בית  >  כתבות  > תובנות מהשטח: "בלי נתונים את רק מישהי עם דעה". ראיון עם מדי אור

תובנות מהשטח: "בלי נתונים את רק מישהי עם דעה". ראיון עם מדי אור

צוות UXI, 4/11/2014. 6 תגובות.

"המיספרים מספרים סיפור. בלי נתונים את רק מישהי עם דעה", אומרת מדי אור, מנהלת מוצר בחברה בתחום הפרסום. בסדרת הכתבות "תובנות מהשטח" נפגוש מנהלי מוצר שמלכלכים את הידיים בפיקסלים. ננסה להבין את האתגרים בפניהם הם עומדים ולהכיר את מקורות ההשראה שלהם. בכל כתבה נתמקד במנהל מוצר אחד ונברר מה האתגרים בעבודה שלו, ומה מערכת היחסים שלו עם אנשי ה-UX.

מי את?

מדי אור

"מנהל מוצר ידע למצוא 'פשרות לא כואבות' בין המשתמשים לבין צוות הפיתוח". מדי אור

שמי מדי אור, מתל אביב. אני מנהלת מוצר בחברת סטארטאפ קטנה, שנרכשה לפני זמן קצר על ידי חברה אמריקאית. את הדרך בתחום התחלתי ביחידת המודיעין 8200. לאחר השחרור עשיתי תואר בהנדסת תעשייה וניהול שלאחריו מילאתי מספר תפקידים בתחומי ניהול מוצר וטכנולוגיה.

 

 

 

ספרי קצת על המוצר

המוצר שלנו הוא פלטפורמת B2B שמאפשרת לבצע פרסום ממוקד ב-web ובמובייל, בהתבסס על מידע שנאסף על קהל היעד מצד אחד ועל מיקום הפרסומת מצד שני. הוא מאפשר, למשל, לאתר גולשים שהתעניינו ברכישת נעליים בחנות וירטואלית, ולשתול עבורם פרסומות ממוקדות באתרים אחרים שהם מבקרים בהם, במטרה לשכנע אותם להשלים את הרכישה.
אחד הדברים הכי מרתקים במוצר בעיני הוא המפגש בין איסוף וניתוח של כמויות המידע האדירות שמתקבלות בתהליך, יכולת קבלת ההחלטות שמתבצעת בזמן אמת וכמובן – ממשק המשתמש שעוטף את היכולות האלה יחד.

מה האתגרים שהכי מעסיקים אותך?

מנהל מוצר הוא נציג המשתמשים, מצד אחד, ואחראי לתכנן ולתקשר מול צוות הפיתוח מצד שני. העניין הוא שלא תמיד הצורך של המשתמש עולה בקנה אחד עם הפתרון הטכנולוגי הברור. מנהל מוצר טוב בעיניי ידע למצוא "פשרות לא כואבות" בין שני הצדדים. זה משהו שהוא מאתגר אבל גם מספק מאוד.
בנוסף, לפחות מהנסיון שלי ובטח כשמדובר בסטארט אפ, מדובר בתפקיד מאוד דינאמי, אחד האתגרים הוא היכולת לעדכן את התכניות תוך כדי תנועה, כדי שבסופו של דבר, המערכת תהיה כזו שנותנת הכי הרבה ערך למשתמשים. זה דורש המון גמישות וסבלנות.

תני לנו הצצה על אתגרים שחוויתם בפיתוח המוצר

אחד הדברים שהמשתמשים שלנו נאבקים איתו הוא ביצוע אופטימיזציה לקמפיינים שלהם, כשהפעולה הזו נעשית באופן ידני בתהליך די סיזיפי וגוזל זמן. החלטנו לקחת את התהליך כפרויקט ולייצר למשתמשים מעין "טייס אוטומטי", שיאפשר להם לבחור KPI’s ולהפעיל אופטימיזציה דרך ה-UI של המוצר. אחד האתגרים היה לשקף למשתמש את הפעולות של המערכת באופן שיצור אמון ויגרום לו לאמץ את האופציה החדשה. החלק החשוב ביותר בתהליך לדעתי הוא לקבל פידבק מהמשתמשים עצמם ולהמשיך לשפר עד שמתקבלת תוצאה טובה.

 

 "אפשר לבנות מוצר שהוא פאר היצירה הטכנולוגית, אבל ללא חוויית משתמש טובה, אין לזה הרבה ערך"

"אפשר לבנות מוצר שהוא פאר היצירה הטכנולוגית, אבל ללא חוויית משתמש טובה, אין לזה הרבה ערך"

מהו לדעתך המקום בו ניהול מוצר וחוויית משתמש נפגשים?

אי אפשר להפריד בין השניים לדעתי. כל מחשבה על פיצ'ר או על יכולת חדשה מתחילה ונגמרת תמיד בחוויית המשתמש. כל מה שנעשה בדרך נועד לתמוך בכך. אפשר לבנות מוצר שהוא פאר היצירה הטכנולוגית אבל עם חווית משתמש לא טובה אין לזה הרבה ערך.

מהו הטיפ החשוב ביותר שקיבלת בעבודה?

"בלי נתונים את רק מישהי עם דעה". מי שאמר לי את זה לראשונה, היה המנהל שלי (שציטט בעצמו את אדוארדס דמינג), בעבודה שהתחלתי עוד בזמן הלימודים. אני מוצאת את האמירה הזו נכונה כל פעם מחדש, המספרים תמיד מספרים סיפור, והתעמקות בהם היא דרך מצוינת לתמוך בקבלת החלטות, באישוש של אינטואיציות או ביישוב דילמות.

משרדי UNDERTONE

משרדי החברה בניו-יורק

איזו אפליקציה יש לך בטלפון שהרבה אנשים לא מכירים?

אחת האפליקציות שיש לי בטלפון ואני מאוד אוהבת היא LINE SnapMovie. היא מאפשרת לצלם וידאו קצר ולערוך אותו בתוך דקות לסרטון מושקע שנראה ומרגיש מאוד מקצועי. אני אוהבת את האפליקציה כי היא לקחה משהו מורכב, והפכה אותו לפשוט ומובנה מבלי להתפשר על האיכות של התוצאה הסופית.

המלצה מעניינת לסיום?

אני רוצה להמליץ על הרצאה שראיתי לאחרונה שנקראת What's your business story?. היא שמה דגש על החשיבות של "לספר את הסיפור" בתהליך של מוצר או פיצ'ר חדש. בניגוד להרבה הרצאות או מאמרים שמציגים טיפים ויסודות טכניים, ההרצאה הזו קצת יוצאת מהקופסא לדעתי, מעניינת באופן הצגת הדברים ומעוררת מחשבה על האופן שבו כל אחד יכול ליישם את הרעיון על המוצר שלו.

 

כתבות בנושאים דומים



תגובות

6 תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח