סקר השכר השנתי נערך ומתפרסם על ידינו זו השנה הרביעית.
על מנת לאפשר את השימוש בסקר ככלי יעיל בניהול מו"מ והחלטות תעסוקתיות נתנו דגש על מגמות והשוואה.
מצאנו כי קיימת עלייה מתונה בשכר, כאשר נתון משמח יותר הנו צמצומו המשמעותי של פער השכר בין גברים ונשים!
ניתן להוריד את קובץ ה – PDF המלא של תוצאות הסקר.
אנו שמחים להציג בפניכם את תוצאות סקר השכר שלנו, הסקר הרביעי במספר.
הסקר השנה מביא לא רק את נתוני השכר השנתיים אלא גם כמה השוואות מעניינות מול השנה
הקודמת. ניסינו להבין האם השתנה משהו בגובה השכר, בהבדלים בין גברים ונשים ובכלים בהם
משתמשים מאפייני חווית משתמש.
מה למדנו השנה?
עלייה מתונה בשכר המאפיינים
עבור מאפייני חווית משתמש בוותק הביניים, שהם רוב אוכלוסיית המאפיינים, השכר השנה גבוה
מזה של שנה שעברה בשיעור ממוצע של 18.5%. לעומת זאת השכר ירד ביחס לשנה שעברה
עבור מאפיינים חדשים (ב- 21.1%) ומאפיינים ותיקים מאוד (ב- 11.5%).
מאפיינים עובדי חברות הייעוץ מרוצים, עובדי חברות המוצר מפציצים
בחברות מוצר מרוויחים 20% יותר מבחברות ייעוץ ו- 46.9% יותר מאשר בבתי תוכנה. עם זאת עובדי
חברות הייעוץ מביעים שביעות רצון גבוהה יותר ממקום העבודה – 11.3% יותר מאשר בבתי תוכנה
ו- 17.6% יותר מבחברות המוצר.
הפער בין המינים כמעט נמחק
גם השנה מאפיינות הרוויחו פחות ממאפיינים, אך הפרש השכר ירד השנה ב- 80% מ- 4,000 ש”ח
ל- 1,000 ש”ח בלבד.
Axure שולטת
לראשונה התוכנה הנפוצה ביותר לאפיון מסכים היא Axure , עם עלייה של 31% מהשנה שעברה.
המפסידה הגדולה היא Fireworks , שרשמה ירידה של 74% .
כמדי שנה אנו מביאים לכם מידע מפורט שיוכל לשמש אתכם בכל משא ומתן עתידי.
אנו מקווים שתפיקו ממנו את המירב.
תודה לכל מי שהשתתף בסקר,
צוות UXI
כאן מבוססים על מדגם מצומצם של אנשים שבחרו להשתתף בסקר. מכיוון שהסקר אנונימי אין
באפשרותנו לאמת את הנתונים.
חלק א: מאפיינים
איך השתנה השכר מהשנה הקודמת
נראה כי השכר ממשיך במגמת עלייה, בייחוד עבור המאפיינים המנוסים (1-5 שנות ניסיון):
שכר נשים מול גברים
הפרש השכר החציוני בין גברים לנשים ירד ל6.7%! (לעומת 35.7% בשנה שעברה):
ש”ח בלבד. זוהי ירידה של 80% בפער בין גברים ונשים.
באילו כלי אפיון משתמשים
השימוש ב Axure עלה ב-31%, מה שהופך אותה לתוכנה המועדפת על ידי מאפייני חוויית המשתמש בישראל:
ממחצית מהמאפיינים משתמשים ב- Axure . המפסידות הגדולות הן PhotoShop , שירדה בשיעור
של Illustrator ,30% שירדה ב- 38% ו- Fireworks שירדה ביותר מ- 74%.
כמה מרוויחים מאפיינים שכירים
מאפיינים שכירים נותרו חלקו הארי של משתתפי הסקר (80 שכירים מול 12 עצמאיים).
אי לכך ניתן היה להשיג פירוט רב בנוגע לטווחי השכר עבור פלג אוכלוסיה זה ביחס לניסיונם:
i לתשומת לבכם: הגרף כולל משכורות מכל סוגי הארגונים. כדי לקבל אומדן של השכר ביחס
לניסיון וסוג הארגון יש לשקלל את הפערים בין סוגי הארגונים השונים (ראו את הגרף הבא)
שכר ושביעות רצון בקרב מאפיינים שכירים לפי סוג ארגון
ערכנו השוואה של רמות השכר בקרב מאפיינים שכירים המועסקים בסוגי ארגון שונים.
נמצא כי מאפיינים העובדים בחברות מוצר נהנים מטווח השכר הגדול ביותר ובשכר החציוני הגבוה ביותר, אך העובדים בחברות ייעוץ ממשיכים להנות משביעות הרצון הגבוהה ביותר (95.4% מול 94% אשתקד).
עם זאת, יש לציין כי כמות המשתתפים לא אפשרה לנתח ממצאים אלה בהתאמה לשנות ניסיונם של העובדים בארגונים שונים.
הייעוץ מביעים שביעות רצון גבוהה יותר ממקום העבודה – 11.3% יותר מאשר בבתי תוכנה ו- 17.6%
יותר מבחברות המוצר.
תעריף מאפיינים עצמאיים
בסקר השתתפו 12 מאפיינים עצמאיים (13% בלבד מבין המאפייניםמשתתפי הסקר).
זהו מדגם קטן מדי לצורך חלוקה לפי שנות ניסיון.
בנוגע לטווח שכרם, נראה כי הוא נע בין 140 ₪ ו – 350 ₪ לשעה:
חלק ב: מעצבים
במיטב המסורת המשכנו גם השנה לבחון את שכרם של שותפינו המעצבים.
שמנו לב כי מרבית המעצבים שהשתתפו בסקר מועסקים כשכירים בחברת מוצר. עובדה זו מטה את תוצאות סקר השכר הנוכחי לכיוון טווחי השכר בחברות מוצר ואין בידינו מידע האם מצב זה משקף את המצב בשוק.
שכר מעצבים לפי שנות ניסיון
נתונים מעניינים נמצאו בהשוואת שכרם של המעצבים משתתפי הסקר על פני שנות ניסיון:
שכר מעצבים לפי סוג הארגון
בבחינת התפלגות המעצבים לפי ארגון ניתן להבחין כי כמות המעצבים השכירים הגדולה ביותר, מבין משתתפי הסקר, מועסקת בחברות מוצר. עבור מעצבים אלה השכר החציוני הוא הגבוה ביותר מבין השכירים:
ד 51% מכל המעצבים שענו על הסקר עובדים בחברת מוצר
תעריף מעצבים עצמאיים לפי שנות ניסיון
30 מעצבים הפועלים כעצמאיים השתתפו בסקר זה (כ- 30% מסך כל המעצבים המשתתפים).
כמות משתתפים זו אפשרה לנו לבחון את טווחי התעריפים שלהם תוך התייחסות לשנות הניסיון:
חלק ג: מי השתתף בסקר?
בסקר שכר זה השתתפו סה"כ 190 משתתפים. 92 מתוכם מאפייני חוויית משתמש.
מספר זה של משתתפים אפשר לנו להציג בפניכם נתונים מהימנים הנוגעים למאפייני השכר במשק והתפלגותם.
יש לזכור כי ככל שמשתתפים רבים יותר יחלקו עמנו את מצבם, נוכל להציג נתונים רבים יותר וניתוחים מפורטים ומדוייקים יותר על מצבינו במשק.
קובץ PDF מלא של תוצאות הסקר זמין כעת להורדה
האם קיים מידע נוסף שהייתם רוצים לגלות? כתבו לנו כאן בתגובות ואולי נכלול זאת בסקר השנתי הבא.
אני גם מעצבת וגם מאפיינת.
הייתי שמחה לקבל תמונה על שילוב של איפיון ועיצוב (ובכלל, כמה כאלו יש…).
היי הדס,
אני מניח האמת שלך נמצאת איפשהו באמצע… אנשים כמוך אין הרבה (וחבל! 🙂 ) וכדי לא להטות את התוצאות, לא כללנו כאלה שעושים אפיון+עיצוב בתוצאות הסקר, כלומר: מאפיינים בתוצאות הם כאלה שרוב הזמן עוסקים באפיון, וכנ"ל מעצבים.
וואו, אחד המחקרים היותר מעניינים וחושפניים שקראתי – שיחקתם אותה! כבר זמן לא מבוטל אני רוצה "להציץ" לסטנדרטים בתעשייה.
[…] סקר שכר שנערך ע"י uxi בשנת 2013. […]
מעצבי דיגיטל שמרוויחים כמו פרינט. לא להיט. וזה עוד נתון שנכון ל-2013.
היי שירי, סקר השכר המעודכן יתפרסם בימים הקרובים ויציג תוצאות אחרות… שווה לחכות.
את מוזמנת להירשם לעדכונים אם את רוצה לדעת כשהסקר החדש יתפרסם:
http://uxi.org.il/newsletter-reg
Hi, I am trying to read the content of this report only through Google Translator therefore I might be missing some important piece of information. I was wondering if the average salary reported here (3-5 years ..experience) is meant to be a monthly figure
Hi Antonio. Thanks for your question.
A few things to consider:
1. The report you are referring to is the one from 2013. The 2014 report is available here: http://uxi.org.il/pages/17383
2. As principal, all the salaries depicted are monthly gross, and in Israeli Shekels.
3. I am assuming your question is referring to UX designers, but both surveys also include graphic designers' data.
For any further questions, feel free to ask.