בית  >  כתבות  > UXI Live 2018 – תודה על כנס מדהים + מצגות מההרצאות

UXI Live 2018 – תודה על כנס מדהים + מצגות מההרצאות

צוות UXI, 6/3/2018. תגובה אחת.

זה היה כנס מהכנסים.

דירוג הקהל הכי גבוה שכנס שלנו אי-פעם קיבל, שיא משתתפים בכנס… היה פשוט מדהים. תודה ענקית מגיעה לכל המרצות, המרצים והמשתתפים שלקחו חלק ב UXI Live 2018.

חיכיתם בסבלנות, והנה! כל המצגות מתוך ההרצאות עם בולטים שיסכמו לכם יפה כל הרצאה.

Design in the Era of the Algorithm

Josh Clark | Founder, Big Medium

  • Favor accuracy over speed
  • Allow for ambiguity
  • Add human judgment
  • Advocate sunshine
  • Embrace multiple systems
  • Make it easy to contribute (accurate)data
  • Root out bias and bad assumptions
  • Give people control over their data
  • Be loyal to the user
  • Take responsibility

This is an amazing time to be a designer. We are experiencing an unprecedented democratization of incredibly powerful technologies, and we’re still shaping how they will be used. So start using them.

Be part of this conversation. We need you. Go make something amazing: make the world we all want to live in.

 

כאבי גדילה: איך לא להרוג מוצר טוב כשהארגון גדל

רותם וייסמן  |  (Head of Design, monday.com (formerly dapulse

כשהרבה אנשים עובדים על מוצר אחד, חשוב שכולם ידעו איך לשמור על האופי של המוצר ועל סטנדרט עיצובי גבוה. לכן על המעצבים:

  • להבין, לפתח ולשתף את החברה בערכי המוצר וכיצד הוא נתפס בעיני המשתמשים.
  • לבנות סטייל גייד עבור כל מי שהוא לא מעצב (לתת כלי עבודה על מנת לא להפוך לצוואר בקבוק.)
  • לשמור על קשר רציף עם משתמשים.
  • להבין את צרכי העסק וכיצד ניתן לשפר אותם.

Made for China – הסודות מאחורי מוצרים דיגיטליים בסין

גילה כורם  |  מייסדת שותפה, NUKADIMA



  • הדברים הכי מעניינים קורים עכשיו בסין. כדאי להסתכל לשם וללמוד מהמוצרים שלהם.
  • העתקה יכולה להיות חלק מהתנעה של תהליך פיתוח מוצר.
  • Usefulness יותר חשוב מ-Usability.

מה אפשר ללמוד ממשחקים על חוויית משתמש?

דורי אדר  |  מייסד, Hands on Games


  • משחק הוא כל מערכת סגורה בעלת מטרות וחוקים. גם המוצר שאתם עובדים עליו נכנס בהגדרה הזו.
  • כל האנשים באשר הם, אוהבים לנצח.
  • העולם כאוטי. אנשים משחקים כדי להשיג עוצמה ומשמעות.

לאן מערכת היחסים הזו הולכת? כשאנשים אמיתיים פוגשים אתר קפוא

שי רוזן  |  מנהל תחום אסטרטגיה וייעוץ, RealCommerce

 

  • אתרים היום מתוכננים כמו כלים שמשתמש צריך ללמוד להשתמש בהם. אפשר גם הפוך, וזה הרבה יותר כיף למשתמש.
  • האתר יכול ללמוד את המשתמש ולהתאים את עצמו אליו ולא ההיפך. הדרך הנכונה לעשות זאת היא לחשוב על התנהלות המשתמש באתר כעל שיחה.
  • כדי לנהל שיחה טובה, כדאי להכיר את ארבעת היסודות המרכזיים – שימת לב לפרטים, הקשבה, הנחיה וזכרון.
  • שימת לב לפרטים: חפשו את האינדיקציות – השעה, המיקום, המכשיר, העמוד אליו נכנס המשתמש – נסו להבין מה הם אומרים על הרצון של המשתמש ומה כדאי להציג לו?
  • הקשבה: שימו לב ללינקים עליהם המשתמש מקליק, לנתונים אותם הוא מזין. הם מכילים בדיוק את הרמזים לפרסונה שהוא, למטרות הביקור ולצרכים הנקודתיים שלו.
  • הנחיה: הנחו את המשתמש למקום ולמסלול שמתאימים לו אישית, בהתאם לנתונים שאספתם.
  • זכרון: תדאגו לשמור את כל הפעולות של המשתמש באתר, לשלבם בנתונים הקיימים בארגון ולייצר מהם בסיס מידע, שיאפשר דיוק גדול יותר של חווית המשתמש בכל ביקור וביקור.

עקביות או אי-קביעות?

ויטלי מיז'יריצקי  |  מאפיין חוויית משתמש בכיר

  • עקביות ממשקית איננה מטרה אלא אמצעי. אין לקדש אותה.
  • העקביות  עשויה  להתנגש עם  עקרונות  ממשק  אחרים. אין  נוסחת  פתרון אחת ויש לבחון כל מקרה לגופו.
  • ישנם סוגים רבים של עקביות: ויזואלית, פונקציונאלית, מונחית, לשונית, מבנית וכו'.
  • ממשק עקבי במובן מסוים עשוי לא להיות עקבי במובן אחר.
  • חוסר העקביות הוא כלי אפיוני בזכות עצמו וניתן להשתמש בו כאשר רוצים להסב את תשומת לב המשתמש למצב חריג בתהליך העבודה
  • חומרת חוסר העקביות תלויה במרחק בין שני הרכיבים הלא-עקביים, לפי גישת מעגלי הקירבה.

 

לקנות אופנה באונליין: UX העתיד כבר כאן

גדי מיקלס | Head of Product, Fashion Experiences, eBay

 

 

  • המסחר באונליין בתחום האופנה מזנק משנה לשנה, בעוד קניונים פיזיים הולכים ונסגרים וחברות כמו אמזון, איביי, אסוס, עלי-אקספרס ועוד הולכות ומשתלטות על השוק. על מנת לנצח בתחרות, החוויות שניצור חייבות להציע למשתמש מגוון ומבחר פריטים גדול מספיק, גם אם במספר קטגוריות מצומצם, כדי שהצרכנים יוכלו לקבל חווית גלישה ״אינסופית״ מפריט אחד למשנהו.
  • אתגר הפרסונליזציה בתחום האופנה הוא גדול, וכדי לפתור אותו אנחנו חייבים לענות
  • על להתגבר עלינו כלומר  ,My Style,  My Size, My fit :My-My-My -ה בעיית  על
  • חסם ה- ״האם זה יתאים לי״ ולספק לצרכן כל אמצעי אפשרי – טבלאות המרת מידות, המלצות משתמשים, פתרונות ,AR פידבקים למידת התאמה ועוד.
  • no_Keyboard – אנחנו בעיצומה של מהפיכה בה עולם התמונה והווידיאו מנצחים בענק את הטקסט, וחווית החיפוש בתחום האופנה אינה יכולה להיות כמו חווית חיפוש של אייפון או לפטופ – חווית המשתמש בתחום האופנה חייבת להיות ויזואלית במלואה ולאפשר לגולשים לעבור מתמונה לתמונה עד שיגיעו לסטייל הרצוי.
  • Value of Spectrum – כדאי להציג למשתמשים שלנו פריטים מכמה קטגוריות של יוקרה. אם הצרכן חפץ בג׳ינס, כדאי להציג לו לפחות 3 חלופות בטווח הזול, בינוני, והיקר. מחקרים רבים מראים כי כמות ההמרות והרכישות גדולה יותר מאשר הצגת אחת האופציות בלבד.

כשה-UX מניע את הביזנס: סיפורה של מערכת פיננסית מורכבת

נטי אשר  |  UX Lead, Ashford.com

  • שימוש במטאפורות יכול לסייע להבנה של תחומי תוכן מורכבים וליישור קו בין אנשי הצוות.
  • מעורבות המשתמשים בתהליך אפיון של מערכת מורכבת, הינה קריטית במיוחד על מנת להבטיח שהמוצר יתקבל בקרב המשתמשים ויתמוך במטרות העסקיות בצורה מיטבית.
  • אפשר ורצוי לשלב עקרונות ודפוסים של עולמות המובייל והקונסיומר, על מנת לפשט ולשפר את עקומת הלמידה במערכת מורכבת.
  • לא לדאוג. נקרא לזה פיילוט!

מהיר ומדויק: כיצד לבצע מחקר משתמשים בסביבת Agile

טל סולומון  |  חוקר ומאפיין חוויית משתמש בכיר, Autodesk

  • מחקר משתמשים הוא מרכיב משמעותי וקריטי בתהליך אפיון מוכוון-משתמשים.
  • שיטות  מחקר המשתמשים היעילות  ביותר בקונטקסט אג׳ילי הן בדיקות שמישות ו-Contextual Inquiries.
  • כדי ליישם מחקר משתמשים בקונטקסט אג׳ילי, מומלץ לפעול על בסיס 3 עקרונות:
  • צא  ולמד: השקיעו לפחות 15 דקות ביום ללמוד משהו חדש על עולם התוכן של המשתמשים שלכם ועל שיטות מחקר רלוונטיות.
  • משתמש אחד: התחילו במציאת משתמש רלוונטי (תואם פרסונה) אחד ושלבו אותו
  • בתהליך האפיון של המוצר.
  • יד ביד: שמרו על פתיחות מול שאר הצוותים במהלך תהליך האפיון. תנו להם מקום להשפיע ובד בבד העשירו אותם בידע הנלמד מהמשתמשים.

אני פונה ללב שלך: כיצד לתכנן ולעצב ממשק לשתלים רפואיים מתקדמים

חיה בלקינד-שפיר  |  מובילת תחום הנדסת אנוש, יונתן בר-אור עיצוב תעשייתי

  • במוצרים רפואיים, ישנה חשיבות גדולה לתכנון ועיצוב הממשקים הפיזיים והדיגיטליים, שכן על אף  התועלת הרפואית שהם מציעים, אם הם לא יהיו מספיק נוחים ואטרקטיביים, המטופלים עלולים להימנע משימוש בהם.
  • מפתחי מכשור רפואי מחויבים לבצע ניסויי משתמשים למוצר המוגמר כדי להוכיח בטיחות ואפקטיביות, אך ביצוע של ניסויי משתמשים חלקיים לאורך תהליך הפיתוח, מגדיל את הסיכוי לעמוד בדרישות הסופיות בהצלחה.
  • במערכות מושתלות ישנה חשיבות בעיצוב ממשק שיוצר תחושת ביטחון אצל המשתמש  ומניע  מנגנון  תגובה  חיובי, שבו רמת  הלחץ של  המשתמש  יורדת  והוא מסוגל להפגין שליטה בהפעלת המערכת.

כיצד בונים אמון בממשקי משתמש מבוססי קול?

אריאל קדם  |  סמנכ"ל מוצר, Knowmail.me

להורדת המצגת של אריאל

  • בניית אמון בממשקים קוליים מתחילה בתיאום ציפיות ויכולות. הגדירו במדויק מה המוצר שלכם יודע לעשות וכיצד לתקשר איתו.
  • בדיוק כמו בשיחה בין בני אדם, דאגו לתת לצד השני את התחושה שאתם מקשיבים לו ומוודאים שהבנתם לפני כל ביצוע פעולה מהותית.
  • הקול של המותג שלכם הופך לאמיתי, עכשיו הוא באמת קול. צרו קול, טון, מילים ייחודיות ושיחה שנשמעת כמו אדם אמיתי ולא כמו רובוט.
  • אלו בדרך כלל יהיו המייסד, מנהל המוצר והמעצב הגרפי

ליצור שינוי מבפנים: איך להטמיע Design Service בסטארטאפ

שני ברוסילובסקי  Product Designer, Mobile ODT

  • סנכרנו את כל הצוותים בחברה סביב עוגן אחד: הצרכים של הלקוח.
  • חפשו שותפים ו early adopters, תופתעו לגלות שלא תמיד תמצאו אותם איפה שחשבתם
  • מהפכות גדולות קורות צעד אחר צעד, תתחילו בלמצוא quick wins
  • workshops  במקום  ישיבות:  תפסיקו  להשתעמם,  קומו  מהכיסא, ותייצרו סביבה שמעודדת רעיונות באמת מעניינים.
  • מפו את מסע הלקוח בעולם האמיתי, במקום לדבר על פלואו של מסכים

לחבר את המציאות והיצירתיות בבניית מוצר חדש, ולצאת מזה בחיים

אנדרי אוברוצקי |  Head of UX & Design, MyHeritage

  • תהליכי עבודה לא תמיד מתנהלים כמו במעבדה סטרילית.
  • עלינו לדעת להתאים את עצמנו ואת תהליך העבודה שלנו למציאות.
  • תהליכים המתנהלים במקביל, עוזרים לנו להבין כיצד החלקים של המוצר מתחברים. דבר זה מאפשר לנו לעלות על בעיות כבר בשלב המוקדם.
  • חשוב לשמור על ראש פתוח ולא לסגור הרמטית אף שלב עד תום העבודה.
  • לכלל המשתתפים בתהליך צריכה להיות אפשרות להשפיע ולשנות בכל שלב.
  • חשוב להיות גמישים וקשובים לשינויים גם מבפנים וגם מבחוץ.

כולם רוצים ממשקים פשוטים: הכוח בחשיפה הדרגתית

ליאב נדלר | מאפיין חוויית משתמש בכיר, Uniq UI

  • זהו מצבים בהם קיים עומס מידע או פעילות
  • נסחו את משימות המשתמש
  • הבחינו בין המידע העיקרי למידע נוסף או חלקו את המידע לחלקים לפי חשיבות / פופולריות / מומחיות
  • בחרו את תבנית העיצוב המתאימה. אם יש התלבטות שרטטו כמה פתרונות
  • אפשרו למשתמש לעבור למידע הנוסף בקלות
  • בדקו את האיפיון על משתמשים אמיתיים

  Machine Learning – איך לא לאבד את המשתמש?

נורית פרס | מנהלת מוצר בכירה, Harman

  • מוצרים מבוססי machine learning הם הזדמנות ללמוד עולמות חדשים ולהיות מעורבים בהם באופן פעיל.
  • ב- machine learning כמו בכל אספקט של המוצר, התרומה שלכם חשובה והיא שתאפשר את החיבור של המשתמשים למוצר.
  • השקעה בData- מתאים ורלבנטי וכן, חוויה מעוררת אמון, הכרחיים על מנת להעניק למשתמשים מוצר עם ערך ולאורך זמן.

שפה אחת לכולם: איך בונים שפה עיצובית לארגון enterprise כשיש 240 מוצרים?

ראובן ימרום  |  Pan UX Group, Principal Design Manager, Micro Focus

4 נקודות שיבטיחו את הצלחת ה-Design System שלכם:

  • לא ניגשים לעשייה לפני שהושלם שלב איסוף המידע (צבעוניות, תבניות טיפוגרפיות וממשקיות) והכרת האקוסיסטמה, בעבורה יוצרים את ה-Design System
  • לחפש תמיד את הפתרון הממשקי שיהיה למכנה המשותף הרחב ביותר.
  • הנגשת ה-Design System הינו שלב חשוב להצלחתו, לא פחות מאשר יצירתו.
  • תמיד יהיו טענות. לא להיכנע לתגובות ולא למהר לשנות את מה שנעשה. אורך רוח יבטיח שינוי יסודי ומסודר יותר.

על המורכבות ביצירת מוצר פשוט. סיפור המלחמה שלנו.

איריס שור  |  מנכ"לית, Oribi

  • במקום להגדיר מספר רב של KPIs כדאי לעבור עם יעד אחד ומדיד, שעל פיו יהיה ניתן למדוד תוצאות (למשל: אחוז המשתמשים שהופכים ל engaged).
  • יש חשיבות להגדרת ״עוגנים במוצר״ – חלקים שעובדים מצוין ולא כדאי לשנות. ברגע שמספיק ברור מה יכול להשתנות ומה לא, יהיה קל יותר לעשות איטרציות.
  • אנליטיקות ומדדים מספריים הם קריטיים ליצירת מוצר מוצלח אבל לא הכל ניתן למדידה מספרית. ישנן החלטות מוצריות שצריכות להתקבל על פי תחושת בטן.
  • כאשר עובדים תקופה ממושכת על אותו מוצר, כל צוות מוצר ועיצוב מגיע ל״מחסום כתיבה״. חשוב לזהות מתי קשה לחשוב באופן רענן על המוצר ולפתח מספר כלים להתמודדות עם השלב הזה. הדרך היעילה ביותר לרוב, תהיה יצירת עשרות איטרציות ורעיונות שונים ושבירת התבנית המחשבתית שהתקבעה.

Design by Pivot - איך תדעו שהגיע הזמן לשינוי?

טל בן-סימון  |  סמנכ"ל מוצר, eToro

  • תשאלו את עצמכם את השאלה הבאה: אם הייתי בונה את החברה שלי כסטארט-אפ שזה עתה הקמתי, האם המוצר היה נראה כמו שהוא היום?
  • ואז תשאלו למה? עיצוב מחדש לא צריך להתבצע כי המשתמשים או ההנהלה רוצים לשנות, אלא כי המשתמשים והעסק צריכים את השינוי המשמעותי.
  • חשוב לזכור: עיצוב מחדש של המוצר זה לא משחק ילדים! מדובר בתהליך בעל
  • משמעויות וסיכונים משמעותיים לעסק שלכם.
  • קשה למנהלים לדמיין שינוי כה משמעותי ועוד יותר קשה לקבל Buy-In מההנהלה ולכן מומלץ לבנות אב-טיפוס שממחיש עד כמה שניתן את החוויה ואת הוכחת ההיתכנות של העיצוב מחדש.
  • תהיו שלמים עם ההחלטה ואל תביטו לאחור, אבל בביצוע, חשוב להתקדם עם השינוי באופן הדרגתי תוך הקשבה למשתמשים, בייחוד כאשר מעבירים אותם ממוצר ישן לחדש.
  • גם העובדים בארגון הם משתמשים שדורשים לעיתים עיצוב ותכנון מחדש של מוצרי ה-  Inbound. כאשר העסק צומח, תמיכה ב Scale דורשת חדשנות וחשיבה מחדש על המוצרים והתהליכים הפנימיים בארגון.

מה למדנו מניתוח מיליארד חוויות משתמש באפליקציות מובייל

צחי בוסיבא  |  CEO & Co-Founder, Appsee

  • מדידת חוויית משתמש באפליקציות חשובה לא פחות ממדידת מדדים "קלאסיים" כגון Retention, Engagement ו – Conversion.
  • היום יש טכנולוגיות וכלים המאפשרים מדידה של חוויית משתמש באפליקציות ולאתר בעיות כגון:  פקדים שלא מגיבים לפעולות משתמש, סדר פעולות משתמש במסך שאינו אופטימלי, מיקום בעייתי של פקדים במסך וזמני תגובה איטיים של משתמשים.
  • באמצעות ניטור ושיפור של מדדי חוויית משתמש באפליקציות ניתן לשפר בצורה משמעותית מדדים כמותיים ולשפר את ביצועי האפליקציה.

כתבות בנושאים דומים



תגובות

תגובה אחת לכתבה

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח