בית  >  כתבות  > איך תתרמו לתהליך העיצוב אם אתם לא מבינים אותו?

איך תתרמו לתהליך העיצוב אם אתם לא מבינים אותו?

טל משעלי, 20/2/2017. אין תגובות.

אתם אנשי UX, מנהלי מוצר או מפתחים, ואתם פשוט לא מצליחים להסביר למעצבים שלכם מה אתם רוצים מהם. בסך הכל רציתם שהתמונה תזוז קצת לשם ושהכותרת תזוז קצת לכאן, אבל הם עונים לכם בלועזית – גריד, טיפוגרפיה, אילוסטרציה (ומה לכל הרוחות זה עיצוב חללים שליליים?)

אנחנו נדרשים להיות מאוד מקצועיים בעבודה שלנו – לדעת הכל על הכל, או לפחות לדעת מספיק על המון תחומים. יש לנו שיקולים בתחומים שונים עסקיים, פונקציונליים, טכנולוגיים – אבל בסופו של דבר התוצר שהמשתמשים והלקוחות שלנו רואים הוא מסכים מעוצבים. אם לא נכיר את מערכת השיקולים העיצובית, איך נוכל לקבל החלטות מושכלות?

אתם לא צריכים להיות מעצבים. אתם כן צריכים שפה משותפת איתם

עדוא שביט יעביר בכנס UXI Live הקרוב, סדנה שמיועדת בדיוק עבור הצורך הזה. הסדנה מספקת יסודות עיצוב למאפיינים, מנהלי מוצר ומפתחים (ולכל מי שעובד מול מעצבים וצריך שפה משותפת איתם). היא תאפשר לכם לנהל שיחה מושכלת עם מעצבים, להבין את מערך השיקולים וגם לייצר בעצמכם תוצרים שנראים הרבה יותר טוב ממה שיצרתם לפני הסדנה.

עדוא הוא מעצב ומרצה ותיק עם מעל ל-20 שנות ניסיון. הוא לימד ב-HIT וב- UX School. הוא מתמחה באפיון ועיצוב מערכות ובדרכים להפוך אותן לנעימות למראה ולהפעלה. בראיון שקיימנו איתו לקראת הסדנה, הוא מספר על חשיבות הרושם הראשוני של תוצרים שאנחנו משתפים:

למה הכרת יסודות העיצוב היא חשובה כל כך?
"לרושם ראשוני יש הרבה מאוד כוח. ככל שאנחנו מתקדמים עם כמות המידע שמקיף ומציף אותנו, רושם ראשוני הופך להיות המסננת שלנו כדי לבחור מה יותר חשוב ומה פחות. חשוב שאנחנו כמנהלי מוצר ומאפייני מוצר נדע לייצר תוצרים שיותירו רושם ראשוני חיובי.
הרי אנחנו עובדים כל הזמן עם תוצרים מעוצבים וחשוב שיהיו לנו את הכלים שיעזרו לנו לבחון אם עיצוב מסויים הוא עיצוב טוב או לא טוב".

"עדיף לעשות שיעורי בית ולהגיע למוסכניק כשאתה יודע מה הם הדברים שהוא מדבר איתך עליהם"

איך הסדנה תעזור לי לקבל החלטות עיצוביות?
"מי שישתתפו בסדנה לא יצאו ממנה מעצבים. הסדנה בנויה כך שתוך יומיים נוצר בסיס שיאפשר למשתתפים להשתמש בעקרונות עיצוב בסיסיים ולתקשר עם מעצבים בשפה שלהם ובעולם המושגים שלהם.
לְמה זה דומה? אם אתה הולך למוסכניק ואתה לא מבין כלום מכלום במנוע, אתה שם את הגורל שלך לגמרי בידיים שלו. אני חושב שעדיף להבין קצת יותר, לעשות שיעורי בית. עדיף לך להגיע למוסכניק כשאתה יודע מה הם הדברים שהוא מדבר איתך עליהם. ככה אתה יכול להיות חלק מתהליך קבלת ההחלטות ולא להשאיר לו להחליט הכל במקומך.

אותו דבר קורה בעבודה מול מעצב. אם אתה לא מכיר את העקרונות, אוצר המילים או צורת החשיבה, איך תצליח לקבל החלטה מושכלת? אני רואה הרבה אנשי מוצר שמקבלים החלטות עיצוב על בסיס "אוהב/לא אוהב". המטרה בסדנה היא לתת לאנשים האלה את היכולת לשוחח עם המעצב בשפה שלו ולהכיר את הכלים המקצועיים שעוזרים להחליט אם עיצוב הוא טוב או לא".

אם בחיים לא ציירתי זה באמת אפשרי, תוך יומיים, ללמוד לייצר תכנים שנראים טוב?

"אחד הדברים שהכי חשוב לי לתת בסדנה זו סביבה מוגנת. הרבה פעמים יש לנו חוסר ביטחון כשאנחנו רוצים לשרטט משהו שיעזור לנו להסביר את עצמנו למישהו שאחנו עובדים מולו. הסביבה עצמה בסדנה מאפשרת לכולם להימצא במקום שבו הם ירגישו בטוחים לדבר, לשאול ולטעות.

בסדנה אנחנו עושים הרבה עבודה מעשית ומשתפים אותה עם כולם. היופי הוא שכל מי שמגיע לסדנה נמצא במקום דומה מהבחינה הזו. זה מה שנותן לאנשים הרבה אומץ ומקום בטוח להתנסות בו.
כבר יצא לי להעביר לא מעט סדנאות עם אנשים שהתחילו את הסדנה ב-'לא לא, אני לא יודע לצייר' וסיימו את הסדנה עם תחושה הרבה יותר בטוחה".

"זה הדבר שלשמו בניתי את הסדנה"

לקראת סיום הראיון, עדוא סיפר על מאפיינת UX שהוא פגש לא מזמן, כמה חודשים אחרי שהשתתפה בסדנה שלו. "זה היה נורא כיף לפגוש אותה, כי היא אמרה שכל כמה זמן היא מוצאת את עצמה משתמשת בעבודתה המקצועית בעקרונות שהיא למדה בסדנה. זה הדבר שלשמו בניתי את הסדנה אז זה מאוד משמח".

סדנת עיצוב למאפיינים ומנהלי מוצר: אסטתיקה מעשית עם עדוא תתקיים ב-8-9.3.2017 במסגרת כנס UXI Live 2017.

לפרטים נוספים ולהרשמה לסדנה

כתבות בנושאים דומים



תגובות

אין תגובות עדיין.

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח