בית  >  כתבות  > עמית גולדברג ממליץ לנהל מוצר כמו סמוראי

עמית גולדברג ממליץ לנהל מוצר כמו סמוראי

צוות UXI, 26/11/2014. 2 תגובות.

אחרי שניהל את המוצר של עצמו בחברת הסטארטאפ שהקים, עמית גולדברג התאהב בקונספט.
למה? כי אין דבר מרגש יותר מאשר לראות רעיון נולד ובא לחיים בידיים של המשתמשים.
בדרך הוא גם מצא דרך להפוך את אחד החסרונות שלו ליתרון גדול. ככה זה כשמקור ההשראה שלך הוא לוחמים סמוראים.

סדרת הכתבות ״תובנות מהשטח״ ממשיכה עם מנהל מוצר נוסף וכמה טיפים מעולים.

עמית גולדברג

"הפכתי את קשיי הריכוז שלי ליתרון בתפקיד שלי כמנהל מוצר". עמית גולדברג

קוראים לי עמית גולדברג, בן 31, ואני נשוי טרי. התחלתי את דרכי בתחום ניהול המוצר לפני כ-4 שנים. מאז נחשפתי למגוון רחב של מוצרים, החל מ- Web ומובייל דרך גיימינג, Big Data ועוד.

בזמן ההתמחות כרואה חשבון (ולמזלי לא הייתי רואה חשבון כישרוני במיוחד) צץ לי רעיון לאפליקציה שמוצאת ארוחות -ולא מסעדות – ע"פ מחירים. אתה מזין את הסכום אותו אתה רוצה להוציא על הארוחה, והאפשרויות נפרשות בפניך. תוך 6 חודשים הרעיון שלי, AppToEat, הפך למציאות והופיע בכל הפלטפורמות: WEB, IOS ו-Android.
זו היתה אהבה ממבט ראשון, הידיעה שרעיון שצץ לך בראש יכול להתקיים אצל עשרות אלפי אנשים ביד היתה ממכרת.

כיום אני מנהל את Salient Eye, אפליקציה המאפשרת להפוך כל סמארטפון למצלמת אבטחה חכמה שתוכל להתריע על פריצות, להודיע שהילדים חזרו הביתה, והיד עוד נטויה.

מה מאתגר בתפקיד מנהל המוצר?

האתגר הכי גדול הוא להרים את הראש ולהביט קדימה, בעוד העבודה השוטפת תמיד מושכת אותך להתמקד בהווה. קשה מאוד לדעת מתי לשים את הגבול, לסיים את הפיתוח הנוכחי ולעבור הלאה.
בכל פעם שמתחילים תקופת פיתוח חדשה, צריך למצוא את נקודת המקסימום בגרף "תשואה מול השקעה" (שהוא גרף תיאורטי כמובן) ולכן האתגר עצום. אין לזה נוסחה מתמטית שאפשר לפתור. צריך להשתמש בהרבה אינטואיציה, שיקול דעת, הבנת שוק, וכמובן – להכיר את המשאבים שעומדים לרשותך.
כנראה שמה שצריך כדי להתמודד עם זה, זה איפוק. כל מנהל מוצר רוצה לבנות את המוצר הכי WOW שאפשר. אבל החוכמה היא לא לפתח את מה שאפשר, אלא את מה שצריך וכדאי.

סיילנט איי

"החכמה היא לא לפתח את מה שאפשר אלא את מה שצריך וכדאי". Sailent Eye

 

עוד אחד מהאתגרים המרכזיים של מנהל המוצר בעיניי, הוא להצליח להיכנס לראש של משתמשים השונים ממנו במאפיינים רבים. מצד אחד מנהל המוצר הוא טיפוס טכנולוגי למדיי ומכיר את המוצרים שלו כמו את כף ידו. מצד שני הוא צריך לבנות מוצר עבור משתמשים שאינם מכירים את המוצר ואין להם גישה טכנולוגית דומה לשלו. זה קשה לצאת מהקליפה של עצמך ולהכנס לראש של אחרים – הרי אי אפשר למחוק מהמוח ידע – אבל זה הכיף, עם זה מתמודדים. זה מעניין.

מה מאתגר אותך ביומיום באופן אישי?

למען האמת, אני אדם בעל יכולת ריכוז יחסית נמוכה, מה שיכול לפגוע בתפקוד השוטף של ניהול מוצר, שלפעמים דורש ריכוז שיא.
אני משתמש בכל מיני טכניקות כדי להתגבר על הבעיה, אפילו השתתפתי בסדנה ורכשתי כלים מאוד מועילים. אבל מה שבסופו של דבר עבד בשבילי היה לא לפתור את הבעיה אלא להשתמש בחיסרון שלי לטובתי: כשאני בוחן מוצר אני ניגש אליו "חמוש" בריכוז נמוך ובודק את התגובה האינטואיטיבית שלי אליו. אם אני מצליח להשתמש במוצר כשאני בריכוז נמוך, זה מעיד על כך שגם עבור משתמשי קצה שהם משתמשים חדשים או כאלה שאינם טכנולוגיים, המוצר יהיה אינטואיטיבי.

apptoeat

"הטיפ הכי טוב שקיבלתי - להיות כמו סמוראים. עבורם אין דבר שהוא לא אפשרי".

מהו הטיפ החשוב ביותר שקיבלת בעבודה?

באחד הצוותים שניהלתי, היו לי שני מתכנתים. שניהם היו מצוינים אבל איכשהו עם אחד מהם דברים היו מתקדמים ממש בקלות. הייתה תחושה שאין דבר שהוא קשה מדיי בשבילו ואם הוא לא ידע את הפתרון הוא תמיד דאג למצוא אותו. זה ממש 'הטיס' את הפרויקט קדימה.
בשיחה עם חברה טובה שגם היא מנהלת מוצר, היא אמרה שכדאי לי ללמוד מאותו מתכנת: "אם העובדים שאיתך הם לא סמוראים זה לא ייגמר טוב, לא בג'ודו ולא בהייטק". מאז אימצתי את הטיפ שלה (והגישה שלו) – אנחנו צריכים להיות כמו סמוראים, שלא יהיה דבר שהוא לא אפשרי עבורנו. ואם הוא באמת לא אפשרי, ננמק בדיוק למה.

יש לך המלצה מעניינת בשבילנו לסיום?

אני ממליץ בחום על ההרצאה המצויינת של יוסי תאגורי – הקו הדק שבין הצלחה לכישלון. זו הרצאה מעולה כי היא מדברת על חשיבותו של הכישלון, זה גם משהו שאני מאמין בו מאוד.

 

מנהלי מוצר – רוצים להיחשף? פנו אלינו

אנחנו מחפשים מנהלי מוצר מעניינים לכתבות נוספות בסדרה.
מעוניינים? פנו אלינו במייל: content@uxi.org.il

 

 

כתבות בנושאים דומים



תגובות

2 תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח