בית  >  כתבות  > תוצאות סקר שכר מאפייני חוויית משתמש ומעצבים 2013

תוצאות סקר שכר מאפייני חוויית משתמש ומעצבים 2013

צוות UXI, 16/7/2013. 8 תגובות.

סקר השכר השנתי נערך ומתפרסם על ידינו זו השנה הרביעית.
על מנת לאפשר את השימוש בסקר ככלי יעיל בניהול מו"מ והחלטות תעסוקתיות נתנו דגש על מגמות והשוואה.
מצאנו כי קיימת עלייה מתונה בשכר, כאשר נתון משמח יותר הנו צמצומו המשמעותי של פער השכר בין גברים ונשים!

ניתן להוריד את קובץ ה – PDF המלא של תוצאות הסקר.

 

אנו שמחים להציג בפניכם את תוצאות סקר השכר שלנו, הסקר הרביעי במספר.
הסקר השנה מביא לא רק את נתוני השכר השנתיים אלא גם כמה השוואות מעניינות מול השנה
הקודמת. ניסינו להבין האם השתנה משהו בגובה השכר, בהבדלים בין גברים ונשים ובכלים בהם
משתמשים מאפייני חווית משתמש.

 

מה למדנו השנה?

עלייה מתונה בשכר המאפיינים

עבור מאפייני חווית משתמש בוותק הביניים, שהם רוב אוכלוסיית המאפיינים, השכר השנה גבוה
מזה של שנה שעברה בשיעור ממוצע של 18.5%. לעומת זאת השכר ירד ביחס לשנה שעברה
עבור מאפיינים חדשים (ב- 21.1%) ומאפיינים ותיקים מאוד (ב- 11.5%).

מאפיינים עובדי חברות הייעוץ מרוצים, עובדי חברות המוצר מפציצים

בחברות מוצר מרוויחים 20% יותר מבחברות ייעוץ ו- 46.9% יותר מאשר בבתי תוכנה. עם זאת עובדי
חברות הייעוץ מביעים שביעות רצון גבוהה יותר ממקום העבודה – 11.3% יותר מאשר בבתי תוכנה
ו- 17.6% יותר מבחברות המוצר.

הפער בין המינים כמעט נמחק

גם השנה מאפיינות הרוויחו פחות ממאפיינים, אך הפרש השכר ירד השנה ב- 80% מ- 4,000 ש”ח
ל- 1,000 ש”ח בלבד.

Axure שולטת

לראשונה התוכנה הנפוצה ביותר לאפיון מסכים היא Axure , עם עלייה של 31% מהשנה שעברה.
המפסידה הגדולה היא Fireworks , שרשמה ירידה של 74% .

 

כמדי שנה אנו מביאים לכם מידע מפורט שיוכל לשמש אתכם בכל משא ומתן עתידי.
אנו מקווים שתפיקו ממנו את המירב.

תודה לכל מי שהשתתף בסקר,
צוות UXI

לתשומת לבכם: אנו עושים כמיטב יכולתנו להביא נתונים מדויקים. עם זאת הנתונים המוצגים
כאן מבוססים על מדגם מצומצם של אנשים שבחרו להשתתף בסקר. מכיוון שהסקר אנונימי אין
באפשרותנו לאמת את הנתונים.

 

חלק א: מאפיינים

איך השתנה השכר מהשנה הקודמת

נראה כי השכר ממשיך במגמת עלייה, בייחוד עבור המאפיינים המנוסים (1-5 שנות ניסיון):

05 cropped  תוצאות סקר שכר מאפייני חוויית משתמש ומעצבים 2013

עבור מאפייני חווית משתמש בוותק הביניים, שהם 80% מהמאפיינים השנה, השכר עלה בין 6.3% ל- 33.3% או נשאר ללא שינוי. בקצות הטווח השכר ירד: מאפיינים חדשים (עד שנה) הרוויחו 21.1% פחות מבשנה שעברה ומאפיינים ותיקים (מעל 10 שנים) הרוויחו 11.5% פחות מבשנה שעברה.

 

שכר נשים מול גברים

הפרש השכר החציוני בין גברים לנשים ירד ל6.7%! (לעומת 35.7% בשנה שעברה):

06 cropped  תוצאות סקר שכר מאפייני חוויית משתמש ומעצבים 2013

כמו בשנה שעברה גם השנה נשים הרוויחו פחות מגברים, אך הפרש השכר ירד מ- 4,000 ש”ח ל 1,000
ש”ח בלבד. זוהי ירידה של 80% בפער בין גברים ונשים.

 

באילו כלי אפיון משתמשים

השימוש ב Axure עלה ב-31%, מה שהופך אותה לתוכנה המועדפת על ידי מאפייני חוויית המשתמש בישראל:

07 cropped  תוצאות סקר שכר מאפייני חוויית משתמש ומעצבים 2013

המנצחת הבלתי מעורערת השנה היא Axure , שרשמה גידול של 31% מהשנה שעברה. יותר
ממחצית מהמאפיינים משתמשים ב- Axure . המפסידות הגדולות הן PhotoShop , שירדה בשיעור
של Illustrator ,30% שירדה ב- 38% ו- Fireworks שירדה ביותר מ- 74%.

 

כמה מרוויחים מאפיינים שכירים

מאפיינים שכירים נותרו חלקו הארי של משתתפי הסקר (80 שכירים מול 12 עצמאיים).
אי לכך ניתן היה להשיג פירוט רב בנוגע לטווחי השכר עבור פלג אוכלוסיה זה ביחס לניסיונם:

02 cropped  תוצאות סקר שכר מאפייני חוויית משתמש ומעצבים 2013

i לתשומת לבכם: הגרף כולל משכורות מכל סוגי הארגונים. כדי לקבל אומדן של השכר ביחס
לניסיון וסוג הארגון יש לשקלל את הפערים בין סוגי הארגונים השונים (ראו את הגרף הבא)

 

שכר ושביעות רצון בקרב מאפיינים שכירים לפי סוג ארגון

ערכנו השוואה של רמות השכר בקרב מאפיינים שכירים המועסקים בסוגי ארגון שונים.
נמצא כי מאפיינים העובדים בחברות מוצר נהנים מטווח השכר הגדול ביותר ובשכר החציוני הגבוה ביותר, אך העובדים בחברות ייעוץ ממשיכים להנות משביעות הרצון הגבוהה ביותר (95.4% מול 94% אשתקד).
עם זאת, יש לציין כי כמות המשתתפים לא אפשרה לנתח ממצאים אלה בהתאמה לשנות ניסיונם של העובדים בארגונים שונים.

03 cropped  תוצאות סקר שכר מאפייני חוויית משתמש ומעצבים 2013

בחברות מוצר מרוויחים 20% יותר מבחברות ייעוץ ו- 46.9% יותר מבבתי תוכנה. עם זאת עובדי חברות
הייעוץ מביעים שביעות רצון גבוהה יותר ממקום העבודה – 11.3% יותר מאשר בבתי תוכנה ו- 17.6%
יותר מבחברות המוצר.

 

תעריף מאפיינים עצמאיים

בסקר השתתפו 12 מאפיינים עצמאיים (13% בלבד מבין המאפייניםמשתתפי הסקר).
זהו מדגם קטן מדי לצורך חלוקה לפי שנות ניסיון.
בנוגע לטווח שכרם, נראה כי הוא נע בין 140 ₪ ו – 350 ₪ לשעה:04 cropped  תוצאות סקר שכר מאפייני חוויית משתמש ומעצבים 2013

חלק ב: מעצבים

במיטב המסורת המשכנו גם השנה לבחון את שכרם של שותפינו המעצבים.
שמנו לב כי מרבית המעצבים שהשתתפו בסקר מועסקים כשכירים בחברת מוצר. עובדה זו מטה את תוצאות סקר השכר הנוכחי לכיוון טווחי השכר בחברות מוצר ואין בידינו מידע האם מצב זה משקף את המצב בשוק.

שכר מעצבים לפי שנות ניסיון

נתונים מעניינים נמצאו בהשוואת שכרם של המעצבים משתתפי הסקר על פני שנות ניסיון:

08 cropped  תוצאות סקר שכר מאפייני חוויית משתמש ומעצבים 2013

 

שכר מעצבים לפי סוג הארגון

בבחינת התפלגות המעצבים לפי ארגון ניתן להבחין כי כמות המעצבים השכירים הגדולה ביותר, מבין משתתפי הסקר, מועסקת בחברות מוצר. עבור מעצבים אלה השכר החציוני הוא הגבוה ביותר מבין השכירים:

09 cropped  תוצאות סקר שכר מאפייני חוויית משתמש ומעצבים 2013

ד 51% מכל המעצבים שענו על הסקר עובדים בחברת מוצר

 

תעריף מעצבים עצמאיים לפי שנות ניסיון

30 מעצבים הפועלים כעצמאיים השתתפו בסקר זה (כ- 30% מסך כל המעצבים המשתתפים).
כמות משתתפים זו אפשרה לנו לבחון את טווחי התעריפים שלהם תוך התייחסות לשנות הניסיון:

10 cropped  תוצאות סקר שכר מאפייני חוויית משתמש ומעצבים 2013

 

חלק ג: מי השתתף בסקר?

בסקר שכר זה השתתפו סה"כ 190 משתתפים. 92 מתוכם מאפייני חוויית משתמש.
מספר זה של משתתפים אפשר לנו להציג בפניכם נתונים מהימנים הנוגעים למאפייני השכר במשק והתפלגותם.
01 cropped  תוצאות סקר שכר מאפייני חוויית משתמש ומעצבים 2013

רק 13% ממאפייני חווית המשתמש שענו על הסקר הם עצמאים, לעומת 30% מהמעצבים

 

יש לזכור כי ככל שמשתתפים רבים יותר יחלקו עמנו את מצבם, נוכל להציג נתונים רבים יותר וניתוחים מפורטים ומדוייקים יותר על מצבינו במשק.

קובץ PDF מלא של תוצאות הסקר זמין כעת להורדה

האם קיים מידע נוסף שהייתם רוצים לגלות? כתבו לנו כאן בתגובות ואולי נכלול זאת בסקר השנתי הבא.

כתבות בנושאים דומים



תגובות

8 תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח