בקישורי השבוע: אפיון עמודי נחיתה, המסלולים הנפוצים בתהליך שינוי סיסמא, מה הופך ממשק לכיפי, מדוע אנשים שונאים את "Comic Sans", ועוד.
מאמר מושקע ויסודי על אפיון עמודי נחיתה טובים. בין השאר: מהו הרכיב החשוב ביותר בעמוד, טיפים לניסוח טקסטים מוצלחים, אילו שאלות לשאול את הגולש, ועוד.
פוסט מקסים שמסכם את המסלולים הנפוצים השונים בתהליכי שינוי סיסמא, ואת החווייה המתקבלת בכל מסלול. כמובן שבסוף יש טיפים לבניית תהליך מוצלח.
מיקרובלוג מעולה המפרסם מדי כמה ימים פנינת UX קטנה ומגניבה. לפעמים מדובר בגימיקים (הידעתם שהגלובוס בלוגו של CNN מסתובב בהתאם לבחירה בתפריט הטאבים הגיאוגרפיים?), ולפעמים בדוגמאות יפות של אפיון מפורט מדוקדק (למשל, בקבלת הודעה, האינבוקס באייפון קופץ לראש הרשימה – אלא אם כן גללתם יותר משלוש הודעות כלפי מטה).
מאמר מעט תיאורטי, שמנסה לענות על השאלה מה הופך ממשק לכיפי. בדרך הוא משווה זוגות של אתרים או שירותים מובילים, ומזהה את הנקודות שהופכות אחד מהם למהנה יותר מהשני.
לפני כחודש קישרתי כאן למדריך לבחירת גופנים. המדריך דיבר על גופנים ברמת המאקרו, והוא התאים מצוין לאנשים שרוצים לקבל רשימה של גופנים, סיווג ל"קלאסי, מודרני, מצועצע" ואת הוראות השימוש. אבל הוא לא מתאים לאנשים שמתקשים לראות את ההבדלים בין הגופנים השונים, ושמחפשים להבין מה בעצם הופך גופן ל"כבד" או לבעל "קונטרסט גבוה". עבורם נועד המאמר הזה, שמפרק את Comic Sans לפיקסלים, ומראה לנו בדיוק למה הכוונה ב"ריווח אותיות גרוע", "חוסר איזון" ו"בעיה בניהול משקל ויזואלי".
ובעברית:
ישנם בלוגים שבהם הפוסטים מוצגים בשלמותם בעמוד הבית. ישנם בלוגים שבהם עמוד הבית מכיל רק את הפסקאות הראשונות של הפוסטים, והשאר חבוי מאחורי קישור "להמשך קריאה". ויש בלוגים שבהם זה משתנה. מה הגישה הנכונה יותר ומה משפיע על ההחלטה? ניסיתי לענות על השאלה בבלוג של נטקראפט.
נ.ב. אם אתם נתקלים במאמר שהייתם רוצים לשתף במדור, שלחו אותו אליי ל-[email protected]. נקודות בונוס למאמרים בעברית.
אני דוקא מחבב את Comic Sans. אמנם בהקשרים המתאימים (לא מכתב או כל דבר שדורש יותר ממשפט קצר) אבל אין לי שנאה או תיעוב כלפיו.
לא מבין את הקונצנזוס הזה שמדובר עליו.