בית  >  כתבות  > מפגש 13/11: חוויית משתמש במסחר אלקטרוני

מפגש 13/11: חוויית משתמש במסחר אלקטרוני

צוות UXI, 24/10/2012. תגובה אחת.

מסחר אלקטרוני הוא אחד מעמודי התווך של תעשיית האינטרנט כיום. עולם ה-eCommerce עשה צעדים רבים מאז הימים הראשונים שלו במכירה של ספרים ודיסקים ברשת. היום ניתן לקנות כל דבר אונליין, מנעליים ועד מטוסי סילון פרטיים.

במפגש הקרוב שלנו, מס' 13, תוכלו ללמוד מ-2 סיפורי מקרה מעניינים של אתרי מסחר מקומיים, שאופיינו ועוצבו בארץ – שילב ופיצה האט. אין כמו Case Study טוב כדי להכיר עולם תוכן ואת אתגרי האפיון והעיצוב הייחודיים לו. החיבור בין מסחר ומכירות לרשתות חברתיות הוא כמובן בלתי נמנע; Sears ישראל עוסקת בתחום כבר כמה שנים ויש בוודאי מה ללמוד מהנסיון הרב שנצבר בחברה. במפגש ירצה גם נציג מאחד משירותי הסליקה הגדולים בעולם – PayPal. הוא יציג נתונים חדשים על המסחר האלקטרוני בישראל וייתן טיפים מקצועיים להצלחה באתרי מכירות.

המפגש יתקיים ביום שלישי, ה-13/11/2012 במכללה האקדמית תל אביב יפו, באודיטוריום של בניין ווסטון, קומה ראשונה. התכנסות משעה 18:00, הרצאות משעה 18:30 (הוראות הגעה)

המפגש בתשלום ונדרשת הרשמה מוקדמת. ההרשמה באתר נסגרה אך אפשר להגיע ולשלם במקום.

תודה גדולה למתחם ליזמות במכללה האקדמית ת"א-יפו, שמארחים אותנו!

המפגש בחסות:

 


cc by Daniel*1977

תקציר ההרצאות

18:40 Case Study – אתר המסחר האלקטרוני של שילב

מרצה: שי רוזן, מנהל תחום האסטרטגיה והייעוץ בריל קומרס

לפני מספר חודשים השיקה רשת שילב אתר חדש הממוקד כולו במכירות.
בנוף הישראלי, מדובר בצעד אמיץ שהיה כרוך במאמצים ומוכנות אמיתית לשינויים מצד הרשת. ההרצאה תביא את סיפור הפרוייקט, כיצד פותח הקונספט המסחרי, איך תוכננו חווית המשתמש והממשק ועל מה התבסס העיצוב.

נדבר גם על תיקוף הממשק מול לקוחות ובסוף בסוף, נספר על הצלחות וטעויות במהלך הדרך.

שי רוזן, מנהל תחום האסטרטגיה והייעוץ בריל קומרס, מתמחה בפיתוח אסטרטגיה לפעילות דיגיטלית, פיתוח קונספט וחווית משתמש לאתרי אינטרנט ואפליקציות סמארטפון מובייל. משמש כיועץ לחברות מובילות בשוק הישראלי. בעל נסיון מעשי עשיר עסקי וטכנולוגי בניהול פעילויות אינטרנט ומובייל מסחריות שונות ומגוונות.

19:15 Case Study – אפיון חוויית המשתמש באתר פיצה האט החדש

מרצה: ברק דנין, מייסד ויו"ר ארגון UXI

חשבתם שלהזמין פיצה זה דבר פשוט? תחשבו שוב. ממבצעים מורכבים, אפשרויות איסוף ותזמון שונות ועד בחירת רוטב לפסטה, אפיון האתר החדש של פיצה האט לא היה אתגר פשוט.

בהרצאה יסקור ברק את תהליך תכנון האתר, מבדיקות שמישות ראשוניות דרך תהליך האפיון, העיצוב והפיתוח וכמובן – גם הבדיקות עם משתמשים בסופו של התהליך.

ההרצאה תחשוף את התובנות מהתהליך ותציג את ההיבטים המיוחדים לחוויית משתמש בתחום המאתגר והטעים הזה. האתר החדש צפוי לעלות בשבועות הקרובים.

ברק דנין, מנכ"ל יוניק יו איי ומייסד ארגון חוויית משתמש ישראל, עוסק כבר מעל 15 שנים באופן מקצועי בתחום ממשק המשתמש וחוויית המשתמש, ונהנה מכל רגע. מוביל צוותי אפיון ועיצוב היוצרים פתרונות ללקוחות רבים, מהחברות המובילות במשק ועד לסטארטאפים בתחילת דרכם.

20:20 מי בכלל צריך Social eCommerce? על התנהגות חברתית, התנהגות צרכנית ומה שיש או אין ביניהן

מרצה: אורן שמיר, מנהל מוצר, Sears ישראל

אז אתה הולך לקנות את זה. כבר ברור לך שאתה צריך את הדבר הזה, או לפחות מאוד רוצה אותו, אבל עוד לא ממש החלטת איזה דגם הכי מתאים לך. זה יכול להיות מקרר, עגלת תינוק, רכב חדש, מערכת קולנוע ביתי… לכל אחד מאלה יש עשרות יצרנים ומאות או אלפי דגמים. איך מחליטים?

דווקא בעידן האינפורמציה, שבו קל יותר לקבל ערימות של מידע על כל מוצר או שירות, עודף האפשרויות ולפעמים גם עודף המידע מקשים עלינו לקבל החלטה. הרעין של Social eCommerce מתבסס על ההנחה שחלק חשוב מאוד, לפעמים אפילו מכריע בהחלטה הוא התייעצות עם חברים, מכרים או "סתם" אנשים מסביבי, שנמצאים בסיטואציה דומה. אנשים מייחסים חשיבות רבה יותר לעצות שמתקבלות מאנשים שהם מכירים. בעצם, social commerce היא פעולה שאנחנו עושים באופן טבעי, מדי יום, בלי להרגיש.

אז למה צריך שם כזה מפוצץ? ובכלל, האם צריכים עוד מוצרים או שירותים שיתמכו בפעולה שאנחנו במילא עושים בנוחות רבה באמצעים הקיימים היום?

בהרצאה נדבר על הסיבות בגללן ארגונים רבים רואים ב- social eCommerce פוטנציאל כל כך גדול, נסתכל על כמה מהפתרונות הקיימים, נשאל איך זה שעד היום עוד אין אף מוצר שהצליח "לעשות את זה" וניגע קצת בדילמות שעולות בתכנון מוצר כזה. עדיין מתלבטים אם לבוא או לא? למה שלא תתייעצו עם החברים שלכם?

אורן שמיר עוסק באפיון ממשקים וחוויית משתמש מעל חמש שנים, מתוך ראייה הוליסטית המשלבת את צרכי המוצר והמותג עם צרכי המשתמשים. השתתף באפיון ממשקים אינטרנטיים עבור חברות מובילות בארץ ובחו”ל. כמי שהגיע מרקע של חינוך וטיפול, ובעל השכלה בפסיכולוגיה, נוירולוגיה ופסיכיאטריה, דוגל בעמדה כי במפגש בין אדם למחשב יש מכונה אחת שהיא מורכבת יותר, מפתיעה יותר ומסתגלת פחות – האדם.

20:55 מסחר אלקטרוני  – דגשים ומהלכים להגדלת המכירות באינטרנט

מרצה: יונתן נוימן, מנהל תחום לקוחות עסקיים Paypal

בהרצאה יוצגו מספר נושאים מעניינים:

1. שוק המסחר האלקטרוני בישראל, לאחר שנתיים של פעילות עסקית מאז כניסתה של PayPal בישראל: מגמות, תחומים מובילים, תחומים מתפתחים, חסמים בשוק המסחר האלקטרוני ודרכי ההתמודדות איתם.

2. כיצד למקסם מכירות ולשפר יחסי ההמרה באתרי הסחר השונים – דגשים לפעילויות ומהלכים, תוך הצגת דוגמאות ספציפיות מאתרים בארץ ובעולם.

3.העתיד? מסחר ותשלום במובייל: התפתחות הסחר ואופן התשלום במובייל. מי דמיין שניתן למכור  8,000 רכבים ביום אחד? eBay הוכיח שזה אפשרי. דוגמאות מאתרים בארץ ובעולם.

יונתן נוימן הוא מומחה למסחר אלקטרוני, מנהל את תחום הלקוחות העסקיים ב Paypal ישראל והאיש שאחראי באופן אישי על השקת שירות התשלום של Paypal  באתרי המסחר המובילים בישראל.

 

תוכנית האירוע

18:00 התכנסות

18:30 דברי פתיחה
ד"ר אייל בנימין, ראש המתחם ליזמות, המכללה האקדמית ת"א-יפו
ברק דנין, יו"ר ארגון חוויית משתמש ישראל

18:40 Case Study – אתר המסחר האלקטרוני של שילב
שי רוזן, RealCommerce

19:15 Case Study – אפיון חוויית המשתמש באתר פיצה האט החדש
ברק דנין, יו"ר ארגון חוויית משתמש ישראל

19:50 הפסקה

20:20 מי בכלל צריך Social ecommerce? על התנהגות חברתית, התנהגות צרכנית ומה שיש או אין ביניהן
אורן שמיר, מנהל מוצר, Sears ישראל

20:55 מסחר אלקטרוני  – דגשים ומהלכים להגדלת המכירות באינטרנט
יונתן נוימן, מנהל תחום לקוחות עסקיים Paypal

21:30 סיום משוער

מפת הגעה, האקדמית תל-אביב יפו

מתי ולאן להגיע?

המפגש יתקיים ב-13/11/2012 במכללה האקדמית תל-אביב יפו, באודיטוריום של בניין ווסטון, בקומה 1.
הרצאות החל מ-18:30, התכנסות וכיבוד טעים מ-18:00. ההשתתפות בתשלום ונדרשת הרשמה מוקדמת (כאן למטה).

כתובת המכללה היא: רחוב רבנו ירוחם 2, תל-אביב. (מפה).

ברכב:
חניה גדולה נמצאת ברחוב חבר הלאומים 10, תל אביב (מפה).

ברכבת:
התחנה הקרובה ביותר למכללה הינה תחנת "ההגנה", ממנה צועדים מספר דקות לתחנה המרכזית וממשיכים בתחבורה הציבורית המתאימה (קו 41).
יש אפשרות להשתמש בתחבורה ציבורית גם מתחנות "השלום" ("עזריאלי") וקוי דן 42/40 ו"ת"א-מרכז" (רכבת ארלוזרוב) וקוי דן 42/40/18.

באוטובוס:
"דן":
מתחנה מרכזית ת"א : 41
מרכבת מרכז – "ארלוזרוב" : 18,40,42 קניון עזריאלי : 40,42 (לרדת בתחנה השלישית בשד' ירושלים)
חניון "רידינג" : 129 עד קינג גורג' ומחליפים לקו 18
מההגנה : 41
ממרכז ת"א: 25, 125, 10

"אגד":
ראשל"צ : 83,85
בת ים : 83,88
חולון : 88
ת"א – התחנה המרכזית הישנה : 83

התחנות הקרובות ביותר למכללה בהם עוצרים כלל האוטובוסים הנ"ל נמצאות בין שד' ירושלים 68 ל – 73 .

 

הרשמה ותשלום

הההשתתפות היא בתשלום ונדרשת הרשמה מראש – מספר המקומות מוגבל!

מחיר כרטיס: 99 ש"ח לכרטיס רגיל ו- 49 ש"ח לחברי UXI.
רוצים ליהנות ממחירי כניסה מוזלים והטבות נוספות? הצטרפו גם אתם כחברים ב-UXI

ההרשמה באתר נסגרה
ניתן להגיע לאירוע ולשלם במקום. מומלץ להגיע עם מזומן, אפשר גם בכרטיס אשראי.

מדיניות ביטולים ניתן לבטל את הכרטיס עד ה-7/11 ולקבל החזר כספי בניכוי 8 ש"ח דמי טיפול. לאחר תאריך זה לא יהיה ניתן לבטל את הכרטיס. לביטול פנה ל-members@uxi.org.il.

כתבות בנושאים דומים



תגובות

תגובה אחת לכתבה

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח