אחת מהמילים החמות ביותר בשנה האחרונה בתחום חוויית המשתמש, השיווק ואיפה לא היא – גיימפיקיישן (Gamification – מִשֹחוּק). בבסיסה עומדת התפיסה שאפשר (וכדאי) לקחת רעיונות ומנגנונים מעולם המשחקים ולהפעיל אותם במקומות שדווקא לא קשורים למשחקים באופן ישיר. המטרה: להשפיע על התנהגות המשתמשים, לכיוון הרצוי עבור בעל המוצר כמובן.
במפגש הקרוב, האחרון לשנת 2011, ננסה להתחקות אחרי העקרונות מעולם המשחקים והיישום שלהם בעולם העסקי; נתבונן בבסיס הפסיכולוגי שמאחורי רעיון המִשֹחוּק; וננסה לבחון מה קורה כשמפעילים כלים פסיכולוגיים כאלה לטובת העסק, כשהיא מנוגדת לטובת המשתמש.
המפגש יתקיים ב-27/12/2011 במרכז הבינתחומי, בהרצליה. התכנסות משעה 18:00, הרצאות משעה 18:30. תודה גדולה לאנשי המעבדה לחדשנות במדיה, המרכז הבינתחומי הרצליה, שהסכימו לארח אותנו!
האולם מלא, להצטרפות לרשימת ההמתנה פנו לעפרה [email protected] (עדכון 21/12)
המפגש בחסות:
תקציר ההרצאות
18:40 התמשחקות שימושית: עשה ואל תעשה ב-Gamification
מרצה: דודי פלס, מומחה למשחקים ולטכנולוגיות אינטראקטיביות
Gamification הפך לטרנד עולמי בשנה האחרונה. במקביל לגידול בכמות מצדדים לטרנד, קל להבחין גם בגידול בכמות המתנגדים לו. האם מכניקות משחק באמת יכולות לשפר את חוויית המשתמש באתרים ואפליקציות שאינם משחקים? בהרצאה יוצגו שני הצדדים על-מנת ליצור דיון, דרך דוגמאות מוצלחות יותר ומוצלחות פחות למימוש Gamification.
דודי פלס הוא מייסד ומנהל פיתוח עסקי בחברת Jivy Group העוסקת בפיתוח סטארטאפים. מייסד ושותף בסטודיו לפיתוח משחקים Playful Shark. חוקר משחקים ומרצה בנושאי משחקים במספר מוסדות אקדמיים בארץ. פעיל בארגון GameIS, המקדם את תעשיית המשחקים בישראל.
19:20 ניקוד מחפש משמעות
מרצים: אלון בן-נון, יועץ עצמאי לאינטראקציה דיגיטלית ואורן שמיר, מנהל תחום חוויית משתמש, מקאן אריקסון
מנהלי מוצר, אנליסטים ואנשי שיווק – כולם יודעים לספר לכם על מילת הבאזז "Gamification". כולם יודעים לספר שהוספת מנגנוני משחק למוצרים דיגיטליים שאינם משחק עשויה להביא להעלאת מעורבות, שיפור אחוזי הצלחה והגברת ההנאה של המשתמשים במוצר.
אך האם די בהוספה של מנגנון ניקוד או פרסים וירטואליים בכדי להפוך כל מוצר למשחק מהנה וממכר? מה בעצם גורם לנו להתמכר למשחקים? האם זה תמיד עובד?
אלון ואורן מזמינים אותכם למסע לחקר הפסיכולוגיה שעומדת מאחורי המשחק, במטרה לגלות אם ואיך ניתן להשתמש בה כדי להשביח את התוצר שלנו, אנשי ה- UX.
אלון בן-נון הוא מחלוצי תחום חווית המשתמש בארץ (עוד מהעידן בו יובשו ביצות דיגיטאליות). כיום פועל כיועץ עצמאי במתן שירותי מחקר ופיתוח של אינטראקציה דיגיטאלית לגופים וארגונים בולטים במשק.
אורן שמיר עוסק באפיון ממשקים וחוויית משתמש מעל חמש שנים, מתוך ראייה הוליסטית המשלבת את צרכי המוצר והמותג עם צרכי המשתמשים.השתתף באפיון ממשקים אינטרנטיים עבור חברות מובילות בארץ ובחו”ל.
20:30 הצד האפל של עיצוב חוויית המשתמש
מרצה: יניב שריג, מעצב חוויית משתמש, יוניק יו איי ועורך האתר UXI
מעצבי חוויית משתמש נקראים פעמים רבות לטפל בנקודה הרגישה הנקראת: "הנעה לפעולה" – הובלת המשתמש לפעולה רצויה: קניה של מוצר, או אפילו רק צפייה בקטע וידאו או הרשמה לניוזלטר.
אך מה קורה כאשר הפעולה הרצויה לעסק היא לא בהכרח הפעולה הטובה ביותר למשתמש? ברווח בין שני אלה צצים דפוסי ממשק העושים שימוש לרעה בצורה שאנחנו רואים, חושבים ומרגישים על-מנת לפגוע ביכולתנו לקבל החלטה שתהיה טובה עבורנו. שכנוע לגיטימי הופך להטעיה מכוונת, עקרונות שמישות מנוצלים להסתרה ולהערמת קשיים.
ההרצאה תנסה לשרטט, על-ידי מתן דוגמאות משני צידי המתרס, את הקו המפריד בין עיצוב העושה שימוש בעקרונות פסיכולוגיים לשיפור חוויית המשתמש, לבין שימוש באותם עקרונות על-מנת להטעות משתמשים.
21:10 לעצב כך שיבינו: סיפור מקרה מ-MyVerizon לאנדרואיד
מרצה: איה יזרעאלי-לוי, יועצת חוויית משתמש בכירה, עצמאית (Merck pharma)
החלק הראשון של ההרצאה יעסוק בתהליך האפיון והעיצוב של ווידג'ט למדידת צריכת הנתונים באפליקציית האנדרואיד של חברת Verizon Wireless. איך לעצב את המידע כך שמשתמשים יבינו אותו?
החלק השני של ההרצאה יציג את האתגרים בעבודת UX מול ארגונים גדולים – וההתמודדות איתם: אמנות התקשורת, משא ומתן וקבלת האג'נדות הגדולות יותר של הארגון; החכמה של מה לעשות ומתי.
איה התחילה את הקריירה שלה ב-UX כשהחליטה לעבור מלימודי פסיכולוגיה בישראל ללימודי Human Computer Interaction – HCI באוניברסיטת מישיגן. בעשר השנים האחרונות היא עובדת בארה"ב כיועצת UX לתאגידים וחברות כמו אמריקן אקספרס, Verizon Wireless ו-Economist. איה נמצאת בביקור קצר בארץ ובמסגרתו אנו שמחים לארח אותה במפגש.
תוכנית האירוע
שימו לב: המפגש יתקיים ב-27/12/2011 במרכז הבינתחומי, הרצליה (לא בבית ציוני אמריקה).
18:00 התכנסות
18:30 דברי פתיחה
ד"ר אורן צוקרמן, מייסד המעבדה לחדשנות במדיה, ביה"ס לתקשורת, המרכז הבינתחומי הרצליה
18:40 התמשחקות שימושית: עשה ואל תעשה ב-Gamification
מרצה: דודי פלס, Jivy Group
19:20 ניקוד מחפש משמעות
מרצים: אלון בן-נון, יועץ עצמאי ואורן שמיר, מקאן אריקסון
20:00 הפסקה
20:30 הצד האפל של עיצוב חוויית המשתמש
מרצה: יניב שריג, יוניק יו איי
21:10 לעצב כך שיבינו: סיפור מקרה מ-MyVerizon לאנדרואיד
מרצה: איה יזרעאלי-לוי, עצמאית (Merck pharma)
הרשמה ותשלום
האולם מלא, להצטרפות לרשימת ההמתנה פנו לעפרה [email protected] (עדכון 21/12)
מחיר כרטיס: 160 ש"ח (רגיל) / 80 ש"ח (חבר UXI) / ו-50 ש"ח (חבר UXI סטודנט)
רוצים ליהנות ממחירי כניסה מוזלים והטבות נוספות? הצטרפו גם אתם כחברים ב-UXI
מדיניות ביטולים
ניתן לבטל את הכרטיס עד ה-20/12 ולקבל החזר כספי בניכוי 8 ש"ח דמי טיפול. לאחר תאריך זה לא יהיה ניתן לבטל את הכרטיס. לביטול פנה ל-[email protected].
היי,
עיצוב גיימיפיקיישן הוא אומנות ושאפו על ארגון המפגש. יש מצב לסדר לסטודנטים בשנקר שלומדים אצלי את קורס עיצוב גיימיפיקיישן הנחה בקטנה?
ד"ר חנן גזית
היי חנן,
לסטודנטים יש הנחות גדולות ב-UXI, אבל הם צריכים להירשם כחברים קודם.
סטודנטים משלמים 50 ש"ח במקום 160, ועבור חברות 110 ש"ח במקום 285. כלומר סטודנט ישלם 160 ש"ח באירוע הראשון, ועל כל אירוע אחר-כך ישלם רק 50.
פרטים נוספים:
http://uxi.org.il/members
האם לקבוצה שמגיעה ממקום עבודה (6 אנשים) יש מחיר מוזל?
לוסי, דברי עם עפרה אצלנו במשרד, 03-5718020
[…] 18 Decemver – Sassy product of a SaaS company – The story of Product management at Panaya 19 December – CouchConf ISRAEL – NoSQL DB for BIG Data 19 Decemver – Software Craftsmanship in Israel 19 December – Vim basics + Ruby Meta-programming for beginners 20 December – Breakfast with Jeff Pulver (and friends) in Tel Aviv – Dec 2011 27 December – StartApps 27 December – UX and the Dark side of Gamification […]