וואו. איזה יום היה אתמול! הגשם הפסיק, השמש יצאה והדרמה האמיתית התקיימה בכנס UXI Studio. עם רשימת מרצים בינלאומית ומשתתפים שהגיעו ממדינות רבות (הולנד, רוסיה ופולין הן רק רשימה חלקית),האולם היה מלא באנשי UX ובאווירת חו"ל.
רוב המשתתפים דרגו את יום ההרצאות בין Very good ל- Great!. הנה משוב לדוגמא:
"It was a special experience. Outstanding team of speakers. Well done. Talks were professional, inspiring, extremely enriching"
Shir Aloni, Novia
רוצים להרגיש כאילו הייתם שם? רכשו כרטיס לגישה לכל הקלטות הכנס באתר הכנס.
מבטיחים שאנחנו לא כאן כדי לגרום לכם לקנא, להיפך – אם לא הצלחתם להגיע, ריכזנו עבורכם נקודות עיקריות מההרצאות ומצגות מלאות. ואם כן הייתם, אז הנה סיכום מרוכז לכל מי שאתמול ישב מרותק מכדי לכתוב משהו.
Mind the Gap: Designing the Space Between Devices – Josh Clark
נקודות עיקריות מההרצאה:
- ריבוי פלטפורמות – המשתמשים מתקשים להשתלט על השימוש בכל-כך הרבה פלטפרומות וגאדג'טים, שגם לא מתקשרות זו עם זו. נתונים מראים שמשתמשים מתחילים פעולות בפלטפורמה אחת ומסיימים אותן בפלטפורמה אחרת באחוזים גבוהים מאוד.
- כל משתמש הופך להאקר – משתמשים מוצאים דרכים ושיטות להתגבר על בעיית ריבוי הפלטפורמות. שולחים לעצמם מיילים, שולחים SMS למישהו שיושב לידם וכו'.
- עצבו לאנשים, לא למסכים – מעצבים צריכים לחשוב איך מוצאים פתרונות עבור המרווחים בין פלטפורמות ולא רק להוסיף עוד ועוד עיצוב לעוד גאדג'טים.
- אתגר הדמיון – המחשבה על תקשורת בין פלטפורמות לא מייצרת עבורנו אתגר טכנולוגי (הרי הכל הטכנולוגיה כבר קיימת) אלא אתגר לדמיון. האפשרויות הן אינסופיות.
המצגת המלאה:
Orchestrating Touchpoints – Chris Risdon
נקודות עיקריות מההרצאה:
- נקודת מגע – נקודת אינטראקציה בין המשתמש לארגון, שמשלבת את הצורך של המשתמש בזמן ומקום ספציפי.
- ערך מוסף – כל נקודת מגע צריכה להעניק את הערך המוסף שלשמו היא קיימת. אם הוא לא קיים, ייווצר חיכוך עם הלקוח ופגיעה בתהליך הכללי שהוא עובר.
- הצורך להתקדם – ארגונים מתחילים להבין היום שחוויית המשתמש היא איננה דיגיטלית בלבד. חוויית משתמש דיגיטלית היא חשובה, אבל היא ערוץ אחד בלבד שצריך לשמש את התמונה הגדולה יותר.
המצגת המלאה:
Top Tasks: Making it Easier to Prioritize – Gerry McGovern
נקודות עיקריות מההרצאה:
- משתמשים רוצים לבצע משימות – מדד ההצלחה העיקרי שלנו צריך להיות עד כמה המשתמשים הצליחו במשימות העיקריות שלהם. ברגע שהבנו מה המשימה החשובה ביותר למשתמש ונעזור לו לבצע אותה, הוא יהיה מרוצה וגם הארגון ירוויח מזה.
- יש פער בין מה שמשתמשים אומרים לבין הפעולות שלהם בפועל – הדוגמה של חברת Ryanair: חברה שנחשבת "שנואה" אבל בפועל המכירות שלה רק עולות.
- "ככל שסביבה נהיית בוגרת יותר, המשתמשים פחות מחפשים בגוגל אלא הולכים ישירות לאתר שמרכז עבורם את המידע" – לדוגמה כבר לא מחפשים טיסות זולות אלא ישירות הולכים לאתרי השוואות.
המצגת המלאה:
WTF Wearables?! – Liza Kindred
נקודות עיקריות מההרצאה:
- מה זו טכנולוגיה לבישה – כל מכשיר שאנחנו לובשים עלינו, אלינו או אפילו בתוכנו, והוא מתקשר עם האינטרנט. לדוגמא, חולצה (עלינו), קעקוע סנסורי (מצמידים אלינו) או גלולה אינטרנטית (שבולעים).
- מה שמפריד בין מוצר טוב לפחות טוב – בנקודת הזמן הנוכחית יש כל כך הרבה פריטים עד שהרבה מהם הם ממש סתמיים. אבל יש גם פוטנציאל לפריטים מדהימים של טכנולוגיה לבישה שיביאו לשינוי אמיתי בחיים שלנו.
- משתמשים רוצים לקבל יותר משהם נותנים – על מנת שפריט יהפוך לכזה שישתמשו בו, הוא צריך לתת למשתמשים ערך גבוה מזה שהם נדרשים להשקיע (להטעין, ללמוד ממש חדש, לשנות הרגלים).
- פתחו מוצרים על בסיס סטנדרטים קיימים – על מנת להנגיש את המוצר למשתמשים (ולמפתחים), חשוב להתבסס על סטנדרטים קיימים שיאפשרו למידה מהירה של הממשק.
המצגת המלאה:
Understanding Web Design – Jeffrey Zeldman
נקודות עיקריות מההרצאה:
- שימו את המשתמש במרכז – כמובן שעסק חייב גם לשרת את עצמו ולייצר הכנסות ורווחים, אבל בטווח הארוך, אם שמים את הצרכים של המשתמש במרכז זה ישרת גם את המטרות העיסקיות.
- אף פעם אל תפסיקו לשפר – תהליכי שיפור ואיטרציה הם משימה אינסופית. תמיד צריך לבחון את עצמנו וליצור עוד התאמות ושיפורים באתר שלנו.
המצגת המלאה:
Design for Curiosity – Sebastian Deterding
נקודות עיקריות מההרצאה:
- מהי סקרנות – רגש חזק ובסיסי שמניע אותנו לעשות דברים. כמו הצורך במזון או בחיבה, יש לנו צורך לגלות דברים חדשים. הסקרנות נוצרת מפער בין משהו שיודעים למשהו שעוד לא יודעים. למשל – אני יודע שיש פרי חדש בשוק, אני עוד לא יודע מה הטעם שלו. לכן ארצה לטעום אותו.
- מה עושים עם זה – זה כלי חזק מאוד בתהליכי אונבורדינג או בדרישת רישום, כי אנחנו יכולים לדרוש משהו מהמשתמש בתמורה למימוש היצר הסקרני שלו.
- איפוק – עקרון חשוב שעומד בבסיס יצירת סקרנות. אל תתפתו לגלות למשתמשים הכל, תנו להם תחושה שיש משהו נוסף לגלות, שיש מורכבות לא פתורה, שמה שאתם נותנים להם יחדש להם משהו.
המצגת המלאה:
The Creativity (R)Evolution – Denise Jacobs
נקודות עיקריות מההרצאה:
- איך מלבים את הניצוץ היצירתי – חשוב להתמקד בדברים בהם אתם טובים. תתחילו מהם, מהמקומות שבהם נוח לכם, וכך תתנו ליצרתיות שלכם לצמוח.
- Tiny Habits – שינויים קטנים בהרגלים יביאו לשינויים גדולים. לכן כדי להביא לשינויים גדולים יש להצמיד התנהגויות רצויות להתנהגויות קיימות. למשל אם רוצים לקרוא יותר מאמרים, אפשר לסגל הרגל קטן של קריאת מאמר קצר (או אפילו רק פרק ממאמר) בכל יום אחרי ארוחת הצהריים.
- תחמיאו לעצמכם – אחרי שסיגלתם הרגל חיובי או שהיה לכם רעיון טוב, חשוב לפרגן לעצמכם! זה מגיע לכם! זה גם יגרום לתחושה טובה שתעודד את ההצללחה שלכם בפעמים הבאות.
- תיאוריית מסכת החמצן – כדי להיות מסוגל לעזור לאחרים ולהיות חיובי כלפי אחרים, חשוב קודם לדאוג לעצמך. התיאורייה נקראת כך בהשאלה מהסברי הבטיחות במטוס, כאשר ההוראה היא לדאוג ראשית לעצמך ורק אז למי שצריך עזרה לידך.
המצגת המלאה:
עשה לכם חשק?
את הקלטות כל ההרצאות תוכלו לרכוש בקלות ובמהירות באתר הכנס.
רוצים לראות איך זה נראה?
כל התמונות מיום ההרצאות נמצאות בעמוד הפייסבוק שלנו
לעדכוני UX חוויתיים ואירועים נוספים הירשמו לניוזלטר שלנו
ההרשמה הפשוטה בעולם תתבצע בקישור הזה. אחריה תדעו על כל מפגשי הערב החינמיים שלנו, חדשות UX מעניינות ועוד הפתעות.
האירוע הקרוב יתקיים ב-14.1.15 שריינו לכם את התאריך, פרטים נוספים בקרוב.
תודה!
[…] מיום ההרצאות נמצאות בעמוד הפייסבוק של UXI *פוסט זה נלקח מאתר UXI בו פורסם […]