בקישורי השבוע: איך לספק חוויית משתמש מצוינת באמצעות משוב, כיצד תשפיע עלינו ברית נוקיה-מיקרוסופט, המדריך למתחילים למבחני A/B, ודוגמאות לעיצוב יישומי חדשות לאייפד
איך לספק חוויית משתמש מצוינת באמצעות משוב
משוב טוב הוא אחת מאבני היסוד של אינטראקציה טובה, וחשיבותו גדלה כאשר מדובר בסביבות שאינן מספקות משוב משלהן. למשל, בכל לחיצת מקש, המקלדת הרגילה מספקת משוב פיזי, ויזואלי ושמיעתי, והיא עושה זאת מעצם היותה מכשיר פיזי. המקלדת הוירטואלית לעומת זאת לא מספקת שום דבר מזה, והמאפיין צריך לדאוג להודיע למשתמש שהמקש אכן נלחץ. באפליקציות סלולריות הבעיה מחמירה, שכן משאבי המערכת המצומצמים והאיכות הנמוכה של חיבור האינטרנט לפעמים גורמים לעיכובים לא צפויים בעבודה. מפתחי Basecamp Mobile מדברים על כמה דוגמאות ממגוון המשובים שהם פיתחו עבור האפליקציה הסלולרית שלהם.
השפעת ברית נוקיה-מיקרוסופט: ברוכים הבאים לעולם חמש הפלטפורמות
לפני שבוע נוקיה ומיקרוסופט הודיעו על שיתוף פעולה אסטרטגי רחב שמתוכנן בין שתי החברות. הידיעה עוררה הרבה הדים בתעשייה, ורבים רוצים להבין כיצד ישפיע המהלך על שוק הסמארטפונים. המאמר המצוין הזה מציג לנו את "עולם חמש הפלטפורמות".
המדריך למתחילים למבחני A/B: קופי מעולה
כשמדובר בהמרת משתמשים, קשה להפריז בחשיבותם של טקסטים טובים, וכאשר באים לבצע מבחני A/B על האתר, לא תמיד ברור מה צריכים להיות ההבדלים בין הגרסאות – מה חשוב ומה לא. המאמר הזה מפרט את המשתנים הרלוונטיים לקופי טוב, ומכיל גם הנחיות כלליות לביצוע נכון של מבחני A/B.
ובעברית:
דוגמאות לעיצוב יישומי חדשות לאייפד
אמיר דותן סוקר את אפליקציית האייפד של "ישראל היום" ומגלה למחוסרי האייפד שבינינו שמדובר בעצם בסריקת PDF של העיתון המודפס. אמיר משווה אותה לאפליקציות האייפד של עיתונים בריטיים מובילים, ומספק ניתוח שיטתי של נקודות עיקריות בממשקים שלהן.
נ.ב. אם אתם נתקלים במאמר שהייתם רוצים לשתף במדור, שלחו אותו אליי ל-[email protected]. נקודות בונוס למאמרים בעברית.
הוספתי עוד ארבע דוגמאות לסקירת יישומי החדשות לאייפד
http://www.amirdotan.com/blog/?p=1395
מתוך עשר הדוגמאות שקיימות כרגע בפוסט אני לא חושב שישנן שתיים זהות מבחינת הניווט, וזה עוד יותר מעניין ולאור העובדה שמדובר בהיררכיית מידע פשוטה יחסית.