בית  >  כתבות  > קישורי השבוע 06/02/2011

קישורי השבוע 06/02/2011

ויטלי מיז'יריצקי, 6/2/2011. אין תגובות.

בקישורי השבוע: התמודדות עם אתגר הניווט במערכות ווב משולבות, שיטת הקארמה כדפוס עיצוב לאינטראקציה חברתית באתרים, איך משחקים את משחק האפיון "קנה את הפיצ'ר", מודל לבקרות אפיון UX, עבודה עם משקל ויזואלי, וחוויית משתמש טוטאלית

התמודדות עם אתגר הניווט במערכות ווב משולבות

למי שלא יודע, חברת IBM מפתחת הרבה כלים לניהול תהליכי פיתוח תוכנה. מדובר בכלים לניהול של דרישות, משימות, גרסאות, באגים ועוד. הדור החדש של חבילת הכלים Rational Jazz מנסה לספק מרכז ניווט ופעולה משותף לכלים המורכבים האלה. בכתבה זו צוות האפיון של IBM מתאר כיצד הם פתרו חלק מהבעיות שמתקבלות כשמקבצים כמה אפליקציות מאוד מורכבות ומאוד שונות תחת קורת גג אחת. מעניין מאוד למי שעוסק במערכות גדולות.

קארמה כדפוס עיצוב לאינטראקציה חברתית באתרים

כשמדברים על קארמה באתרים, הכוונה היא למנגנון שבו משתלם למשתמש לתרום לאתר, כי ככל שהוא תורם יותר, כך הוא גם מרוויח יותר. כמובן שלא מדובר בתרומה וברווח כספיים: התרומה היא בעיקר הספקה או עיבוד של תכנים, והרווח הוא ביכולת ההשפעה או בחופש הפעולה באתר. המאמר הזה מספק סקירה של כמה אתרים מצליחים המבוססים על שיטת הקארמה, מנתח את מודל הפעולה שלה, ומזהה את היתרונות והחסרונות. מועיל מאוד למי שעובד על אתרים בעלי בסיס קהילתי. הי, רגע, אני מכיר אתר כזה! רוצים לראות קארמה בקהילת UXI? ספרו לנו בתגובות.

איך משחקים את משחק האפיון "קנה את הפיצ'ר"

רעיון חמוד לשיטה שתעזור לבעלי העניין לתעדף פיצ'רים במוצר, ולנו – להבין את תהליכי החשיבה שלהם. מדובר במשחק שולחן פשוט שסובב סביב רשימת פיצ'רים אפשריים בפרויקט. כל פיצ'ר מקבל מחיר (הערכה גסה לעלותו האמיתית), והשחקנים מקבלים סכום כסף שאיתו הם יכולים לקנות את הפיצ'רים. החוקים המלאים וחומרים להדפסה – בפוסט המקורי.

מודל לבקרות אפיון UX

cc by noobbaru

שיטת עבודה מעניינת נוספת, שנועדה להתגבר על הבעיות השכיחות בישיבות הצגת ביניים של תוצר. הרעיון המרכזי הוא שלאחר הצגת התוצר, המאפיין יוצא מהתמונה ומאפשר למשתתפים לדון באפיון בינם לבין עצמם. זה מבטל את הנטייה הטבעית שלו להגן על המוצר, ומאפשר לו להתרכז ברישום משוב אמיתי ומועיל.

עבודה עם משקל ויזואלי

סקירה יפה של הגורמים הרבים המשפיעים על תפיסת המשקל הויזואלי שלנו, בשילוב הנחיות המדגימות כיצד אפשר לנצל כל גורם להשגת האפקט הרצוי.

ובעברית

חוויית משתמש טוטאלית

חוויית המשתמש אינה מוגבלת לעולם הדיגיטלי. לדעתי יהיה נכון להגיד אפילו שרוב חוויית המשתמש מתרחש בעולם הפיזי, גם בקרב אנשים שמבלים את כל זמנם בתוך המחשב. פוסט של ישי כהן מזכיר לנו את זה, כשהוא מדבר על חוויית משתמש טוטאלית – למשל דרך עיניו של מבקר בסניף הבנק. ואם הפוסט של ישי מתאר ביקור בבנק מנקודת המבט של מומחה UX, יהיה מעניין להשוות אותו עם פוסט אחר, שגם הוא מתאר ביקור של מומחה UX – אבל הפעם בדיסניוורלד.


אם אתם נתקלים במאמר שהייתם רוצים לשתף במדור, שלחו אותו אליי ל-links@uxi.org.il. נקודות בונוס (לקארמה) למאמרים בעברית.

כתבות בנושאים דומים



תגובות

אין תגובות עדיין.

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח