בית  >  כתבות  > סקר השכר והתעריפים 2016

סקר השכר והתעריפים 2016

צוות UXI, 4/8/2016. 24 תגובות.

סקר השכר השנתי של קהילת ה-UX הישראלית מתפרסם זו השנה השביעית. מרתק לבחון את השינויים שחלים בתחום, כמו למשל גיוס עובדים חדשים בחברות הייעוץ, מה שמסייע לצמיחת הענף, ובנוסף את השיפור בתנאים בחברות המוצר – הפרטים המלאים בגוף הכתבה.

באמצעות סקר השכר, ביקשנו לבדוק נתונים כלליים שתמיד מעניין להתעדכן במצבם בשוק – משכורות ותנאי העסקה תחת פילוחים שונים (השכלה אקדמאית, שנות ניסיון, מגדר ועוד). בנוסף, בדקנו גם מגמות שבהן הבחנו בשנים הקודמות, כמו למשל ההבדלים בתנאי ההעסקה בין נשים לגברים, והשנה גילינו נתונים מרתקים.
השנה השתתפו בסקר 484 מאפיינים, מעצבים, אנשי מוצר ופיתוח ובעלי מקצועות משיקים נוספים, ואנחנו מבקשים להודות לכל אחת ואחד מהם על שעזרו לנו לגבש את הנתונים עבור קהילת ה-UX בארץ. עבור ביצוע הניתוחים הסטטיסטיים נעזרנו במכון המחקר PharmaQuest.

מי השתתפו בסקר?
המשיבים שהעידו כי הם לא מאפיינים או מעצבים אינם מופיעים בניתוח הנתונים. הנתונים בסקר מתחלקים על פי 3 קבוצות: מאפיינים, מעצבים ומעצבי UI/UX. השנה ראינו צמיחה משמעותית במספר המשיבים על הסקר (עלייה של יותר מ-16% ביחס ל-2015). מספר המשתתפים הגדול יותר סייע לנו לבצע פילוחים מדויקים יותר לנתונים, וכך התאפשר לנו למשל, להתייחס ספציפית לקבוצת בעלי ניסיון של 0-1 שנים, קבוצה משמעותית (ורלוונטית מאוד לצמיחת הענף) שבעבר לא היו לנו מספיק נתונים על מנת להתייחס אליה.

1  סקר השכר והתעריפים 2016

2  סקר השכר והתעריפים 2016

 

הפער בין נשים לגברים – בידי מי ההשפעה?

פער המשכורות בין נשים לגברים הוא מדד שאחריו אנחנו עוקבים כבר מספר שנים. אחרי שב-2015 הנתונים הראו על ירידה משמעותית בפער, השנה הפער שוב גבוה מאוד ועומד על 22% בקרב שכירות ושכירים. בהמשך לפער העקבי הזה, לאורך השנים, אחד הנתונים שביקשנו לבדוק השנה הוא ההבדל בין תעריפי עצמאיות ועצמאים. הנתונים שמצאנו שם הם מרתקים – יש פער משמעותי מאוד בין התעריפים (בחישוב הממוצעים אף מתקבל פער מובהק סטטיסטית!)
בהנחה שאת התעריפים הללו קובעים העצמאים והעצמאיות בעצמם, ובהנחה שמקצועות העצמאיים מתפלגים בצורה דומה בין גברים לנשים (מה שניתן לומר באופן גס), ניתן לראות כאן פער בין משכורות נשים לגברים, שמגיע מהגברים והנשים עצמם. 

3  סקר השכר והתעריפים 2016
Seker 201643  סקר השכר והתעריפים 2016

 

עלייה בשימוש בכלי מחקר, בעיקר בקרב מעצבים

בשנים האחרונות התרגלנו לראות פער עצום בנתוני השימוש בכלי מחקר, בין אנשי אפיון לאנשי עיצוב. השנה התחלנו לראות מגמה של צמצום הפערים, כאשר יותר ויותר מעצבות ומעצבים דיווחו על שימוש בכלי מחקר שונים. הפערים עדיין ישנם, אבל המגמה ברורה. לצד זה, ראינו גם עלייה בשימוש בכלי מחקר בקרב מאפיינים. אמנם העליות מתונות יותר, וישנם גם מספר כלים שבהם דווח על ירידה בשימוש, אבל גם כאן המגמה ברורה.

61  סקר השכר והתעריפים 2016

7  סקר השכר והתעריפים 2016

 

מאפיינים ומעצבים – שכר ותעריפים

טבלאות השכר מציגות שכר ברוטו חציוני, יחד עם אחוזון 25% ואחוזון 75%. נתוני השכר שקיבלנו מצביעים על כמה נקודות מעניינות:
בהסתכלות ראשונית על נתוני השכר של מאפיינים, ראינו עלייה משמעותית ביחס לשנה שעברה. כשביקשנו לבחון את המקור לכך, ראינו שהעלייה המשמעותית ביותר היא במשכורות של השכירים בחברות המוצר, בעוד שבחברות הייעוץ ניתן לראות דווקא ירידה בנתוני השכר.
אחד ההסברים האפשריים לשני אלה הוא גדילת התחום והרחבת מספר העובדים – מצד אחד בחברות המוצר ישנם תקציבים גדולים שמאפשרים להעניק לעובדים תנאים טובים יותר ולגייס עובדים, עם עליית המודעות לתחום. מנגד, בחברות הייעוץ שגדלו אף הן, ייתכן שגיוס מאפיינים בתחילת דרכם, הוא שגורם לנתונים להראות על מגמת ירידה.
בדומה לשנים הקודמות, גם השנה הנתונים מצביעים על כך שבקרב מאפיינים ומעצבים, המשכורות הגבוהות ביותר נמצאות בחברות המוצר וכן ישנו מתאם בין הניסיון לבין גובה המשכורת. בשנה הבאה נרצה להמשיך לעקוב אחרי הנתון הזה, מתוך הנחה שקיים מתאם בין שנות הניסיון לבין העבודה בחברות מוצר, שהוא בעצם המקור האמיתי לעליית השכר.

8  סקר השכר והתעריפים 2016

9  סקר השכר והתעריפים 2016

Seker 2016121  סקר השכר והתעריפים 2016
Seker 2016122  סקר השכר והתעריפים 2016

שכר מעצבים

Seker 2016141  סקר השכר והתעריפים 2016
Seker 2016151  סקר השכר והתעריפים 2016
Seker 2016152  סקר השכר והתעריפים 2016

תעריפי פרילאנס

15  סקר השכר והתעריפים 2016

 

מאפיינים מרגישים בטוחים במקצוע שלהם, יותר מבשנה שעברה

אחרי שבשנה שעברה ראינו שפחות מאפיינים היו ממליצים לחבריהם ללכת בעקבותיהם – נתון שאותו הסברנו בצמיחת הבזק של התחום, שייתכן שערערה את תחושת הביטחון של מאפיינים להמליץ לחבריהם להיות חלק מגל מועסקים חדשים – השנה אנחנו רואים עלייה משמעותית בנתון זה. באופן דומה לשנה שעברה, אנחנו מייחסים את הנתון הזה לתחושת ביטחון בתחום, שהשנה דווקא עלתה, הודות לעקביות בביקוש העולה והמודעות הגוברת לחשיבותו.

51  סקר השכר והתעריפים 2016

כתבות בנושאים דומים



תגובות

24 תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח