לכל המשתתפים והמרצים בכנס אתמול – תודה רבה שבאתם!
בכנס היו כ-460 איש. באופן אישי זה היה יום מיוחד מאוד עבורי. כפי שאמרתי בנאום הפתיחה, הכנס הזה היה עבורי ועבור צוות האתר הגשמה של חלום בן שנה כמעט, מהיום שבו התחלנו את העבודה על האתר.
מהצד שלי, לפחות, לא יכולתי לבקש אירוע מוצלח יותר. אשמח לשמוע ולראות איך היה לכם.
איך היה לכם?
אם בא לכם לכתוב משהו פה, בנוסף לשאלון או אם כתבתם משהו בבלוג שלכם – הוסיפו את זה כאן בתגובות. אפשר גם להוסיף תמונות ותגובות בפייסבוק, בטוויטר (עם האשתג #uxilive) וב-flickr (עם תג uxilive2010).
ובינתיים, הנה שלוש סנוניות ראשונות:
- אסף כתב בבלוג שלו סיקור נרחב עם סיכום של חלק מההרצאות
- וגם עומר מילויצקי סיכם את הרשמים שלו
- קהילת ה-UX בטוויטר שלחה כמה וכמה טוויטים (מתנצל על היעדר ה-WiFi, שילוב של עניינים כספיים וטכניים)
וידאו מהאירוע
המשכיות החוויה בין האופליין לאונליין, איל שחר (וואלה!)
האפיון שמוכר, ליאור יאיר (נטקראפט)
UX באזיקים – אמיתי בן-נון (אינקוד-הייפרה)
חוויית משתמש בוול סטריט – אמיר דותן (Lab49)
החזר על השקעה בחוויית משתמש – ברק דנין (יוניק יו איי)
שימוש אפקטיבי בווידאו מקוון – טל ריזנפלד (EyeView)
חלק מההרצאות האחרות יוצגו באתר בהמשך.
צילומים מהאירוע
עדכון 8/10: אתם מוזמנים להסתכל על הצילומים בפייסבוק ולתייג את עצמכם!
נתראה באירוע הבא 🙂
התאכזבתי. הכנס היה מאוד יקר (יחסית לאורכו) ולא הצדיק את המחיר בכלל.
לא מובן למה צריך היה לבחור במיקום שמייקר כל כך את ההשתתפות.
לגבי ההרצאות – חלקן היו מאוד שיווקיות (למשל כמו של ברק) ונשמעו יותר כמו פרסומת עצמית מאשר הרצאת תוכן. ההרגשה העיקרית מהכנס היא שלמרות היומרנות לייעד אותו לאנשי מקצוע הקשורים באופן ישיר או עקיף ל-UX, הכנס זלזל בידע של המשתתפים בו והרבה מתכניו ניסו להסביר למה התחום חשוב ומה העקרונות העיקריים של תחום זה – דברים הידועים לכל מי שנוגע בתחום הזה.
חוץ מ-2 הרצאות מעניינות, שאר ההרצאות היו מאוד שטחיות ולא הציגו מספיק תוכן או לחלופין הציגו תוכן אשר טרוויאלי לאנשי UX.
הייתה תקווה שאחרי דעיכת UPA יקום ארגון שיפיק ארועי תוכן מכובדים, אשר יתרמו ויחשפו את אנשי ה-UX לחידושים או פרוייקטים מעניינים והכנס הזה בהחלט לא עמד במטרה הזאת.
זאת הפעם האחרונה שאני (ועוד כמה מחבריי שהיו נוכחים בכנס) מגיעים אליו.
ושוב פעם – לא הייתה שום הצדקה לגבות מאות שקלים על הכנס הזה.
אורח, אני מצטער לשמוע שכך אתה מרגיש. אני ושותפי להפקת הכנס השקענו הרבה מאמץ בתכנון הכנס הזה ובבחירת התכנים המקצועיים שלו. סקירה ראשונית של תוצאות המשוב על הכנס מראות שאתה בדעת מיעוט: יותר מ-70% מהמשיבים חשבו שהכנס היה טוב מאוד עד מעולה, גם בתכנים, גם ברלוונטיות לעבודה שלהם, וגם בסך-הכל החוויה מהכנס.
צר לי שאתה מרגיש שלא עמדנו במטרה ושהאירוע לא היה מכובד, כדבריך.
אני מצטער גם שחשבת שההרצאה שלי היתה "שיווקית", אני מניח שכוונתך בכך שהיא היתה דלה בערך. המטרה שלה היתה לתת כלים להתבוננות עסקית לאנשים שעוסקים בתחום בגלל אהבתם לאנשים ויצירה. השקעתי רבות בהכנת המצגת: חיפוש המידע, סיכומו, צילום הבובות, חזרות והכנות… אם מה שהרגשת שכל מטרתה היתה "שיווק" פספסת בענק.
אני מזמין אותך להשתתף בחשיבה ובעשיה, להציע תכנים (למשל, כאלה שאתה כותב או מרצה) ולבנות משהו שיהיה בעל ערך עבורך ועבור חבריך.
בניגוד לקודמי אני בטוח שרבים יצטרפו לדעתי שהאירוע אתמול היה מאוד מוצלח ומעניין. שמחתי והופתעתי ממספר המשתתפים, מה שלדעתי מעיד על הביקוש האדיר למידע מקצועי בתחום. חלק מההרצאות היו יותר מעניינות מהאחרות אבל זה כבר עניין של טעם וריח.
לדעתי אין משתתף שלא הרגיש שארגון הכנס כלל תכנון וחשיבה על כל פרט ופרט, החל מעמדות השתייה שהיו זמינות בכל אולם הרצאות, ועד לשילוט לפני ותוך כדי, הכיבוד, ההרצאות וכו'.
מבחינת ה- UX שלי בכנס, חשתי במינימום חיכוך, ערך רב וחוויה מדהימה.
לדעתי הכנס היה מאורגן לעילה ועילה, וניכר היה שהקדשתם מחשבה לכל פרט קטן. כבר הייתי בכמה וכמה כנסים מקצועיים, וללא ספק מבחינת ארגון זה היה אחד הטובים שבהם.
ההרצאות היו מעניינות ורוב המרצים העבירו את החומר בצורה זורמת. אולי הרבה דברים כבר היו ידועים ומוכרים, אבל ההרצאות הציגו אותם בצורה מובנית ומאורגנת, או מזווית קצת אחרת, ו"סידרו" אותם בראש.
שיפור שהייתי רוצה לראות בעתיד זה יותר אפשרויות והזדמנויות לנטוורקינג, כי לפחות אני באתי לא רק לראות, אלא גם להיראות, וזה היה חסר לי.
אהלן כולם,
אורח- על אף שהתגובה שלך מצערת אותנו, כי השקענו הרבה אנרגיה מתוך כוונה אמתית לתת ערך בכנס, דווקא דעתך זו חשובה לנו ולכן הייתי רוצה לשמוע יותר.
אם אני מנסה להוציא פידבק פרו-אקטיבי מדבריך, אני מקבל את הרושם שהפריעו לך שלושה דברים עיקריים:
1. המחיר
2. רמת התכנים באופן כללי לא הייתה גבוהה מספיק
3. חלק מההרצאות היו שיווקיות מדי
לגבי כל אחת מהנקודות האלה היו לנו דיונים ארוכים מתוך הבנה שכל אחת מהן היא נקודה חשובה שדורשת איזון עדין.
כפי שאתה עצמך מציין, הכנס יועד למי שעוסק בתחום באופן ישיר או עקיף וזה כשלעצמו מגדיר מספר קהלי יעד שונים מאוד (אנשי שימושיות אינם דומים למעצבים שאינם דומים למתכנתים שאינם דומים למנהלי מוצר…).
אני בהחלט בעד לקחת את הפידבק שלך ולראות איך משפרים לפעם הבאה.
כדי שנוכל לשים את המשוב שלך בקונטקסט הנכון, חשוב לנו לדעת יותר מי אתה (רקע מקצועי, מקום עבודה וכו').
אם אתה לא רוצה להחשף כאן, אתה מוזמן לכתוב לכל אחד מאתנו באופן אישי, ולהוסיף כל משוב נוסף שיש לך.
לבסוף, הצטערתי לשמוע שפסלת אותנו על סמך כנס אחד. נכון שהוא לא היה זול, אבל הוא היה הראשון, ואני חושב שבתור כנס ראשון של ארגון צעיר (נולד לפני פחות משנה, האתר קיים 7 חודשים) זה היה מאוד מוצלח (כמובן שאני לא אובייקטיבי).
תן לנו פידבק, תן לנו הזדמנות ואולי בפעם הבאה תצא גם אתה מרוצה.
כמי שעוסק באפיון ממשק, אתה בוודאי יודע שקשה מאוד לקלוע לכל הצרכים בצורה מלאה כבר בגרסה הראשונה.
עומר ויוסי, תודה על המשוב החיובי.
את נושא הנטוורקינג אכן ניקח לתשומת ליבנו וננסה לעשות אותו יותר מובנה בכנס הבא.
אני נהניתי מאד מהכנס. אני מבין אכזבות מסוימות, וזה מתחבר להרצאה שפתחה את הכנס – חוויה טובה מגיעה כשהציפיות כפול החיכוכים קטנים מהערך… היו המון ציפיות אז קורה שמתאכזבים.
אני לא ממש שייך ל"ברנז'ה" (לא איש שמישות) ובאתי עצמאית, ועבורי הכנס היה מהנה מאד – הרצאות מהנות ברובן (על אלה שפחות רשמתי במשוב), אוכל טעים ואוירה טובה. למדתי הרבה וזה מה שחשוב בסופו של יום.
כל הכבוד לברק. לא קל להרים כזה אירוע ואני חושב שהתוצאות מכובדות ביותר. יוצר ציפיה לבאות… 🙂
אורח, אם אתה במקרה האדם שאמר לי דברים ברוח דומה במהלך הכנס, ואם אתה מעדיף להעביר דברים יותר מפורטים דרכי, אשמח לעמוד לשרותך.
מבטיח דיסקרטיות מלאה 🙂
mvitaly@gmail.com
שאני חושב על זה, הייתי רוצה לראות עוד הרצאות בכנס הבא שמתייחסות למכשירים ניידים (עולם מרתק ומאתגר בנוגע לפונקציונליות שלו וכמובן לשימושיות/שמישות שבאה עם זה).
בנוסף, אני חושב שצריך להיות איזשהו אזור באתר שמוקדש לכנסים השונים שנערכים בישראל ושנוגעים לתחום (ברור שכולל את ה UX למיניהם)
אני סה"כ נהניתי מהכנס, ללא ספק היה דגש גדול על החוויה,
על האוכל, השלטים שידעו להסתובב בזמן, התיקיות, המתנות…
וכל הכבוד על ההפקה!
בעניין התכנים, גם אני יצאתי בהרגשה קלה של אכזבה (ומודה שהציפיות היו גבוהות).
לא כל המרצים לקחו את התפקיד שלהם או את המאמץ שעשו המשתתפים להגיע (במקרה שלי 2.5 שעות נסיעה כל כיוון עם תינוקת ובייביסיטר) ברצינות מספקת.
ממצגת של 30 דק' בכנס אני מצפה ליותר מטיפ וחצי בנושא, מצגת צריכה להיות מעוררת מחשבה, מושקעת, מחדשת וכזו שמפילה את האסימון ואפילו מזיזה ת'גבינה!
מי שעשו את זה יפה מאוד היו: אייל שחר ואמיתי בן-נון, תודה!
אני כן אשמח לשמוע על אירועים בהמשך, ובטוחה שעם הרצינות והמקצועיות שלכם, יש למה לצפות.
הרושם האישי, הפרטי והסובייקטיבי מאוד שלי היה שהכנס לא היה מושלם –
אבל זה היה הכנס המוצלח ביותר שיצא לי להשתתף בו עד היום.
(ויצא לי להשתתף כבר בכמה וכמה כנסים).
ההרצאות היו מעניינות (הפקתי משהו מכל הרצאה),
הארגון היה מצוין, האווירה נעימה מאוד…
מניסיון שלי בכנסים קודמים בהם נטלתי חלק,
לא פעם בדיוק האלמנטים שחלק מהמשתתפים מתלהבים מהם,
נתפסים ע"י חלק אחר מהמשתתפים כ"בזבוז זמן" .
מן הסתם אי אפשר לרצות 100% מהאנשים –
במהלך הכנס הסתובבתי ובקשתי משוב ממשתתפים.
כל מי שדיברתי אתו הגיב בחיוב רב.
ייתכן שבכנס של שנה הבאה צריך לשקול שוב רעיון ששקלנו (ופסלנו) בנוגע לכנס – להגדיר במסגרת הכנס פרק זמן שיוקצה לפיצול בים מסלול ל "חדשים בתחום" ומסלול ל "מקצוענים וותיקים".
שלום חברים,
קודם כל – שאפו גדול על הארגון ועל הביצוע. גם לקראת הכנס (התראה על פקקים), גם במהלך הכנס וגם לאחריו (משוב, כתבות, וידאו וכו').
כפי שציינו קודמיי, רואים שהושקעה מחשבה רבה בארגון ובכל פרט קטן וזה ניכר בחוויית המשתמש.
אני גם שוחחתי עם אנשים במהלך ולאחר האירוע ואספתי מדגם לא מייצג של דעות, שרובן, אגב, היה טוב מאד, ואנסה למצות מזה פידבק פרקטי.
אז כמו שאני רואה עכשיו כל בוקר ב…כרטיס ביקור: "אתה לא המשתמש…" לכנס באו סוגים שונים של אנשים: מומחי ממשק מנוסים ומתחילים וכאלה ששוקלים כניסה לתחום, מנהלי מוצר, אנשי פיתוח ולקוחות. אני מניח שפיספסתי כמה סוגים, אבל בהנחה שאלה הם האנשים אז אולי רצוי לארגן מסלולים שעונים לצרכים של קהלי היעד. למשל – ללקוחות: איך בוחרים את המומחה /ארגון הנכון, איך מנהלים תהליכים בארגון על מנת שייצא מוצר טוב, מהם השלבים באפיון, וכו'. ואולי גם מסלולים לפי מומחיות.
מרצים בכנס באים גם לשווק את עצמם. זה ברור ומובן ומקובל לחלוטין. זה התמריץ שלהם. כל השאלה היא מינון. בהרצאות מסוימות (אולי 2-3), ולמי שתוהה, אין הכוונה להרצאה של ברק… היה שיווק עצמי שחרג לטעמי מגבולות הנורמה, אבל בכמות הרצאות כזו – ברור שחלק יותר מתאימות וחלק פחות.
וכמובן נגיעה גדולה יותר לתחום הסלולר שהוא התחום ה"חם".
מעבר לכך – כל הכבוד ענק! מה גם שזה אירוע ראשון ואחרי "מבחן השימושיות" הזה, הכנס הבא יהיה עוד יותר טוב.
ניצן
אחרי שמילאתי משוב מפורט ואז האתר העיף אותי בדף האחרון, אני אסתפק בתגובה כאן.
הכנס היה מאורגן היטב. מספר פידבקים:
1. כשבונים הרצאות השאלה הגדולה שצריכה להיות לנגד עיני המרצה והמארגנים היא מה ה wiifm של הקהל – whats in it for them? היו הרצאות כדוגמת ההרצאה על סולוטו שממש הרגישה לי כאילו אף אחד לא שאל את עצמו את השאלה הזו. כמו כן ההרצאה על clicktale היתה הרצאה עם טעם כמעט מכירתי.
2. ההפרדה למטודולוגיה/אפליקציות/רשת לא נראית לי הגיונית. אם אני מאפיינת אפליקציות, אני עדיין מעוניינת לשמוע על מטודולוגיות. אני מניחה שאולי באמת ההפרדה היתה צריכה להיות לפי מומחיות הקהל(חדש בתחום/בעל ניסיון) כי גם אם היום אני מאפיינת אפליקציה זה לא אומר שמחר אולי לא אאפיין אתרים.
3. היו גם הרצאות מרתקות, ההרצאה הראשונה ביום (זו עם הנוסחה :)) וגם ההרצאה על offline/online היו טובות.
ניכר כי היו הרבה כוונות טובות והשקעה, מומלץ בפעם הבאה לבחור תכנים בעלי ערך גבוה יותר לסוגים שונים של מבקרים.
הכנס השאיר טעם של חווית (משתמש) טובה 🙂
הרגשתי בסוף היום שבהחלט יצאתי עם כמה דברים טובים לדרך…
אמנם ההרצאות הקצרות הרגישו מעט כמו נגיעה בלבד ולא העמיקו מספיק,
המקום, הפולדרים והאירוח היו נעימים ומושקעים ותרמו לרמת הכנס והאוירה,
בכל מקרה היה שווה להגיע בשביל לשמוע את ההרצאות של אייל שחר ורונאל מור. כנראה שהנסיון עושה את שלו…
השאיפה לכנס הבא: רמת המרצים – יישור קו עם השניים האחרונים 🙂
בהצלחה
הכנס היה מוצלח ומרתק עם מרצים איכותיים. נהניתי והשכלתי.
אחד הדברים שמאוד חשובים לי בהרצאות ולדעתי תורמים מאוד לעניין והקשבת הצופים זה דוגמאות פיקנטיות מהחיים ושילוב של הומור במינון נכון.
רוב המרצים יישמו את השניים בצורה יפה.
במיוחד נהניתי מההרצאות של רונאל, טל ריזנפלד (!), ברק ואיל שחר.
ברק, מברוק על הארגון המופתי, ההשקעה והוורסטיליות של ההרצאות.
חבל שלא זכיתי בקורס SEO 🙂
יש ותמיד יהיו נקודות לשיפור, אבל לדעתי היה יום מעניין ומלא חוויות, והארגון היה מצויין.
צריך לזכור, שזה הכנס הראשון של ארגון צעיר מאוד וזו רק ההתחלה.
אני יכולה להבטיח שכל הערה והצעה במשוב תזכה להתייחסות.
אתם מוזמנים לתייג את עצמכם באלבום של האירוע בפייסבוק:
http://on.fb.me/ckHnLU
למי שלא מצליח להכנס, צריך להיות חברים של UXI קודם:
http://www.facebook.com/pages/UXI/358388245650
אין לי המון מה להוסיף על מה שנאמר,
אני רק רוצה לציין שמאוד שמחתי לראות את כמות האנשים שהגיעו ולשמוע את התגובות הטובות לאורך כל היום.
כנס בסדר גודל כזה היה עבורי התגשמות חלום ומאוד שמחתי לקחת בו חלק. תמיד יהיה מה לשפר והמשוב המפורט, הכנה והענייני שאנו ממשיכים לקבל מעשרות אנשים מאוד עוזר ואנו קוראים בשקיקה כל שורה אז אנא, אם יש לכם משהו להגיד אל תחסכו מאיתנו 🙂
נהנתי מאד מהכנס, אחד הטובים שיצא לי להיות בהם בארץ.
את מה שהיה לי להגיד לטובה ולרעה כבר אמרתי במשוב, דבר אחד שכחתי שמתקשר לדברים שאחרים רשמו כאן והוא המיקוד השיווקי של הכנס.
הרצאות שיווקיות או כאלה שמיועדות בין השאר לשיווק עצמי – אין לי בעיה איתן, כל עוד אני יודע לאן אני נכנס. צריך שיופיע לגביהן גילוי נאות, גם בהרצאה וגם בתוכניה.
בנוסף, המיקוד של הרוב המוחץ של ההרצאות היה "חוויית שימוש טובה = חיסכון בכסף ו/או יותר הכנסות".
חוויית משתמש היא לא רק רק ROI, חוויית משתמש היא נגישות לבעלי מוגבלויות (לא היתה הרצאה אחת על נגישות בכנס חוויית משתמש…), היא עיצוב, היא תוכן, היא חומרה ולא רק תוכנה, היא בלנדרים וטוסטרים ולא רק מחשבים ואינטרנט.
בקיצור, הכנס היה ממוקד מאד לתחומים מסויימים, שזה מן הסתם הדבר הנכון לעשות, אבל היתה חסרה קצת הרחבה לנושאים מעבר לאג'נדה הזו.
ועוד משהו – היתה חסרה הרחבה של הכנס אל מעבר להרצאות, פאב (אלכהול וכנסים תמיד הולך ביחד), משהו באוויר הפתוח, סדנאות מעשיות וכו'.
היי תום,
תודה על המשוב!
זיהית נכון, היה theme שחזר – ROI – וזהו נושא שהיה חשוב לנו לטפל בו עוד מהיום הראשון של UXI. אני חושב שהסיבות ברורות, במיוחד לתחום שרבים לא מכירים ומעריכים עדיין בארץ.
ברור שיש עוד הרבה צדדים לתחום ה-UX, כתחום כולל-כל יהיה קשה (ולא נכון) לכסות את כולו ביום אחד. גם לא ביומיים… אני חושב שהיתה התייחסות לעיצוב (רונאל, איל), ולנושאים אחרים התייחסנו במסגרות אחרות (מפגש ערב על אפיון לאייפון – חפש UXI01 באתר) ונמשיך להתייחס גם במפגשים הבאים.
לעניין הסדנאות והאלכוהול – שניהם יהיו בהמשך. מתחייב לזה באופן אישי 🙂
לעניין השיווק והשיווק העצמי, העניין עלה מכמה משתתפים גם כאן וגם במשוב. חשוב לי להדגיש שהיתה הפרדה מוחלטת בין שיקולים עסקיים לבין שיקולי תכנים, לא קיבלנו שקל (וגם לא משהו בעל ערך כספי) תמורת ההזדמנות להרצות. חשוב לנו מאוד לתת תוכן מקצועי אמיתי במפגשים שלנו, ונקפיד על כך יותר בעתיד.
בהמשך נפרסם את תוצאות המשוב (אם לא קיבלתם לינק אליו – כתבו לי ב- barak@uxi.org.il) ונתייחס לכל הנקודות שעלו ממנו. אנחנו לוקחים את הדברים שאתה ואחרים כותבים לנו מאוד ברצינות.
תגובה על הכנס,
גם אותי הסקר זרק באיזה שלב אז הנה התגובות שלי,
ראשית, כן היה כנס יפה עם ארגון מושקע אבל….
מחיר גבוה מדי לדעתי
המיקוד היה WEBיותר מדי ויש גם DESKTOP דבר שקצת הלך לאיבוד
נראה לי ששילוב זרועות עם UPA כן מתבקש ולא ליצור ארגונים מתחרים על אותו נושא.