בית  >  כתבות  > קישורי השבוע 16/01/11

קישורי השבוע 16/01/11

ויטלי מיז'יריצקי, 16/1/2011. 2 תגובות.

השבוע בקישורים הנבחרים: הצד האפל של השימושיות, שיעורים מתעשיית המשחקים, שיפורי ממשק באנדרואיד החדש, מאמר לקולקציית ה-ROI של חוויית משתמש, ולבסוף כיצד להפוך את עגלת הקניות שלך לגרועה פחות.


cc by Tom Godber

הצד האפל של השימושיות

כל מי שנסע פעם בשטח לא מוכר לפי הוראות ה-GPS מכיר את תחושת חוסר ההתמצאות המוחלט שנוצר במצב כזה. אני מכיר אנשים שמסרבים להשתמש ב-GPS רק מהסיבה הזו – חשוב להם להכיר את השטח, גם אם זה בא במחיר של התברברות קלה בפעמים הראשונות. ההתעסקות באיזון בין שימוש בטכנולוגיה תומכת ובין פיתוח מיומנויות אישיות אינה חדשה, ודוגמא בולטת נוספת היא האיסור על השימוש במחשבונים בכיתות הנמוכות, כדי שנדע לחשב לבד. הכתבה הזו מראה שזאת סוגיה שהעסיקה אפילו את סוקרטס, ומתארת מספר ניסויים אקדמיים שבחנו האם באמת ממשק שמיש הוא תמיד הממשק הטוב ביותר למשתמש.

שיעורים מתעשיית המשחקים – הכרת קהל היעד

בשנים האחרונות היה קשה לפספס את הפריחה המחודשת של תעשיית משחקי הוידאו, ובמיוחד הקונסולות הביתיות. אחת ההבחנות המעניינות בהקשר הזה היא שכל השחקנים הגדולים נהנים מהצמיחה, כך הרווח של אחד לא בא על חשבונו של האחר. המאמר הקצר הזה טוען שזה קורה בגלל ההתמקדויות שלהם בקהלי יעד שונים, ומנתח את שוק הקונסולות במונחים של אוכלוסיות יעד. למי שחיפש סיבה נוספת להשקיע בפיתוח פרסונות ובמחקר משתמשים באופן כללי.

שיפורי ממשק באנדרואיד החדש

כתבה קצרה על השיפורים שמביא איתו מטיאס דוארטה, המנהל החדש של תחום חוויית המשתמש של אנדרואיד בגוגל. בכתבה מובאות כמה דוגמאות לממשקים משופרים בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה (Gingerbread) לעומת הגרסה הקודמת (Froyo), וכן ראיון וידאו לא קצר עם האיש עצמו.

הרלוונטיות של חוויית משתמש: ניצול כל הזדמנות להרשים משתמשים

מאמר נוסף לקולקציית "ה-ROI של חוויית משתמש". המאמר מתרכז במספר זוגות של חברות מתחרות בתחומים שונים, ובוחן את הצלחת כל אחת מהן במקביל להערכת חוויית המשתמש שהן מציעות במוצריהן.

איך להפוך את עגלת הקניות שלך לפּחות גרועה

קומיקס מאוד בוטה ולא מספיק מצחיק, אבל מאוד נכון, על אפיון תהליכי תשלום בחנויות מקוונות. ראו הוזהרתם.

כתבות בנושאים דומים



תגובות

2 תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח