במפגש הערב האחרון שלנו, "UX בעולם האמיתי", סיפקו המרצות הצצה לתהליכי האפיון וניהול המוצר ב- Get Taxi ו- Alcatel Lucent.
בפוסט הבא תמצאו את סיכום עיקרי הערב והמצגות המלאות. בנוסף, תוכלו לצפות בראיונות אישיים עם שלוש המרצות המעולות של המפגש, מאחורי הקלעים, עם תובנות נוספות ומרתקות.
מפגש הערב הבא שלנו יעסוק בתנועת ה-makers וההשראה שהיא יכולה לספק לתחום חוויית המשתמש. הכניסה לאירוע הינה ללא תשלום אך יש צורך בהרשמה מראש. לאור כמות הנרשמים באירוע האחרון, נמליץ להירשם בהקדם.
"היה מעניין, כבר הבוקר יישמתי משהו מההרצאה של Get Taxi 🙂 תודה".
אפרת אור, תגובה בעמוד האירוע באתר Meetup.
Get Taxi – איך מתכננים מוצר 'מלווה חיים' לכווווווולם?
יעל ליפסקין משה, מנהלת מוצר, Get Taxi
ויקה פינקל, מעצבת מוצר, Get Taxi
הצורך בנסיעה במונית הוא לא חדש. השינוי המשמעותי ש-Get Taxi עשו הוא העברה של חוויית ה'אוף ליין' ל'און ליין'. בהרצאה דיברו יעל וויקה על האתגרים בהתאמת מוצר אחד לפרסונות שונות שמגיעות מ-4 מדינות. בנוסף, הן דנו בדרכים למדוד את ה-KPIs שנקבעו ועל חשיבותם של ערוצי משוב מגוונים.
עיקרי ההרצאה ומסקנות שימושיות:
- מכל ערוץ משוב (רשתות חברתיות, ניתוחי אנליטיקס ושיחות עם לקוחות) מקבלים תובנות אחרות ומידע שונה. אם זה אפשרי, כדאי לתחזק את כולם.
- כל עובד ב-Get Taxi מחוייב, פעם בחודש, לשבת במוקד שירות הלקוחות של החברה ולהאזין לשיחות עם משתמשים.
- בכל שלב בתהליך הפיתוח, מקפידים שכל איש צוות יבין את ה"למה". מה המניעים לפיתוח הפיצ'ר, מה המטרה. כך יש הבנה עמוקה יותר של המוצר וזה מקל ומייצר תוצאות טובות יותר בטווח הארוך.
- חידוש מבנה הדו"ח החודשי שמקבלים נהגי המוניות התבסס על האזנה לשיחות בשירות הלקוחות. בעקבות כך נקבעה היררכיית המידע, הטרמינולוגיה והתאמת התוכן למשתמשים בכל מדינה. השינוי בדו"ח הביא לירידה של 38% במספר השיחות למוקד.
Get Taxi – איך מתכננים מוצר 'מלווה חיים' לכווווווולם? המצגת המלאה
ראיון אישי על יעל ליפסקין משה וויקה פינקל מ Get Taxi
אף פעם לא מאוחר לעצור ולשאול
אנה בלום, מומחית חוויית משתמש, Matrix Experience
לפני שלוש שנים, חברת Alcatel Lucent הגתה רעיון מהפכני – לבנות פלטפורמה לניהול משאבי רשת בענן. הם פנו ל-Matrix Experience לצורך אפיון חוויית המשתמש. בהרצאתה סיפרה אנה בלום על האתגרים באפיון מוצר חדשני, שמתבסס על הנחות והשערות בלבד. שנתיים אחרי תחילת התהליך החליטו בצוות הפיתוח לעצור, לבחון מחדש את כל אותן הנחות בסיס ולשאול את השאלות הקשות ביותר לגבי המוצר עצמו. היום הם מבינים עד כמה זה היה צעד חשוב.
עיקרי ההרצאה ומסקנות שימושיות:
- קבלת פידבקים ממשתמשים בשלב הראשוני של הפיתוח, הולידה את המסקנה שהמשתמשים אוהבים את המוצר בגלל שהוא "שונה" כהגדרתם. עובדה שהנחתה את צוות האפיון לאורך הדרך.
- לשים את המשתמש במרכז – במקום לאפיין מוצר שמטרתו "למכור", החליטו להתמקד בכך שהמוצר יהיה "נוח לשימוש".
- 3 שאלות שחייבים לשאול בתהליך פיתוח ארוך במיוחד של מוצר:
1. מה תאריך היעד שלנו?
2. האם המוצר שלנו עדיין רלוונטי?
3. האם הטכנולוגיה שבחרנו היא עדיין הטובה ביותר בשוק?
אף פעם לא מאוחר לעצור ולשאול – המצגת המלאה
ראיון אישי עם אנה בלום מ-Matrix Experience
לעדכונים ואירועים נוספים הצטרפו לקבוצת ה Meetup שלנו
מפגש הערב הבא שלנו יעסוק בתנועת ה-makers וההשראה שהיא יכולה לספק לתחום חוויית המשתמש. הכניסה לאירוע הינה ללא תשלום אך יש צורך בהרשמה מראש. לאור כמות הנרשמים באירוע האחרון, נמליץ להירשם בהקדם.
רוצים לראות איך זה נראה?
כל התמונות ממפגש הערב נמצאות בעמוד הפייסבוק שלנו
פעם הבאה תשתדלו שהסאונד יהיה בשתי הצדדים ולא רק בצד אחד. תודה.
*שני
תודה על הפידבק גיגי. נמשיך להשתדל שהתנאים יהיו אידיאליים.
סופ"ש נעים 🙂