בית  >  כתבות  > תשאירו את ה"סקסי" לאחר-כך. ראיון עם עדי קוז'יקרו, מנהלת מחלקת מוצרים ב-mako

תשאירו את ה"סקסי" לאחר-כך. ראיון עם עדי קוז'יקרו, מנהלת מחלקת מוצרים ב-mako

צוות UXI, 13/11/2014. אין תגובות.

לנהל מוצר בחברת המדיה הגדולה בארץ זה לא קל. אבל עם הצוות הנכון מסביב ("עבודת צוות זה משהו ששמים עליו הרבה דגש ב-mako")  וגישה נכונה ("צריך ללמוד איך מתמקדים בעיקר ומוותרים על השוליים") עדי קוזיקרו נהנת מזה ועוד מוצאת זמן לקורס בתזונה.

סדרת הכתבות "תובנות מהשטח" ממשיכה, ואנחנו מפגישים אתכם עם עוד מנהלי מוצר, עוד אתגרים שעומדים בפניהם ועוד על הקשר שלהם עם UX. רוצים ספוילר? הוא קשר צמוד מאוד.

עדי קוזיקרו

"כמתכנתת נדהמתי מזה שהלקוחות מתלהבים מפיצ'רים במערכת שאנחנו כמעט לא שמנו דגש עליהם". עדי קוזיקרו

עדי קוזיקרו, בת 35 מרחובות. אמא לשלושה ילדים ("יונתן בן 6.5, עידן בן 3.5 ונועם בת שלושה חודשים").
בוגרת תואר ראשון במדעי המחשב ומתמטיקה ו-MBA עם התמחות בשיווק.
בעבר עבדה מספר שנים כמתכנתת בחברת סטארט אפ ("אורסוס"): "זה חלק בקורות החיים שלי שמשפיע על העבודה שלי כמנהלת מוצר עד היום".

 

מה היה משמעותי עבורך בעבודה כמתכנתת?

אני זוכרת שהדהים אותי לראות שהלקוחות מתלהבים מפיצ'רים מאוד בסיסיים במערכת שאנחנו כמתכנתים כמעט ולא שמנו דגש עליהם שלא לדבר על אייקונים ועוד חלקים ב-UI שהלהיבו אותם שאני בתור מתכנתת לא ייחסתי להם כל חשיבות, מעבר לזה שיעידו על הפעולה המתאימה להם.
המפגש הזה עם הלקוחות גרם לי לחשוב הרבה על מה צריך לכלול המוצר ומהם הדברים ששווה להשקיע בהם

mako זה מקום גדול, איך מנהלים דבר כזה?

בתור מנהלת מחלקת המוצרים ב-mako יש צורך במעקב אחרי כמות גדולה של פרויקטים שקורים בו זמנית, זה לא פשוט. זה דורש עבודת צוות, התמקדות בעיקר ולא בטפל, הבנה עמוקה של כל התהליך מרמת הדרישה עד רמת הפיתוח. כדי לעקוב אחר ההתקדמות של כל פרויקט אנחנו משתמשים בלוח ענקי שעליו מודבק Sticky note לכל משימה. הלוח מחולק לשלבים בתהליך (איפיון, עיצוב, מחקר וכד') וכך ניתן לראות מה התקדם בכל שבוע.
האמת שמה שאני הכי אוהבת בעבודה אצלנו הוא שיטת העבודה: כל מוצר הוא תוצר של עבודה משותפת של המעצבים, מנהלי הפרוייקטים ומנהלי המוצרים ביחד. עבדנו יחד עם צוות הסטודיו של mako בניהולה של אפרת רגב ומחלקת הפרוייקטים בניהולה של אלה מוגרבי. עבודת הצוות הזו היא משהו ששמים עליו הרבה דגש ב-mako.

מה מאתגר בעבודה שלך כמנהלת מוצר?

האתגר הרציני בניהול מוצר הוא לדאוג לכך שכל הצדדים יצאו מרוצים: בראש ובראשונה משתמש הקצה, במקרה שלנו אלו הגולשים אבל גם המפרסמים, אנשי הפיתוח, מנהלי הפרוייקט, המעצבים המאפיינים ולפעמים גם המחלקה המשפטית…
הטיפ שלי – הוא להתמקד בעיקר וללמוד לוותר על השוליים. אין לכם זמן לכל המלחמות.

סטודיו Mako

עבודת צוות היא משהו ששמים עליו הרבה דגש ב-mako. עדי וצוות מנהלי המוצרים

 

תני דוגמא לאתגרים שמנהלי המוצר במחלקה מתמודדים איתם ביום יום

בתקופת האח הגדול היה לנו לקוח שביקש להוסיף כותרת מעוצבת לאחד המוצרים שעליו לקח חסות.
הספק שתכנת עבורנו את המוצר דרש עלות גבוהה יחסית להוספת פיצ'ר של כותרת מעוצבת בטענה שהדבר משפיע על חלקים רבים במערכת.
חזרנו לבקשה שהגיעה מהלקוח כדי לראות איך אנחנו יכולים לפתור את הסוגיה הכלכלית. עשינו ניסיון וראינו שאם מוחקים לגמרי את הכותרת הקיימת ומגדילים את התמונה הנלווית, ניתן לייצר תחושה שמדובר בכותרת מעוצבת בעלות של 0 ₪. זה קלאסי בשביל מנהל מוצר כי הצלחנו לשמור את כולם מרוצים ולהפחית בעלויות, צריך רק להעז ולהיות יצירתיים. אתגרים מהסוג הזה הם חלק מהשגרה שלנו ויש לנו הרבה כאלה כל יום.

מהו לדעתך המקום בו ניהול מוצר וחוויית משתמש נפגשים?

מנהל המוצר חייב להביא את הזווית של המשתמש בשלבי האפיון והתכנון.
מנהלי המוצר, מעצם תפקידם, לרוב אינם משתמשים סטנדרטיים ולכן חשוב לבחון ולשאול אנשים שאינם מהתחום, עוד לפני שלב הביצוע! מספיק לשאול את ההורים, האחים, בני הזוג או השכנים ובדרך כלל מקבלים מידע אמין ומועיל שיכול לשנות חשיבה ולחסוך תיקונים בהמשך.
לפני שהשקנו את mako TV, כאשר המוצר כבר היה מוכן, ערכנו שאלון בקרב קבוצת ביקורת. ביקשנו מהם לבצע כעשר פעולות סטנדרטיות ב mako TV (למשל למצוא את הפרק של תכנית ששודרה אתמול בערב). התשובות שהתקבלו גילו לנו דברים רבים על המוצר שבעצמנו לא חשבנו עליהם כמו אייקונים שאינם ברורים, כפתורי חיווי שיש להוסיף וכד'. משימות פשוטות לביצוע ששיפרו את חווית המשתמש בצורה ניכרת.

צילום מסך מהמוצר הסופי והפשוט של Mako

"רק לאחר שהמוצר כבר באוויר ואנחנו רואים שהוא יציב, אנחנו מתחילים להתעסק בפיצ'רים ה"סקסיים" יותר". עמוד האח הגדול באתר mako. קרדיט - סטודיו רבי אינטראקטיב

 

איזה טיפ את יכולה לתת למאפיינים?

כשאפיינו את mako TV נורא רצינו לייצר את האפליקצייה הטובה ביותר לצפייה נדחית בשידורים. היה מפתה מאוד להיסחף להמצאות פיצ'רים מגניבים ומיוחדים שאין לאף אחד אחר. לשמחתנו, סטודיו ה-UX שייעץ לנו, המליץ על ראייה של "הרוב המוחלט". כלומר, אם בפיצ'ר מסויים ישתמשו פחות מאחוז מסויים מקהל היעד אין טעם לייצר אותו. מאז אני מכילה את הכלל הזה על כל מוצר שעובר תחת ידי.
מאז אני משתדלת להוציא מוצרים פשוטים שמורכבים מהדברים הבסיסיים וההכרחיים ורק לאחר שהגרסה כבר באוויר ואנחנו רואים שהיא יציבה ויעילה, אנחנו מתחילים להתעסק בשאר הפיצ'רים שהם דווקא המגניבים וה"סקסיים" יותר.

איזו אפליקציה יש לך בטלפון שהרבה אנשים לא מכירים?

אני בעד אפליקציות פשוטות שעושות דבר אחד אבל עושות אותו טוב
יש חברה קטנה נקראת tapbots. הם מוציאים אפליקציות של כלים שימושיים עם UI הורס!
אחת האפליקציות שאני משתמשת בה נקראת convertbot ומאפשרת לעשות המרה בין סוגים שונים של יחידות (כסף, מידות וכו'. יעיל אם קונים הרבה בגדים ברשת).

עוד משהו קטן ממני…

להורים שביננו – לא להתעסק עם הטלפון בשעות שאתם עם הילדים! אף אחד לא ימות אם לא תענו למיילים שלוש שעות אחרי הצהריים ואם הוא עומד למות אז הוא יתקשר ולא ישלח מייל.
משהו בשביל הלב והנשמה – תמיד תמיד ללמוד משהו במסגרת כלשהי גם אם זה לא קשור ישירות למקצוע (אני למשל לקחתי עכשיו קורס בתזונה סתם כי זה משהו שמעניין אותי למרות שאין לקורס הזה שום קשר למה שאני עושה בחיי המקצועיים).

 

 

כתבות בנושאים דומים



תגובות

אין תגובות עדיין.

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח