יסמין וייסבורד אוהבת שאלות. הן משמשות אותה ככלי לפתרון אתגרים מקצועיים ואישיים כאחד. ההרצאה שלה בכנס UXI Live 2017 תעסוק בשאלת השאלות – מה היא שאלה טובה? וגם בשאלה איך ללמוד לשאול שאלות טובות יותר.
מי את, יסמין גלקר וייסבורד?
מנהלת שיווק ופיתוח עסקי ב-Uniq UI. אחרי 4 שנים כמאפיינת עברתי צד והתחלתי לעסוק בהנעת המשתמשים של יוניק יו איי לפעולה. הכלים והידע שרכשתי כמאפיינת עוזרים לי מאוד בניתוח דאטה ובתכנון הפעילות השיווקית. אני מאוהבת במילים ומנהלת במשותף את קבוצת "מיקרו-קופי: כותבים UX" בפייסבוק. אני אוהבת לשאול שאלות ולחפש תשובות. החלק שבו אני מוצאת את התשובות הוא החלק הפחות מספק.
מה האתגר הגדול עליו תדברי בהרצאה שלך?
שאלות הן כלי כל-כך נפוץ בתהליך תכנון חוויית המשתמש, שלמדנו להתייחס אליהן כמובנות מאליהן. אני לא חושבת שכמאפיינת אי פעם קיבלתי מדדים לשאלה טובה או דרך לבחון אם השאלות שלי השיגו את המטרות שלהן. השאלה הנכונה בזמן הנכון יכולה ליצור ערוצי תקשורת טובים יותר, לבנות אמון, לגשר על פערי גישות ואי הבנות ולהפוך את כולנו לחכמים הרבה יותר. האתגר הגדול הוא שינוי התפישה, ההבנה ששאלות הן לא טובות מעצם היותן. הן דורשות מחשבה, תכנון, תרגול ואופטימיזציה. בהרצאה אדבר על מספר דרכים לשפר את היכולות האלו ולהטמיע הרגלי שאילת שאלות טובות יותר.
עבור מי ההרצאה שלך תוכל לתרום הכי הרבה?
המרוויחים הגדולים מההרצאה יהיו מנהלי קריאייטיב, UX ו-UI, וכל מי שרוצה לראות מגמת שיפור משמעותית ביכולות של הצוות שלו לעבוד יחד. שאלות עובדות הכי טוב כשהן נאמרות בקול רם עם מספר אנשים בחדר. צוות יכול לספק קרקע מצויינת למתודולוגיות לשאילת שאלות ולעזור אחד לשני בשיפור מתמשך ביכולות שאילה.
מה האתגר הכי גדול שלך ביצירת ההרצאה?
האתגר הכי גדול הוא בהפשטה של מושג השאלה וחיבור שלו לחיי היום-יום המקצועיים שלנו. לא מצאתי הגדרה אחת, חד משמעית, למה היא שאלה טובה וליכולות שהיא מביאה איתה לתהליכי קריאייטיב. האתגר שלי היה ליצור את ההגדרה הזו כך שהיא תוכל לשמש אותי בבחינת השאלות שאני פוגשת. לקראת ההרצאה אספתי הרבה דוגמאות מהעבודה שלנו בסטודיו ומהחיים האישיים שלי, כדי להמחיש את ההישגים שניתן להשיג עם שאלות טובות יותר.
ספרי על דבר מעניין אחד שלמדת בשנה האחרונה?
למדתי שגם אנשים חכמים, יצירתיים ומעניינים, אנשים שאני מעריצה ורוצה לגדול להיות כמוהם, לא יודעים הכל. הם לא. גם כשהם עושים פרצוף כאילו הם יודעים. כל אחד מאיתנו הוא משאב ידע של הנישה הקטנה שלו. ההבנה הזו חיזקה אצלי את הרצון ללמוד לשאול שאלות טוב יותר, כדי להינות ממאגרי הידע המעולים שסביבי ולהציע חזרה את הידע שלי.
מה הטיפ הכי טוב שקיבלת השנה?
הטיפ הכי טוב היה לעצור מדי פעם את הריצה ולדגום את עצמי. להתעכב על רגע מסוים ולשאול "איך את מרגישה?" או "למה הגבת ככה?". היו לי כמה שיחות מרתקות עם עצמי השנה, כשהייתי תקועה בפקק בדרך הביתה. אפשר גם לבקש מחבר "שאל אותי שאלה מעניינת". זה יוצר פתח לשיחות מרתקות ולא צפויות וגם מאפשר ללמוד משהו עליו ועל הדרך שבה הוא חושב.
לאיזו הרצאה של מרצה אחר אתה מחכה בכנס?
אני מאוד מחכה להרצאה של ירון פלקס, שמוביל את ה-UX ב-Checkmarx. ירון ידבר על הכלים ששימשו אותו בהנעת תהליכי UX ממצב מאוד ראשוני ועד מצב של מחלקת UX שעובדת ופועלת בתוך ארגון. גיוס בעלי עניין ויצירת אג'נדת UX הם שני אתגרים נפוצים כמו שהם מורכבים. אני אשמח לשמוע על הדרכים בהן ירון השתמש בארגונים שהוא עבד בהם בשנים האחרונות.
מה את מקווה ללמוד בכנס?
הייתי רוצה לפגוש אנשי UX ו-UI נוספים שרואים בשאלות מפתח חשוב לעבודה שלנו, וללמוד מהם על דרכי ההתמודדת שלהם. אני אשמח גם להכיר מתודולוגיות ותהליכים שונים מאלו שאנחנו עובדים איתם ולחשוב דרכם איך אנחנו יכולים להמשיך ולהשתפר.
שבוע אחרון להרשמה המוזלת – 10% הנחה על כנס UXI Live 2017
הצטרפו למאות המאפיינים, המעצבים, מנהלי המוצר ושואלי השאלות שכבר קנו כרטיס לכנס. השבוע יש לכם הזדמנות אחרונה להינות מהנחה לכנס. פרטים נוספים באתר הכנס.