בית  >  כתבות  > מהו עיצוב חוויית משתמש? הסבר, כלים ולינקים חשובים

מהו עיצוב חוויית משתמש? הסבר, כלים ולינקים חשובים

ג'ייקוב גיוב, 1/6/2011. 9 תגובות.

פורסם במקור ב-smashingmagazine.com על-ידי Jacob Gube. תרגום: יואב מורן, איל לוינטר. עריכה: ברק דנין, יניב שריג.

ככל שהטכנולוגיות והמתודולוגיות בתעשייה שלנו התקדמו, אתרי אינטרנט ויישומים הפכו מורכבים יותר. מה שהיה בעבר מדיום סטטי חד-צדדי התפתח לחוויה אינטראקטיבית עשירה מאוד.

ללא קשר לשינויים שחלו בתהליך הפיתוח, הצלחתו של אתר נשענת רק על דבר אחד: איך משתמשים תופסים אותו. “האם האתר הזה מספק עבורי ערך? האם הוא קל לשימוש? האם הוא נעים לשימוש?”, אלו שאלות שמתרוצצות בראשי המבקרים כאשר הם משתמשים במוצרים שלנו, והן מהוות את הבסיס להחלטותיהם האם להפוך למשתמשים קבועים.

עיצוב חווית המשתמש עוסק כולו במאמץ לגרום להם לענות "כן" לשאלות הללו. מטרת מדריך זה היא לספק היכרות עם תחום תכנון ה-UX המקצועי בהקשר מערכות מבוססות רשת כאתרים ויישומים.

מהי חוויית משתמש?

חוויית משתמש (או UX) עוסקת בשאלה כיצד מרגיש אדם כאשר הוא נמצא באינטראקציה עם מערכת. המערכת יכולה להיות אתר, יישום רשת או תוכנה, כאשר כיום, UX מאוזכר לרוב בהקשר של אינטראקציית אדם-מחשב (HCI).

אנשי המקצוע העוסקים בחווית משתמש (מעצבי UX) לומדים ומעריכים כיצד משתמשים מרגישים כלפי מערכת, תוך בחינת פרמטרים כנוחות השימוש, תפיסת ערך המערכת, שימושיות, יעילות בביצוע משימות וכן הלאה.

מעצבי UX בוחנים גם תת-מערכות ותהליכים בתוך מערכת. למשל, הם יכולים לנתח את תהליך הרכישה באתרי מסחר אלקטרוניים ולזהות האם משתמשים חווים את תהליך רכישת המוצרים מהאתר כפשוט ונוח. הם יכולים לצלול עמוק יותר ולבחון רכיבים של תת-המערכת, כמו למשל עד כמה חוויית המשתמשים במילוי שדות בטופס היא יעילה ונוחה.

יחסית לתחומים אחרים, בייחוד מערכות מבוססות רשת, UX הוא תחום יחסית חדש. המונח "חוויית משתמש" הוטבע על-ידי ד"ר דונלד נורמן, חוקר מדע הקוגניציה, אשר היה הראשון שדיבר על חשיבות עיצוב ממוקד משתמש (הרעיון שהחלטות עיצוביות יתבססו על הצרכים והרצונות של המשתמשים).

מדוע חוויית המשתמש חשובה?

כיום, כשדגש כה רב  מושם על עיצוב ממוקד משתמש, ההבהרה וההצדקה של חשיבות התכנון וההעצמה של חוויית המשתמש נראים כמעט מיותרים. אנו יכולים פשוט לומר "זה חשוב כיוון שזה עוסק בצרכים של המשתמש– וזה הכול", וכולם כנראה יסתפקו בהסבר זה.

אולם אלה מאתנו שעסקו בתכנון אתרים לפני הגדרת חוקי עיצוב ממוקד משתמש, שמישות ונגישות ברשת, יודעים שנהגנו ליצור אתרים בצורה אחרת. בטרם לקוחותינו (ואנו) הבינו את חשיבותו של עיצוב ממוקד משתמש, נהגנו לבסס החלטות עיצוביות על שני דברים בלבד: מה שחשבנו שהוא מדליק ומה שהלקוח רצה לראות.

יצרנו אינטראקציה בהתאם למה שחשבנו שעובד – עיצבנו לעצמנו. המיקוד היה על אסתטיקה ומיתוג, עם מעט מחשבה או ללא מחשבה כלל על איך אנשים שאמורים להשתמש באתר ירגישו לגביו.

 

אבל בעשור הזה חל שינוי באינטרנט. לא רק שהוא חדר לכל מקום – לרשת היו לפחות 1.5 מיליארד משתמשים בעולם ב-2008 – אלא גם אתרים נעשו כה מורכבים ועשירים בתכונות, שבכדי לפעול בצורה אפקטיבית, הם חייבים לספק חוויית משתמש מצוינת.

כמו כן, משתמשים הגיעו לאתרים במספר הולך וגדל של דרכים: מכשירים ניידים, מבחר עצום של דפדפנים וסוגים שונים של חיבורי אינטרנט.

בנוסף, המודעות שלנו לנגישות ברשת גדלה אף היא– כלומר לאפשר מתן גישה נרחבת למוצרים מבוססי הרשת שלנו – לא רק לבעלי צרכים מיוחדים, כמו קוראי מסכים ואמצעי קלט לא שגרתיים, אלא גם לאלו שאין להם חיבור פס רחב או משתמשים בעלי דגמים ישנים יותר של טלפונים ניידים, וכן הלאה.

 

 

עם כל השינויים האלה, האתרים שבלטו באופן קבוע היו אלו שחווית השימוש בהם היתה נעימה יותר. הכוח המניע מאחורי הדרך בה אנו בונים אתרים כיום, הפך להיות החוויה שאנו רוצים לתת לאנשים שישתמשו באתרים.

באילו מצבים ניתן להפיק תועלת מעיצוב חווית המשתמש?

קל לומר שכל המערכות מבוססות הרשת יפיקו תועלת מעיצוב חוויית המשתמש; קשה להתווכח נגד זה אם תכנון מוכוון משתמש חשוב לך. אבל אנחנו לא חיים בעולם מושלם, ואף פעם אין לנו משאבים בלתי מוגבלים. לכן עלינו להגדיר סדר עדיפויות ולזהות את המקומות בהם תיכנון ועיצוב חווית המשתמש יביא ערך ממשי.

מערכות מורכבות

ככל שהמערכת מורכבת יותר, כך התכנון והארכיטקטורה שלה כרוכים יותר זה בזה. בעוד השקעה במחקר UX רב משתתפים לאתר סטטי קטן נראית מוגזמת, אתרים מרובי שכבות, יישומים עשירים באינטראקציה ואתרי מסחר אלקטרוני יכולים להרוויח הרבה מעיצוב UX.

מערכות המכילות אוסף גדול של משימות למשתמשים חייבות להיתפס כבעלות ערך, נעימות ויעילות. מעצבים מסתכנים בהפסדי הכנסות גדולים במקרה של הזנחת חוויית המשתמש.

חברות הזנק (סטארט-אפים)

לחברות הזנק ולחברות קטנות בדרך-כלל אין את המשאבים להעסיק עובדים ייעודיים למטרה הזו. לדוגמה, 37Signals, חברת הזנק קטנה המייצרת יישומי רשת מוצלחים ביותר, כולל Basecamp ו-Highrise, מסתמכת על אנשים בעלי יכולות נרחבות, אשר יכולים "לחבוש כובעים שונים".

במקרה זה יכול להיות שנכון יותר ללמד עובדים קיימים (בייחוד מעצבי אתרים) את העקרונות והתהליכים של UX, או להיעזר בחברות חיצוניות בכדי לבצע את עבודת ה-UX, מאשר לשכור עובד במשרה מלאה. בכל מקרה, יצירת חוויית משתמש מלאה למשתמשים בגרסאות הראשוניות ביותר של מוצר או שירות יכולים בהחלט לגרום להם לבלוט ולמשוך את תשומת לב המשתמשים. אולם כבעלים של חברת הזנק, לפעמים לא יעמדו בידיך די משאבים לשכור מעצב UX מוכשר.

פרויקטים עם תקציבים "סבירים"

משרדים קטנים יותר, שעובדים עבור עסקים קטנים או בינוניים חייבים לשמור על עלויות נמוכות ללקוחותיהם ולתעדף את התוצרים בכדי להישאר במסגרת התקציב. במקרים אלה המיקוד הוא יותר על תהליך הפיתוח ופחות על התכנון, המחקר והניתוח. פרויקטים עם תקציבים קטנים יונעו במידה רבה יותר על ידי השקת המוצר הסופי. אין הכוונה שפרויקטים אלו לא ירוויחו מ-UX – כמובן שכן – אך במציאות, חברות קטנות או בינוניות לרוב אינן מרגישות צורך להשקיע משאבים בדבר שאינו נחוץ להשקת האתר.

פרויקטים עם מסגרת זמן ארוכה יותר

הגיוני הוא שאם נוסיף נדבך נוסף לתהליך יצירת האתר המסורתי, ניאלץ להרחיב את מסגרת הזמן. יש צורך בהקצאת זמן לעיצוב חוויית המשתמש. מעצבי UX יכולים, בתיאוריה, לקצץ בזמני הפיתוח על-ידי ביצוע משימות שנעשו באופן מסורתי על-ידי מעצבים ומפתחי אתרים, ובפוטנציה לחסוך  בזמן ובהוצאות על-ידי בחינה מוקדמת של צרכי המשתמשים.

כמה דברים שיש לדעת על עיצוב UX

עיצוב UX הוא תחום מדהים, אבל ישנם דברים שהוא לא יכול (ולא יוכל בעתיד) להשיג.

עיצוב UX אינו "פתרון מדף"

עיצוב חוויית משתמש לא יעבוד בכל מצב ועבור כל משתמש כי כבני אדם אנו שונים זה מזה. מה שעובד עבור אדם אחד יכולה להיות בעל השפעה הפוכה עבור אדם אחר. כל שביכולתנו לעשות הוא לעצב עבור חוויות ספציפיות ולקדם התנהגויות מסוימות, אך לא ניתן לייצר, לכפות או לצפות את החוויה האמיתית עצמה.

וכמו שאנו לא יכולים לעצב חוויית משתמש ספציפית, איננו יכולים לשכפל בדיוק את חוויית המשתמש מאתר אחד לאחר. חוויות המשתמשים תהיינה שונות בין אתרים שונים. העיצוב חייב להיות תפור למטרות, לערכים, לתהליך הפיתוח ולמוצרים האתר שהאתר מציע.

עיצוב UX אינו ניתן להערכה ישירה עם מדדים מסורתיים

לא ניתן לקבוע את האפקטיביות של עיצוב חוויות משתמש תוך הסתמכות על סטטיסטיקות כמו מספר צפיות בעמוד, שיעור נטישה ויחס המרה. אנו יכולים להעלות השערות, אנו יכולים לבקש ממשתמשים עדויות אנקדוטליות, אבל אנחנו לא יכולים (עדיין) להתקין יישום המתעד אוטומטית סטטיסטיקות של חווית המשתמש באופן ישיר.

חווית משתמש לא זהה לשמישות

חוויית משתמש ושמישות הפכו למילים נרדפות, אולם שני התחומים האלה מופרדים בבירור. UX מתייחסת לשאלה כיצד משתמש מרגיש בזמן שימוש במערכת, בעוד שמישות עוסקת בידידותיות למשתמש וביעילות הממשק.

שמישות מהווה חלק גדול מחוויית המשתמש ומשמעותית בחוויות שהן אפקטיביות ונעימות, אולם גם מדעי ההתנהגות, פסיכולוגיה, ארכיטקטורת מידע ועקרונות עיצוב ממוקד משתמש משחקים תפקיד מרכזי בעיצוב החוויה הכוללת.

ביקורות על UX כמקצוע

לא כולם רואים את הערך המוסף שיש למעצב UX בצוות הפיתוח. טיעונים כנגד העסקת אנשי UX כוללים העלאת עלויות צפויות, יתירות של כישורים ופחד משינוי התהליך.

עוד דבר לדאוג לו

תהליך פיתוח אתרים מסורתי, בייחוד במשרדים קטנים ובחברות הזנק אשר משאביהם לא נרחבים כפי שהיו רוצים שיהיו, מורכב ממעצב אתרים אחד ומפתח אתרים אחד. מעצב האתר יכול להיות מי שמפתח את חוויית המשתמש, במקביל למשימות אחרות כגון עיצוב שלד האתר (wireframes) ויצירת אב-טיפוס פעיל, בזמן שהמפתח בונה את האתר הסופי לפי דרישות המעצב. מומחה UX רק מסבך את התהליך הזה.

מנותק מדי מהתהליך

כמה אנשים בעסקי בניית אתרים מאמינים שמעצבי UX מנותקים מדי מהתהליך האמיתי. לדוגמה, ריאן קרסון, מייסד Carsonified דמות מפתח בתעשיית עיצוב האתרים, טען כנגד מקצועני UX שהם אינם "מעורים בתהליך היומיומי של עיצוב, בניית, בדיקת, שיווק ותחזוקת פרויקט אינטרנטי".

ראייה זו של המקצוע אומרת בעצם שמקצועני UX, אשר הינם חסרי רקע בהבנת התהליך האמיתי של בניית אתרים, לא יכולים לספק פתרונות באותה רמת מומחיות כמו האנשים שיוצרים את המוצרים האמיתיים.

מצד שני, למקצועני UX רבים יש רקע בתהליך פיתוח אתרים; רבים מהם היו מעצבי אתרים או מפתחים אשר בחרו להתמחות בתחום ספציפי זה.

מוסיף הוצאות

העסקת איש UX עולה כסף (אלא אם כן הוא מוכן לעבוד בחינם, וזה לא קורה).

מנגד, צריך להסתכל על עיצוב UX כהשקעה. למרות שיתרונות ה-UX אינם ברורים באופן מיידי כמו יתרונות של חלקים אחרים באתר או ביישום, הוא יכול להוביל לתוצאות משמעותיות בהמשך. לדוגמה, שיפור פשוט בעיצוב חוויית המשתמש של תהליך רכישה יכול להגדיל את ההכנסות במיליוני דולרים.

תוצאות לא ניתנות למדידה ישירה

קשה להעריך את האפקטיביות ואת החזר ההשקעה  של עיצוב UX בעזרת מדידות כמותיות. הסיבה היא שהתחום הזה הוא סובייקטיבי. UX עוסק ברגשות המשתמשים, ולא ניתן לכמת את המדד הזה באותה מידה בה מכמתים מספר צפיות בעמוד, מהירות טעינה או יחסי המרה.

במקום זאת, עלינו לדלות את התוצאות באופן בלתי ישיר מניתוח רמות הכנסה, מספר צפיות בעמוד, סקרי משתמשים של "לפני ואחרי" וכן הלאה. מכל מקום, אמירות בדבר שיפור המוצר בכללותו הנובע משיפור ברכיב בודד כגון: חוויית משתמש, אסתטיקה, שיווק משופר או אופטימיזציית מהירות האתר, לא תהיינה חד משמעיות.

הקושי הוא בניסיון לכמת השפעות שהן סובייקטיביות מטבען. אנו נאלצים להסתמך על ראיות איכותניות.

פעולות וטכניקות של מעצבי UX

מעצבי UX מבצעים פעולות שונות בנקודות שונות בתהליך. הנה כמה דברים שהם מפיקים.

הערכת המערכת הקיימת

אם מערכת כבר קיימת, מקצועני UX הוליסטית יכולים לנתח את מצבה הנוכחי בצורה כוללת. הם ידווחו על בעיות ויציעו תיקונים בהתבסס על ניתוח ממצאי המחקר שהם ערכו.

מבחני A/B

מקצועני UX יכולים לתכנן מבחן להשוואת יעילות ואיכות החוויה של ממשקי משתמש שונים.

זה נעשה על-ידי הגדרת השערת מחקר (למשל – כפתור ירוק נראה מושך יותר מכפתור אדום), בניית גרסאות שונות של העיצוב, הגדרת מהי "חוויה טובה יותר" (למשל – הכפתור הירוק טוב יותר כי משתמשים לחצו עליו יותר) ואז ביצוע המבחן.

סקרי משתמשים

מעצב UX יכול לראיין משתמשים קיימים או פוטנציאליים של המערכת כדי להגיע לתובנות לגבי העיצוב היעיל ביותר. מכיוון שחווית המשתמש היא סובייקטיבית, הדרך הטובה ביותר להשיג את המידע הזה היא על-ידי יצירת אינטראקציה ישירה עם המשתמשים.

בניית שלדי-מסך (wireframes) ואבות-טיפוס

בהתבסס על הממצאים, מקצועני UX יכולים לפתח שלדי-מסך שונים ואף אבות-טיפוס ברמת פירוט גבוהה יותר.

זרימת המשתמשים

עוד תוצר נפוץ הוא תכנון אופן התנועה של המשתמשים במערכת.

סיפור סיפורים

בעזרת גיוס רגשות המשתמשים ושימוש ברכיבים מוכרים, מעצבי UX מספרים סיפור ומעבירים ידע. לימדו עוד על החשיבות של בניית סיפור בהקשר של UX בפוסט בעל שני החלקים "חוויית משתמש טובה יותר עם סיפור סיפורים".

דפוסי עיצוב

דפוסים מספקים עקביות ודרך לזהות את ה"כלי" היעיל ביותר לביצוע משימה ספציפית. בחירה של רכיבי ממשק נכונים (למשל טאבים, שובל פירורים (breadcrumbs),  גלריית תמונות) למשימות מסוימות בהתבסס על יעילותם מובילה לחוויה מוכרת וטובה יותר. מעצבי UX לא רק משתמשים בדפוסי עיצוב הקיימים באתרים אחרים, אלא גם מפתחים דפוסים מותאמים אישית לפרויקט הקיים.

 

סוגי משתמשים ופרסונות

הכרת קהל היעד היא הצעד הראשון בעיצוב UX, והיא מאפשרת ליצור חוויות שמשקפות את קולם ורגשותיהם של המשתמשים. ניתן לפתח פרסונות באמצעות התבססות  על מידע מהאתר.

רשימת מצאי התוכן

במובן הפשוט, רשימת מצאי התוכן היא רשימת דפי אתר אינטרנט מסודרת. בניית רשימת מצאי התוכן היא צעד לקראת הצעת שינויים במבנה המידע לשם שדרוג חווית המשתמש (למשל – זרימת משתמשים, קלות מציאת מידע ויעילות).

 

כללים לעיצוב התוכן

עקביות חשובה לעיצוב חווית משתמש מרשימה עבור המותג שלך. ניסוח כללים לעיצוב התוכן מספק לכותבים ולמעצבים מסגרת עבודה לייצור תוכן או לעיצוב, וכן הם מבטיחים שהמותג וחלקי העיצוב השונים יהלמו את מטרות בעלי האתר.

I Love New York’s branding guidelines

ישנם עוד תוצרים רבים בתהליך עיצוב ה-UX; לחצו כאן לרשימה מלאה יותר.

 

כלים מקצועיים

הנה כמה כלים פופולאריים ונגישים בקלות עבור אנשי מקצוע מתחום ה UX. הכלים אינם מיועדים רק עבור מקצוענים מהתחום; משתמשים בהם בין השאר גם מפתחים, מעצבים ומעצבי אינטראקציה.

יישומים לבניית שלדי-מסך (wireframes) ואבות-טיפוס

ניתן לבנות שלדי-מסך ואבות-טיפוס בקלות עם דף ועיפרון. לבניית אב-טיפוס על נייר ישנם יתרונות רבים, כמו עלות נמוכה, שיתוף של מספר אנשים בתהליך וקלות ומהירות הבניה.

כמה כלים מבוססי תוכנה לבניית שלדי-מסך ואבות-טיפוס הם:

OmniGraffle

Balsamiq Mocups

Mockingbird

תוכנות מבחני A/B

מבחני A/B משווים גרסאות שונות של אותו דף, וניתן לערוך אותם במגוון תוכנות.

תוכנות מבחני A/B בעצם מפצלות את תעבורת האתר לשני ערוצים שונים. קבוצה אחת רואה את גרסה A, וקבוצה שנייה את גרסה B. עבור כל גרסה עוקבים אחר סטטיסטיקות שונות כמו יחס המרה ויחס נטישה. מבחנים אלו קובעים איזו גרסא טובה יותר בהתבסס על נתונים אלו. אחת התוכנות הפופולאריות ביותר למבחני A/B היא Website Optimizer של Google.

תוכנות לרשימות מצאי התוכן

ישנן שיטות רבות לניהול רשימות מצאי לתוכן. שימוש בתוכנת שרת באתר (עבורה תצטרכו גישה לשרת האינטרנט) זה דבר מצוין עבור אתרי רשת פעילים; מכיוון שהם קרובים יותר למקור מאשר תוכנות צד שלישי ומדויקות ויעילות הרבה יותר. ניתן להשתמש אפילו בכלי פשוט כמו Excel לניהול ותחזוקת רשימת מצאי לתוכן (למשל עם תבנית GetUXIndex).

לאתרים הבנויים עם מערכת ניהול תוכן כמו WordPress או Drupal לרוב יש כלים משלהם שמספקים מפה של האתר הקיים.

תוכנות משוב ומבחני משתמשים

משימה נפוצה נוספת של מעצבי UX היא עריכת ראיונות עם משתמשים. הדרך היעילה והחסכונית ביותר לבצע זאת היא על-ידי תוכנת סקרים או בדיקות משתמשים מרוחקות.

כלי משוב למשתמשים קיימים בשפע. כלי סקרים כלליים כמו PollDaddy מהווים פתרונות גמישים שניתן להתאים גם לצרכים אחרים. ישנם כלי משוב יעודיים לצרכי שמישות, כמו Usabilla, ושירותי בדיקות משתמשים מרוחקות, כמו Feedback Army .

כלי ניתוח (אנליטיקס)

מעצבי UX יכולים לנתח סטטיסטיקות תעבורה כדי להעריך אילו סוגי חוויות יהיו משמעותיות יותר עבור קהל היעד של האתר.

בואו נאמר שהמידע הסטטיסטי מצביע על כך שהדפדפן הפופולארי ביותר לאתר מסוים הוא Google Chrome. Google Chrome נחשב כדפדפן למשתמש בעל מיומנות גבוהה (להבדיל מ-IE, אשר יותר פונה לזרם המרכזי). מתוך הנחה זו, מעצב UX יכול לבנות חוויות משתמש הפונה למשתמשים אלו ולאנשים המתעניינים בטכנולוגיה.

כלי ניתוח משוכלל וחינמי לדוגמא הוא ה-Google Analytics.

אתרים בנושא UX

אתרים רבים מכסים את נושא ה-UX. הנה כמה מהם.

 

UX Magazine

UX Magazine הוא מקור מידע איכותי המפרסם דיונים על דרכים לשפר את חוויית המשתמש.

 

UX Booth

UX Booth הוא בלוג רב-מחברים המיועד לקהילת חוויית המשתמש. הוא מכסה גם שמישות ועיצוב אינטראקציה.

 

User Interface: Stack Exchange

עדיין בבטא, UI Stack Exchange (חלק מרשת Stack Overflow) הוא אתר שאלות ותשובות בעריכה שיתופית המיועד לחוקרים ומומחים מתחום ממשק המשתמש.

 

Stack Overflow

ל-Stak Overflow, אתר שאלות ותשובות פופולארי בנושא תכנות, יש שרשורי שאלות מצוינים מתויגים תחת UX ו-Usablity.

 

UX Exchange

UX Exchange הוא אתר שיתופי בו החברים יכולים לשאול על חוויית משתמש ותחומים הקשורים ל-UX כמו שמישות, נגישות ועיצוב אינטראקציה.

 

User Interface Engineering

UIE)  User Interface Engineering) הוא ארגון המחקר הגדול בעולם בתחום השימושיות. הוא מפרסם מאמרים וממצאי מחקרים באתר הארגון.

 

Uxmatters

UXmatters הוא אתר מגזיני המפרסם תוכן בנושא תכנון חוויית משתמש, מידע על תחום ה-UX ועוד.

 

52Weeks of UX

האתר, מבית היוצר של ג'וש פורטר וג'וש ברוור, מכסה נושאים הקשורים לתהליכי עיצוב בעולם האמיתי

 

Boxes and Arrows

למרות ש- Boxes and Arrowsמתאר את עצמו כאתר ש"מוקדש לתרגול, חדשנות ודיון בנושאי עיצוב", האתר מפרסם בקביעות מאמרים מעולים בתחומי UX.

 

Semantic

פיטר מורוויל, מייסד אולפני Semantic, גוף מוביל בארכיטקטורת מידע, חוויית משתמש וייעוץ בנושא קלות מציאת מידע, כותב על חוויית משתמש (ונושאים קשורים) בטור שלו.

 

UsabilityPost

הבלוג של דמיטרי פדייב בנושא עיצוב חווית משתמש בהקשר ביצועי האתר .

101Things I Learned in Interaction Design School

כיוון שעיצוב אינטראקציה קשור בצורה אינטימית לחוויית משתמש, הבלוג הזה מציע פוסטים קצרים ו"קלים לעיקול" בנושא.

 

UX Quotes

אתר זה מספק קטעי ציטוטים בנושא ה-UX.

 

Quotes From the User

כל העניין בחוויית משתמש הוא המשתמש (וזו הסיבה שפרסונות חשובות). הבלוג  הזה מספר את סיפור חוויית המשתמש מנקודת המבט של המשתמש באמצעות הבלטת ציטוטים של משתמשים במערכות שונות.

 

everydayUX

הבלוג של אלכס ריינרט, מנהל מוצר ב- FourSquare(שירות מיקום פופולארי מבוסס רשת חברתית), מציג לעתים קרובות את מחשבותיו בנושא אינפורמציה ועיצוב אינטראקציה.

 

Konigi

Konigi מרכז רשימת חדשות, מקורות וכלים למעצבי UX (באמצעות גלריית תמונות שהופכת את הגלישה באתר לקלה).

 

90percent of everything

הבלוג של הארי בריגנול, דמות מפתח בתחום חוויית המשתמש, מכסה נושאים בתחום ארכיטקטורת מידע, חוויית משתמש והבסיס של "עיצוב טוב"

 

DarkPatterns.org

אוסף תבניות עיצוב שדנות בטקטיקות אופייניות להטעיית משתמשים, אשר יכולות לעזור למעצבי UX לאתר תבניות שמהן הם רוצים להימנע אם בכוונתם ליצור חוויית משתמש חיובית.

 

Johnny Holland Magazine

מגזין אינטרנטי העוסק באינטראקציה ועיצוב חוויית משתמש. זיכרו לבדוק את מדור הטיפים לחוויית משתמש (UX Tips), שמציג ציוצים תחת #uxtips.

 

UX Pond

UX Pond הוא מנוע חיפוש המוקדש לתוכן הקשור ל-UX.

 

Adaptive Path Blog

Adaptive Path, חברה מובילה בתחום ממשקי משתמש ועיצוב חוויית משתמש, מפעילה בלוג עם תוכן שימושי בנושאי UX ו-UI.

 

Putting People First

פורטל של חברת Experientia האיטלקית המספק קישורים, מאמרים, מקורות וחדשות בתחום ה-UX חדשנות מוכוונת משתמש

 

nForm Blog

הבלוג של nForm (קבוצת ייעוץ המתמקדת בחוויית משתמש) מפרסם תוכן מצוין ורלוונטי למעצבי UX.

 

Viget Advance

בלוג חוויית משתמש של חברת Viget Advance המפתחת אתרי אינטרנט.

 

useit.com

ג'ייקוב נילסן, חוקר שימושיות מוערך וכותב פורץ דרך, כותב טור ששמו Alertbox בנושא שימושיות ו-UX.

 

UX Array

שרה סאמרס, יועצת בתחום חווית משתמש במייקרוסופט, כותבת בלוג על (ניחשת נכון) UX.

 

UI and Us

UI and Us  זה אתר "אודות עיצוב ממשק משתמש, עיצוב חוויית משתמש ועל הפסיכולוגיה הקוגניטיבית שמאחורי העיצוב".

 

UX Storytellers

UX Storytellers משתמש באחת ממתודולוגיות המקצוע (סיפור סיפורים) כדי לספר את הסיפור אנשי מקצוע מתחום חווית המשתמש, ממשקי משתמש וארכיטקטורת מידע

כתבות בנושאים דומים



תגובות

9 תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח