בית  >  כתבות  > קישורי השבוע 5/12/2010

קישורי השבוע 5/12/2010

ויטלי מיז'יריצקי, 5/12/2010. אין תגובות.

השבוע בקישורים הנבחרים: המועמדים לפרסי Mashable לחווית המשתמש הטובה ביותר ל-2010, וקווים מנחים לממשקים סקיואמורפיים (ומה זה בכלל – סקיואמורפיים?)

מועמדים לפרסי Mashable לחוויית המשתמש הטובה ביותר בשנת 2010

בתחילת ינואר, בלאס וגאס, יקיים האתר Mashable את טקס חלוקת הפרסים השנתי שלו. הפרסים יחולקו ב-25 קטגוריות שונות של עשייה בתחומים הדיגיטליים המגוונים. כחלק מההכנה לטקס, האתר בוחן מקרוב את המועמדים שלו בקטגוריות השונות, והשבוע הוצגו המועמדים בקטגוריה שמעניינת אותנו – חוויית המשתמש הטובה ביותר באתרי אינטרנט. אני לא יודע אם אפשר לראות בזה את מיטב ה-UX ברשת בשנה החולפת, אבל זה המצב לדעתם של אנשי Mashable, וזה לא מעט.

קווים מנחים לאפיון ממשקים סקיוּאמורפיים

ספר דיגיטלי שבו ניתן לדפדף ימינה ושמאלה

(מסתבר ש) חפץ סקיואומורפי (skeuomorphic) פירושו "כזה שיורש אלמנטים דקורטיביים מגרסה קודמת שלו, שבה הם היו פונקציונאליים". או משהו כזה. לדוגמה: ספר דיגיטלי שבו ניתן לדפדף ימינה ושמאלה ואף להשתמש בסימניה, כמו הספרון של גוגל שעליו כתבתי בשבוע שעבר. פרד ביצ'ר (Fred Beecher) שם לב שהטכנולוגיות החדשות של ממשקי תנועה וממשקי מולטי-טאץ' מעודדות אותנו לייצר ממשקים המעוצבים בדמות חפצים אמיתיים, והוא מציע הנחיות לאפיון נכון של ממשקים כאלה. הוא מודה שחלק מההנחיות שהוא מציע נשמעות מוזר בפיו של איש UX, וספק אם יש להן עתיד, אבל בכל אופן מדובר בתרגיל מחשבתי מעולה למי שאוהב להסתכל כמה שנים קדימה.

הרנסנס של הספר האינטראקטיבי

אבל לא כל הספרים הדיגיטליים הם סקיואומורפיים. יש גם ספרים אינטראקטיביים פשוטים יחסית, והאייפד סיפק דחיפה עצומה לתחום הזה. גם לאפיון ספרים כאלה יש סודות, וכריסטופר רוזן רוצה לשתף אותנו בהם.

הבעיה בחיפוש של גוגל

כתבה מאוד ארוכה ועצובה למדי בניו יורק טיימס, על אישה שקנתה משקפיים אונליין, מה שהתניע מסכת של הצקות הגובלות בהתעללות – דווקא מצד בעל החנות בה קנתה. זה כלל איומים טלפוניים, קללות, זיוף מסמכים ומעשים אחרים שאילצו אותה לפנות למשטרה. לבסוף התברר, שבעל החנות מתנכל לרבים מלקוחותיו מתוך כוונה שהם יכתבו על זה באתרי תלונות ייעודיים ברשת, מה שמזניק את דירוג החנות שלו בגוגל. מיותר לציין שזה עובד מעולה, וכעת זה הסיפור הזה שמשמש כקלף בידי המצדדים בדירוגים המבוססים על חוכמת ההמונים, או אפילו על אנשי מקצוע ייעודיים שעורכים את האינדקסים.

כתבות בנושאים דומים



תגובות

אין תגובות עדיין.

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח