בשיתוף של אנשים חשובים סביבי והם (כשצריך) יודעים גם לדחוף אותו קדימה.
לאיזו הרצאה של מרצה אחר אתה הכי מחכה בכנס?
האמת שקשה לבחור! יש שלוש הרצאות שמאוד מסקרנות אותי.
אני מצפה להרצאה של יסמין גלקר וייסבורד, כיוון שגם לי יש אובססיה קלה לשאלות ואיך להגיע
לשאלות הנכונות על המוצר והמשתמשים.
ההרצאה של ענבל מירון – אשמח לשמוע על הדילמה שבפנייה לקהל המשתמשים, מול התעלמות
מ״חותמי הצ׳קים״.
וללא ספק אני מחכה לשמוע את גל בר דעה מספר על הדרך בהקמת המיזם המאוד מסקרן בעניי
Pepper.
מה אתה הכי מקווה ללמוד בכנס?
אני מקווה להיות מופתע. לפני שנתיים ב- UXI Live 2015 למדתי כמה דברים חדשים מכנרת יפרח על
מיקרו קופי ואני אשמח גם הפעם ללמוד משהו חדש – לצאת מהכנס עם אתגר חדש, וללמוד נושא
שפחות שמתי עליו את הדעת.
יומיים אחרונים להרשמה המוזלת – 10% הנחה על כנס UXI Live 2017
הצטרפו למאות המאפיינים, המעצבים, מנהלי המוצר והמאפיינים שפועלים לבד שכבר קנו כרטיס לכנס. אלו הימים האחרונים להינות מהנחה לכנס. פרטים נוספים באתר הכנס.