מפגש UXI08: מחקר משתמשים – סיפורי הצלחה
תהליכי מחקר משתמשים הולכים ותופסים את מקומם כשלב הכרחי בעבודה על פרויקט אפיון. ההיכרות האישית עם המשתמשים מאפשרת למעצב חוויית המשתמש להבין לעומק את הצרכים שלהם ומתוך כך – ליצור עבורם מוצר הרבה יותר טוב. כאשר מחקר כזה נעשה בצורה נכונה הוא יכול להביא לשיפור משמעותי בחוויית המשתמש ובתוצאות העסקיות.
במפגש שנערך ב 25/10/2011 היכרנו מקרוב כמה פרויקטי מחקר מעניינים (case studies) דרך הסיפורים של החוקרים עצמם וקיבלנו רעיונות למחקרים לביצוע בארגון. למדנו זוויתו חדשות על תהליך בניית פרסונה דרך עיניה של תסריטאית ומרצה מנוסה לקולנוע.
ההרצאות
18:30 שימוש בטלפונים סלולריים בקרב ילדות בגיל העשרה
מרצה: רפאל מנחם, מומחה בעיצוב חויית שימוש במדיה הסלולרית, יועץ עבור חברות בארץ וכן עבור חברות בחו"ל כגון טלפוניקה ו O2.
18:55 אפליקציה להחלפת צעצועים – מחקר עם הורים צעירים בסביבה הביתית
מרצה: דור רייך, Experience architect ,Critical Mass סוכנות דיגיטלית בינלאומית עם סניפים בטורונטו, ניו-יורק, שיקגו ולונדון
הורים לתינוקות שגדלו נתקלים בצורך לפנות מקום בבית מכל הצעצועים שהצטברו. מצד שני, הורים לתינוקות שרק נולדו, מחפשים להוזיל עלויות רכישה של פריטים הכרחיים. במסגרת נסיון למצוא פתרון לקהל יעד זה, ערך דור סדרה של מחקרי משתמשים עם הורים טריים וותיקים בקנדה. תובנות מהמחקר יושמו בבניית פרסונות ותסריטי שימוש והשפיעו על בניית אבטיפוס והמשך תהליך הפיתוח.
הפרוייקט, זכה במקום הראשון בכנס השנתי של ארגון היו פי איי במינכן ב- 2010.
19:20 מה עושים כשאין גישה ישירה למשתמשים? אתגרי מחקר בחברה גלובאלית
מרצה: טל פלורנטין, מנכ"ל UX Vision ומחבר הספר "חוויית המשתמש – כשמשתמשים פוגשים מוצרים"
חברה בעלת מוצר בינלאומי המשרת עשרות אלפי משתמשים ברחבי העולם עומדת בפני אתגר אמיתי בניתוח קהל יעד מגוון שאין אליו גישה ישירה.
בהרצאה הוצגו הדרכים בהם ערכתי את מחקר המשתמשים בפרויקט זה וכיצד וידאתי שניתוח תובנות המחקר אכן מדייקות ולא מנותקות מן המציאות.
הוצגה הדרך בה למדתי להגיע לתובנות חשובות גם מבלי לפגוש בפועל את המשתמשים והודגם כיצד פרסונות יכולות להפוך לבסיס ביצירת שפה משותפת בארגון.
20:15 פרסונות בקולנוע ובעולם העסקי
מרצה: גלית רויכמן, תסריטאית, בעלת תואר שני בקולנוע באונ' תל אביב. מרצה על נושאי קולנוע וחברה בפני מגוון גופים בארץ ובחו"ל.
כיצד נבנית פרסונה קולנועית? כיצד מצליח התסריטאי לתמצת בכמה משפטים בודדים סיפור חיים ותפיסת עולם? כיצד מתרגם הבימאי את הטקסט הכתוב לתמונה מצולמת אשר מגדירה עבור קהל הצופים בבהירות ובפשטות – מיהו הגיבור הניצב לפניהם? ההרצאה כוללת צפייה וניתוח של קטעי סרטים, תוך שימת דגש על קווי הדמיון בין בניית פרסונה בעולם העסקי לבין המצאתה של דמות בעולם הבדיון.