במפגש האחרון של UXI הכרזנו על תחרות הפוסטרים שלנו, ומאז קיבלנו הערות שונות מאנשים שרצו להשתתף. הערה שחזרה על עצמה היתה שקשה למצוא רעיון שהוא יצירתי, יש לו טקסט מוצלח וגם יהיה מעוצב טוב. אז ישבנו וחשבנו, ומצאנו פתרונות. תציצו, אולי גם אתם תוכלו לזכות בתחרות החדשה.
איך זה עובד? ביחד!
הרעיון הוא פשוט: ניצור את הפוסטר ביחד, כקהילה.
- שלב 1: קונספט (עד ה-7/7). חושבים על רעיונות שרוצים להעביר. כולם מעלים רעיונות דרך תגובות לכתבה הזו. רעיונות מולידים רעיונות אצל אחרים, הכוונה היא שיקרה brainstorming באתר וכך נקבל את הרעיונות הכי טובים.
- שלב 2: שידוך. אנחנו משדכים בין מעצבים שמעוניינים בכך, לבין בעלי הרעיונות.
- שלב 3: הגשה (עד ה-27/7). שולחים את הפוסטר המוכן ל-[email protected]. אפשר גם להגיש כמה פוסטרים.
- שלב 4: הצבעה (עד ה-14/8). נציג את הפוסטרים ונאפשר לכם להצביע.
כמובן שמי שרוצה לעבוד בלי שידוך יכול, אבל אם הוא משתמש ברעיון מהאתר הוא יהיה חייב לתת קרדיט על-גבי הפוסטר למי שהעלה את הרעיון.
תודה לכל מי שכבר הגיש פוסטר, הכל ייכנס לתחרות, כמובן.
הרעיונות שלנו
הנה כמה רעיונות משלנו כדי להתניע, אתם מוזמנים להעלות עוד הרבה בתגובות.
- ליאור יאיר: סידרה של פוסטרים נוגעים ללב, עצובים, על אנשים שלא חשבו שהם צריכים UX, והתדרדרו (למשל: הומלס).
- ישי כהן: אותו מוצר, חוויות שונות. ישי, אתה מוזמן להרחיב לגבי הרעיון הזה.
- ברק דנין: עם UX ובלי UX. לחלק את הפוסטר לשני חלקים, בצד אחד איך נראה [משהו] כשלא תכנן אותו איש UX, ובצד השני הוא נראה כשכן.
- אורן שמיר: 3 גרסאות של כוס, אחת כשתכנן אותה איש שיווק, אחת כשתכנן אותה איש טכנולוגיה ואחת כשתכנן אותה איש UX.
- אורן שמיר: איש/ה מחבק/ת את המחשב באהבה ואושר מופגנים – ככה זה כשיש UX טוב.
- ויטלי מיז'יריצקי: הרבה דוגמאות של UX גרוע, הרבה פרטים, עם סלוגן שמסביר שאפשר אחרת (ואיך).
- טל פלורנטין: תפיסת חשיבה, קוגניציה. טל, אתה מוזמן להרחיב לגבי הרעיון הזה.
- רן לירון: עבודה טיפוגרפית, ברקע יוצגו הרבה מושגי UX, ומעליהם: "UX: פשוט – למקצוענים בלבד. תנו לנו לעזור לכם", או משהו דומה.
בא לכם לעצב משהו מהרעיונות האלה? כתבו ל-[email protected].
תנאי התחרות (כמו קודם)
המטרה: להעלות את המודעות לנושא חוויית המשתמש. להעביר מסר שמסביר בצורה הומוריסטית וקלילה את נושא חוויית המשתמש (או חלקים ממנו) ולמה הוא חשוב.
קהל היעד: קודם כל ישראלי, דובר עברית. כל מי שלא יודע מה זה UX, וכל מי שדווקא מכיר ונהנה מבדיחות גיקיות של אנשי מקצוע.
האתגר
- ליצור פוסטר שעוזר להסביר מה זו חוויית משתמש ולמה זה חשוב.
- להיות מצחיקים אבל רציניים.
- להיות תקשורתיים, להעביר מסר.
- להיות פשוטים (לא דיאגרמות שמתארות תהליכים).
- להיות ישראליים ומקוריים – לא סתם תרגום.
בתמורה תקבלו
- פרסום של שמות היוצרים (או העסקים) על גבי הפוסטר
-
50 עותקים מודפסים של הפוסטר, לחָלֵק למי שבא
- את הספר Designing for Interaction (באדיבות רוני אורבך, תודה!)
מי יכול להשתתף?
כל מי שמסכים שנפיץ (UXI) את הפוסטר בחינם, ומוכן לתרום לנו את הפוסטר המעוצב, ללא תשלום.
פרטים טכניים – חשוב לקרוא
- פורמט: 50×70. אפשר עם bleed.
- קובץ: עדיף אינדיזיין/אילוסטרייטור וקטורי, אפשר גם רסטר בפוטושופ. CMYK כמובן, זה ילך לדפוס.
- פונטים: רק כאלה שיש לכם ברשיון, שהפכתם ל-outline בקובץ.
- צילומים, איורים ואלמנטים אחרים: רק דברים שאתם יצרתם, קניתם, או מצאתם במאגר חינמי שמותר להשתמש בו גם לצרכים עסקיים. לא דברים שלקחתם סתם מהאינטרנט.
- רסטר: רק באיכות 300dpi ומעלה.
- לוגו של UXI: חייב להופיע על הפוסטר. הלוגו של UXI יהיה מופרד ומובחן מהקרדיט למעצב/קופירייטר/חברה שתכננו את הפוסטר. כלומר, צריך להיות ברור שהפוסטר מייצג את UXI ולא את מי שיצר אותו. כתבו אלי, [email protected] ואשלח לכם את הלוגו כ-EPS.
הרעיונות שלכם
אנחנו מחכים לקרוא אותם כאן למטה בתגובות. הקפידו למלא שם ואימייל אמיתיים כדי שנוכל לקשר אליכם את המעצבים בהמשך.
בא לכם לעצב משהו מהרעיונות האלה? כתבו ל-[email protected].
רעיונות:
סדרת פוסטרים אייקונית – "הכלאה" בין חפצים שהופכת את השימוש בהם לבלתי אפשרי:
ניקח לדוגמא מערכת כלי נגינה – גיטרה חשמלית שיש לה רק כפתור אחד באמצע/ פסנתר שבמקום קלידים יש לו קונסולת סאונד שלמה/ תוף עשוי בטון יצוק (הוא מתפורר מהצדדים וסדוק קצת כמו בטון, אז רואים שהוא לא ממש חלול בתוכו)/ סקסופון שבמקום הלחיצים הרגילים שלו יש לו המון נקבים (לא מכוסים) כמו של מסננת וכו'
** במקרה הזה התמונה עצמה ברורה: אי אפשר להשתמש בזה. את הכיתוב לידה עוד צריך לחדד.
קולנוע ישראלי? איום בחוויית משתמש גרועה (היא בכל מקרה קיימת, השאלה רק כמה מחשבה הקדישו לפרטים): מה המקבילה הישראלית לסצנה בה צ'רלי צ'פלין מסובב ברגים על סרט נע במהלך כל יום העבודה שלו? הרי חוויית משתמש לא כיפית. אם יש סצנות מסרטים ישראליים שהן כאלה (ושתהיינה ברורות מספיק), אפשר לעשות חיקוי/פרשנות/טייק-אוף עליהן (כדי לא להכנס לקטע של הפרת זכויות יוצרים).
סדרה ישראלית: אותו חפץ (קופת קק"ל?) עם המון שימושים שונים (כולם יכולים להיות מוצגים באותו הפוסטר, מסודרים בקטן בשורות וטורים, כל עוד החפץ המקורי מזוהה).
מה אפשר לעשות עם קופת קק"ל? להשתמש בה כמשקולת לניירות, לשים אותה במקרר (היא שומרת חלב מצויין), להשתמש בה כצעצוע לאמבטיה לילד, לצור צורות בבצק (לעוגיות), לאחסן בה ברגים, להשתמש כמעצור לדלת/ הגבהה למסך המחשב/ תומך ספרים (לרוחב!) על המדף….
מה אפשר לעשות עם קרמבו? (מה באמת? למרוח "קצף גילוח" על הפנים בבוקר?)
מה אפשר לעשות עם תפוז? …לסתום חור בקיר, לדוגמא.
סלוגן אפשרי: משהו בכיוון של "…ואפשר לעשות את זה נכון"
רעיונות:
הצעות לסלוגנים:
1. The UX factor is the WOW factor
(כמובן ש The UX factor זה על בסיס סדרת הטלויזיה האקסטרימית The X (Factor.
2. לחוויית ההצלחה קודמת חוויית המשתמש.
3. UX = the root of all success
ולסיום, קונספט לפוסטר:
ציור של Pinky & The Brain:
Brain: Pinky, are you pondering what I'm pondering?
ואז הכיתוב:
One UX to fit them all
בהצלחה, וכל הכבוד על היוזמה.
אני מחכה בקוצר רוח לראות את התוצאות.
הצעה לרעיון:
תמונה של הלאפה המושלמת (כן כן הכוונה ללאפה עם שאוורמה)
על רקע של סטקיה עם אחד המוכרים שמחזיק דף שכתוב עליו הלאפה הראשונה בישראל שלא נוזלת
(אל תתפסו אותי בסלוגן, זה משהו ראשוני אבל – "חווית הלאפה המושלמת"
או "רק אצלנו – לאפה בלי נזילות")
ולמטה בגדול – "חווית משתמש טובה חשובה בכל התחומים בחיים – שימו דגש על ה-UX"
כמובן שמבחינת הכיתוב הכל ראשוני
לדעתי זה מחדבר "ישראלית" וזו דרך פשוטה להסביר לאנשים שלא מבינים את התחום ומהו התחום מה זה חווית משתמש עם הפשטה לקישור למשהו שהם מכירים, כי מי לא סבל בחיים שלו מלאפה נוזלת 🙂
יש לי רעיון עכשיו צריך מעצב/ת
הרעיון
הקונספט :
where is waldo (איפה אפי?) – מצ"ב תמונה של המשחק המקורי
הרעיון העומד מאחורי הבחירה:
שימוש בדמות המוכרת לאנשים רבים שכבר יודעים את המשמעות של הדמות והמשחק איתה. כך תיווצר התעניינות הן מבחינה נוסטלגית והן מבחינה של משהו מוכר.
איך הפוסטר יראה?
הפוסטר יציג שני מצבים בהם צריך למצוא את אפי הכי מהר שאפשר
מצב ראשון- תמונה מבולגנת עמוסה מבחינת ציורים/ פרצופים/ חפצים וכדומה ואפי נמצא איפה שהוא בפנים בקטן.
מצב שני – אותה תמונה אך עם סיוע של UX כמו חלוקת מסך, הובלה לדמות על ידי שימוש בגודל, צבע, או אולי תמונה בשחור לבן ורק אפי בצבעוני (להראות מיקוד בפריטים החשובים).
בכל מקרה זהו רעיון מאוד ראשוני, במידה ומישהו מתחבר לזה אשמח לשתף פעולה בהמשך [email protected]
הרעיון:
להציג במרכז הפוסטר "מבוך" שנראה די מפותל.
בתחתית המבוך יוצב טקסט – "הממשק שלך אינו משחק מבוכים".
או – אל תתן ללקוחות שלך להרגיש אבודים.
זה הרעיון בבסיסו.
אני כבר "השתדכתי" עם מעצבת.
תודה לכולם.
אברהם
לדעתי צריך להבדיל בפוסטר בין שמישות וחווית משתמש. (הנה:http://uxi.org.il/pages/1080). לדוגמה: המבוך הוא לא בהכרח שלילי אם זו החוויה שכיוונת אליה; השמישות של למצוא את אפי תוך שניה בגלל הסידור היא טובה, אבל החוויה של למצוא אותה מיד בלי אתגר, היא פחות טובה.
הרעיון שלי, שברק ביקש שארחיב עליו, הוא להראות את אותה חוויה בהקשרים שונים. למשל: באמפר בכביש ורכבת הרים. שניהם מטלטלים אותך, אבל רק אחד מהם זו חוויה חיובית; חדר הפוך כתוצאה ממסיבה או כתוצאה מפריצה – החוויה היא ההבדל.
מעצב/ת שרוצה לעבוד איתי על זה?
אולי הפוסטר עצמו צריך לסבול מחוויית משתמש גרועה ולהיות בלתי שימושי בעליל?
ואולי צריכים להיות שניים? אחד רע ואחד טוב? הרי בסופו של דבר זה מה שאחנו מנסים להסביר – שאנחנו יודעים לזהות מטרה ולסדר את כל הגורמים כך – שהמטרה תושג
צריך לזכור, שבסופו של דבר, האינסנטיב של כל מעסיק לשכור את שירותינו – הוא שיפור התוצאה העסקית שלו.
הפוסטר צריך להראות איך אנחנו באמת עושים את זה.
כצופה בסרט "לול " של איינשטין, זוהר ושות' זכורה לי הסצינה המצחיקה של אב ובנו המחכים לתוכנית השבועית "משחק השבת" ומקבלים במקומה אופרת "לה מרמור", כאשר סף העצבים עולה ועולה ובסופו לוקחים האב ובנו פטישים והורסים באנרגיות זעם אדירות את הטלוויזיה בליווי מלמולי "למה? למה?". לפני כשבועיים נתקלתי בסיטואציה דומה, בו שותפי לחדר, מתכנת ותיק ומנוסה כמעט הרס בזעם את המסך של המחשב שלו, בשאגות "אני אקרע אותו, את הבן —- הזה, אמא שלו —–". כל זה כאשר תוכנה שהוא רגיל לעבוד איתה לקחה שליטה במקום שהוא לא רצה והגיבה בצורה איטית בלא כל משוב.
אם כך הרעיון לפוסטר יכלול משתמש המאדים בעצבים ושובר במכות פטיש מסך מחשב, כאשר מתוך המסך עפות הודעות שגיאה שונות ומשונות (אפשר להשתמש באמיתיות ההזויות של מיקרוסופט…)
דוד, זה רעיון מצויין – רק צריך לחשוב על סלוגן טוב שילך עם זה ויסביר שכשדואגים לחוויית המשתמש, דברים כאלה לא קורים… אחרת זה סתם פוסטר שיעודד שנאת מחשבים 🙂
היי לכם,
רעיון מקסים ומאד רלוונטי.
בהנחה שזה מכוון לבעלי עסקים, חברות וכדומה, עלה לי רעיון של סדרה של פוסטרים שכולם עם הסיסמה:
"אתה לא צריך X כשיש לך UX"
ובכל פעם, הX הוא משהו אחר (צריך לחשוב איך לייצג את זה נכון), ולהביא דוגמאות מופרזות ל'מחיר' על UX גרוע:
– תמיכה טכנית 24 שעות
– הסברה כדי לשכנע משתמשים למה או איך להשתמש במוצר
– קמפיין שיווק ענק
אפשר לקחת את זה לכיוונים יותר הומוריסטיים
– להעסיק דוגמניות שיצטלמו עם האתר כדי לגרום לו להיראות סקסי
– להתמודד עם פרודיות שהמתחרה שלך עושה על חשבונך
וכו'… אני בטוחה שיש עוד מלא אפשרויות טובות יותר
ואז אפשר לחתום את הפוסטר עם משפט סוגר, דוגמת
"UX – עיצוב חוויה הוא לב ההצלחה שלך"
נראה לי שההצלחה של התוצרים תהיה קשורה מאד בשילוב בין אנשי הצוות, מאחלת שייצא מהתחרות פוסטר פיצוץ!
לדעתי בכלל לא מדובר בפוסטרים.
היות שהדברים יצגו רק באינטרנט כבר היה עדיף אם היה מדובר על עיצוב באנר.
היי דותן,
נראה לי שפספסת קצת, הזוכה מקבל 50 עותקים של הפוסטר, ובנוסף הפוסטר יודפס ויחולק במאות עותקים, 50 על 70 ס"מ. תציץ בפרטי התחרות למעלה.
חפץ עם מיליון כפתורים, זיזים, פונקציות, וכו' ברמה של פארסה, ומתחת כתוב "פשוט, פשוט, פשוט פשוט…."
🙂
(בחרו "חפץ ישראלי נוסטלגי" כרצונכם)
הרחבתי קצת את הרעיון שרשום מעלה והכנתי המחשה של הרעיון במתכונת החדשה. זה יצא גדול מדי בשביל לשים את זה בתגובה כאן, אז אפשר לראות אותו כאן: http://uxtasy.com/blog/poster-uxi
כמובן שאשמח לשמוע מה דעתכם.
ויטלי, נשמע לי מעולה מבחינת קריאייטיב, הומור ועומק. באמת: רעיון גדול.
מבחינת business זה עשוי לשדר מסר בעייתי (ברמה השטחית של מבט חולף), שזה פוסטר לילדים, או גרוע מכך, ש-UX הוא משהו שקשור רק לילדים, או שכל ילד יכול לעשות את זה וכו'.
הייתי שמח מאוד לתלות כזה פוסטר אצלי במשרד, ואני בטוח שאני לא לבד.
אתה בטוח לא לבד, יש לפחות שניים מאיתנו 🙂
תודה רבה!
אהלן!
מקווה שזה לא מאוחר מדי, רק עכשיו ראיתי שיש סבב קונספט, שזה לכשעצמו רעיון מעולה
ניסיתי לחשוב על משהו מושך לעין ומעניין עבור כולם, וחשבתי על עצמינו..
מה דעתכם על סדרת פוסטרים שכל פעם מתמקדת בחלק גוף אחד – לב, עין, פה, רגל וכו', כשבכל פוסטר יש מעל חלק הגוף סימון של עכבר ובועה, כשהבועה (שמעוצבת מדליק או אולי בהתאם לחלק הגוף) מכילה אופציות פעולה ומידע
למשל
תמונה של לב אדם באיכות טובה,
עכבר ובועה מעל הלב מציגים
סטטוס: דופק, מצב רוח, צבע דם..
מס אופציות מידיות לפעולה:
* פתח
* התרגש
* הרגע
* כרגע בלב (אפשר להציג מספר תמונות קטנות של אנשים/חיות/מאכלים/מקומות לבחירה עם קישור לרשימה המלאה)
* אייקון של מחיקה והוספה
ואם זה לא יפגע בחלק מהאוכלוסייה אולי אפשר שבמקום עכבר תהיה יד אלוהים מהציור של מיכלאנג'לו
http://www.artofcolour.com/fresco/fresco-image-files/creation-adam.jpg
כשהסלוגן למטה הוא
לתת למשתמש להרגיש אלוהים קטן
או
שימושיות בגן עדן
או
לשימוש נעים וקל, גבריאל
בוקר טוב 🙂 אפשרות נוספת שקפצה לראש, לדעתי היא עדיפה על הקודמת –
הרעיון הוא לקחת טקסט שנחשב עבורנו לא קריא, למשל סינית, כתב חרטימים מצרי, קשקוש של ילד, מכתב של רופא וכד' כשכל פוסטר מכיל טקסט מסוג אחד ומשקפיים גדולות מונחות עליו מסוג אחר שמתרגמות את מה שיש מאחוריהן
אם זה למשל פוסטר שכתוב בסינית והמשקפיים הם משקפיים של רופא רואים בעדשות כתב רופאים עם מילים ארוכות בלועזית
אם זה מכתב של רופא והמשקפיים הן של ילד רואים בציור הילדים ילד שוכב במיטה ושותה מרק
אם זה פוסטר שיש בו קשקוש של ילדים והמשקפיים הם משקפיים של מיצרי בעדשות רואים דמויות מצריות משחקות בכדור
משקפיים של ג'ון לנון למשל יכולות להראות את הטקסט מאחור עם קצת צבעים וסימנים של שלום ואהבה, וכן הלאה..
כשהסלוגן הוא
UXI – להבין את המשתמש
אני מאוד שמח שהרעיון שלי (מההכרזה הקודמת על הפוסטרים) קיבל את הצורה הזו.
אני חושב שכדי שזה יהיה ישראלי חשוב שרוב הפוסטר יהיה בעברית או שלפחות כל ילד שלא מבין אנגלית יבין את הפוסטר.
בדיוק כתבתי פוסט על פוסטרים של UX. אמנם באנגלית אבל אפשר לקבל השראה. המגוון רחב מאוד.
המלצה: חישבו מה מטרת הפוסטר? אינפורמטיבי? שיווקי? האם רוצים לתאר תהליך UX או אולי ציטוט או תמונה "השווים אלף מלים"? להלן הפוסט לשימושכם
http://talirsux.wordpress.com/2010/07/08/10-ux-posters