הרצאתו של עדוא שביט בכנס UXI Live 2014, בזכות תענוגות קטנים – איך ליצור רגעים קטנים של אושר, התמקדה בערך המוסף שגורם למוצר להצליח – תענוגות קטנים (delighters). אבל כיצד הופכים מוצר למענג? אם הגעתם ליום השני של הכנס, אתם יודעים שזו הרצאה שלא כדאי לפספס. אם לא הייתם, צפוי לכם תענוג צרוף!
"ההרצאה של עדוא הייתה מרתקת. היא סיפקה טיפים מעשיים שניתן ליישם בעבודה באופן מיידי." (מתוך סקר המשוב של הכנס)
ההרצאה דורגה על ידי משיבי סקר המשוב כהרצאה הטובה ביותר של הכנס! הקלטת ההרצאה מצורפת בפוסט הזה במלואה.
בהרצאה, שוחח עדוא על התענוגות הקטנים (delights) בחוויית משתמש בכלל, ובממשקים דיגיטליים בפרט. הוא עסק בעקרונות שעומדים מאחורי התענוגות הקטנים ובסיבות לחשיבותם. מתי הם עובדים ומתי נכשלים? היכן יכולים לשרת אותנו ומתי הם עשויים לעבוד דווקא נגד המוצר?
בזכות תענוגות קטנים – איך ליצור רגעים קטנים של אושר – המצגת המלאה
עדוא שביט- סמנכ"ל UX ושותף, Uniq UI
עדוא שביט מאפיין ממשקים ומלמד תוכנות ואתרים כיצד להתנהג מזה 20 שנה. עדוא מנהל בימים אלו את הסטודיו של יוניק יו איי, מעצב חוויית משתמש למגוון חברות מקומיות ובינלאומיות, וכן מרצה לעיצוב אינטראקציה במכון הטכנולוגי בחולון.
עדוא מתמחה במוצרים מורכבים ומערכות ארגוניות, וכן באפיון לאפליקציות ואתרים מותאמי גלישה ניידת – סמארטפון וטאבלט. במסגרת תפקידו ביוניק יו איי, עדוא מנהל צוות מסור של מאפיינים ומעצבים שהופכים רעיונות ודרישות למוצרים דיגיטליים מנצחים.
מצגות נוספות משני ימי הכנס, מרוכזות בשני פוסטים באתר:
כנס UXI Live 2014
UXI Live הוא כנס חוויית המשתמש המוביל בישראל. הכנס מביא את המידע העדכני ביותר בעולם ה- UX ומשלב כלים מעשיים לעבודה היום-יומית והשראה יוצאת-דופן.
הכנס השנה התקיים זו הפעם ה 5. הוא מביא חוויית למידה מרתקת ונטוורקינג, יחד עם מאות משתתפים ומרצים מובילים, מהארץ ומהעולם.
אתם מוזמנים גם לקבוצת ה-Meetup החדשה שלנו. שם תוכלו להתעדכן באירועי הערב החינמיים, כמו זה שאנחנו מקיימים היום, 07.07.2014. פנויים הערב? בדקו אם נותרו עוד מקומות פנויים ובואו לשמוע שתי הרצאות מצויינות על השראה וחוויית משתמש.
הרצאה טובה, אבל יש צורך גם להגיד שהרבה פעמים (ולדעתי ברוב המקרים) אנימציה היא מיותרת ומפריעה, בעיקר בפעם השלישית או העשירית שהיא מתרחשת.
מדיה דיגיטלית היא לא העולם האמיתי וצריך גם לדעת לנצל את היתרונות שלה, למשל ש*לא* צריך לחכות לרכבת… זה גם כן חלק מהקסם.
היי שי. שמח שנהנית.
אני מסכים איתך, יש לא מעט שימוש לרעה באנימציות. כמו בכל מקום אחר, מינונים נכונים עושים את ההבדל.
בנוסף, כפי שאני אומר בהרצאה, רגעי קסם שמקורם ב"אבק כוכבים" בלבד מאבדים מהר מאוד את הקסם שלהם, ועלולים אף להפריע.
ואכן יש גישות שאומרות שצריך לצמצם את מינון האנימציות ככל שהמשתמש מבלה יותר זמן בתוך המוצר. (ואף ראיתי את זה מיושם מספר פעמים, אבל לא במוצרים שפתוחים לקהל הרחב).
ולגבי ההמתנה לרכבת, לפעמים המתח מגביר את רגע הקסם עם בוא הפתרון, ולכן, על מנת לבנות חווייה, לפעמים ננצל את ההמתנה, או אף ניצור המתנה מדומה כדי לבנות את החוויה הנכונה. משחקים עושים את זה לרוב בצורה מצויינת.