מפגש 23/2: לוקליזציה והתאמה לתרבויות אחרות (הרשמה לחברים)
המפגש יתקיים ב-23/2/2011 ב-ZOA (בית ציוני אמריקה) ויתחיל ב-18:30. התכנסות וכיבוד החל מ-18:00.
מחיר כרטיס לחברי UXI : רק 80 ש"ח (במקום 160), לסטודנטים וחיילים 50 ש"ח. מספר המקומות מוגבל.
ההרשמה דרך עמוד זה מיועדת לחברי UXI בלבד. להרשמה רגילה (עבור מי שאינם חברים)
פרטים נוספים על האירוע – בהמשך הדף.
הרשמה ותשלום בכרטיס אשראי
הרשמה ותשלום בהמחאה/העברה בנקאית
הורידו את טופס ההרשמה ועיקבו אחרי ההוראות בדף. המחיר וכל הפרטים על האירוע מצויינים בטופס.
יש לכם שאלה?
נשמח לעזור. פנו אלינו בדוא"ל [email protected] או בטלפון 073-2214024.
אודות האירוע
ידעת שברוסיה וביפן כתובות דואר רשומות בסדר הפוך מאשר בישראל? שמעת שהצבע הלבן מייצג בהודו אבל, ולא חתונה?
כדי להתאים אתר או מוצר תוכנה לתרבות אחרת (לוקליזציה) אנחנו נדרשים לדעת הרבה יותר מאשר רק לתרגם.
במפגש הקרוב של UXI תכיר את הכלים המקצועיים והתהליכים שמאפשרים להתכונן ללוקליזציה ולבצע אותה בהצלחה. תפגוש אנקדוטות מסקרנות מעולם הלוקליזציה, תכיר את הפערים הקיימים בין תרבויות שונות בעולם ותלמד כיצד הם משפיעים על אתרים ומערכות תוכנה ברחבי העולם.
המפגש יתקיים ב-23/2/2011 ב-ZOA (בית ציוני אמריקה) ויתחיל ב-18:30. התכנסות וכיבוד החל מ-18:00.
תוכנית האירוע
18:00 התכנסות
18:30 חושב גלובלית? דבר לוקלית!
מרצה: יעל ריינהולד, מנהלת חבר לוקליזציה
19:45 הפסקה
20:15 הרצאה אינטראקטיבית: השפעת תרבות ומבנה חברה על עיצוב חווית משתמש
מרצה: מריון בורגהיימר, מנחת קבוצות שמתמחה בהעברת סדנאות בין תרבותיות לחברות בינלאומיות
21:30 סיום
תקציר ההרצאות
18:30 חושב גלובלית? דבר לוקלית!
מרצה: יעל ריינהולד, מנהלת חבר לוקליזציה
עיצבתם אתר מדהים עבור לקוח שלכם, תרגמתם אותו לספרדית , הבאתם את הקהל לאתר אבל זמן השהיה נמוך וה bounce rate גבוה? יש סיכוי גדול שלא נתתם את הדעת לאלמנטים תרבותיים הרלוונטיים לספרד בעת תכנון האתר.
כדי שהאתר/הממשק שתכננתם יוכל להתאים לקהלי יעד שונים במדינות השונות ולהביא את התוצאות הנדרשות עבור הלקוח שלכם חשוב שתכירו את תחום הלוקליזציה.
לוקליזציה היא למעשה תהליך ההסבה של מוצר – תוכנה ו/או אתר אינטרנט – כדי להתאימו למקום אחר: לשפת המדינה, לקוד התרבותי, למנהגים ולדרישות המשתמשים במדינת היעד. מוצר שעבר לוקליזציה כהלכה, נותן למשתמש את התחושה שהמוצר נוצר עבורו. הממשק, השפה, התוכן וההקשרים – כולם טבעיים ומוכרים לו; הוא מרגיש בנוח עם המוצר כבר בהיכרות ראשונה.
בהרצאה נציג את מושגי היסוד בתחום. נתאר את תהליך הלוקליזציה על שלביו במטרה לעזור למאפייני ומעצבי האתרים לקחת את כל האלמנטים הרלוונטיים בחשבון מבעוד מועד. נתייחס להבדלים בין תרבותיים אליהם צריך לתת את הדעת כגון: שימוש בצבעים, אופן כתיבת מספרים ותאריכים, אורך הטקסט, שימוש בתמונות ועוד.
20:15 הרצאה אינטראקטיבית: השפעת תרבות ומבנה חברה על עיצוב חווית משתמש
מרצה: מריון בורגהיימר, מנחת קבוצות שמתמחה בהעברת סדנאות בין תרבותיות לחברות בינלאומיות. תואר שני במדע המדינה, דוברת עברית, צרפתית ואנגלית.
מה הקשר בין חברה למכירת מוצרי חשמל וצבע ורוד? איך זה שבאותו אתר דווקא הדמות המרכזית (הפרזנטור) הוא דווקא גבר?
כיצד תרבות משפיעה על עיצוב אתרי אינטרנט וחווית משתמש? זו תהיה שאלת המפתח בהרצאה האינטראקטיבית בכנס.
בהרצאה נבחן באמצעות השוואת אתרים של חברות מוצרי צריכה, מזון, אלקטרוניקה ועוד, את הדרכים בהן חברות גלובליות מתמודדות עם מימוש המטרה שלהן של העברת מסר אחיד ועקבי לגבי פעילות החברה מצד אחד, מול הצורך לבצע התאמות לקהלי יעד שונים גיאוגרפית, דתית ותרבותית, מצד שני.
נתייחס למספר מאפיינים וקודים בין תרבותיים, ולהשפעת מבנה חברה והיחסים בין אנשים, ונבדוק כיצד אותם מאפיינים משפיעים על ציפיות של קהלי יעד שונים מעיצוב חווית משתמש באתרי אינטרנט ובאמצעי מדיה נוספים. זאת מתוך מטרה לחזק את המודעות להשפעת תרבות וערכיה כפי שהן משתקפות בתרבויות שונות, ולאופן הייצוג שלה על המסך.