בית  >  כתבות  > ממשקים פיננסים וממשקי עריכת סאונד – נקודות להשוואה

ממשקים פיננסים וממשקי עריכת סאונד – נקודות להשוואה

אמיר דותן, 25/4/2010. 9 תגובות.

בימים אלו אני עומל על הכנת מצגת בה אני מציג אוסף של ממשקים מעולם עריכת הסאונד כטריגרים אפשריים לרעיונות איפיון של ממשקים פיננסים. כחלק מהמצגת אני מתייחס לדמיון והשוני בין שני העולמות מבחינת הממשקים בהם משתמשים אנשי מקצוע בכל אחד מהתחומים. הנקודות הבאות רלוונטיות במידה משתנה לתחומים אחרים בהם אנשים עובדים עם מידע מורכב בדרכים שונות.


CC by Ctd2005

מה דומה?
1. התמודדות עם מידע רב ומורכב בו זמנית שמוצג הן בצורה ויזואלית (גרפים למשל) והן טקסטואלית

המחשת מידע בצורה ויזואלית היא מרכיב מרכזי בניתוח מידע פיננסי

תוכנות עריכת סאונד כוללות לעיתים קרובות המחשת מידע בצורה ויזואלית

2. כל פיקסל על המסך הוא זהב ולכן הממשק יהיה לרוב צפוף וחנוק

כל פיקסל חשוב - ProTools תוכנה להקלטה ועריכת סאונד

כל פיקסל חשוב - LavaFX תוכנה לסחר במטבע חוץ

3. הממשק לעיתים קרובות מחולק לחלקים שונים שלפעמים אין בינהם קשר והתוצאה היא פסיפס של ממשקים קטנים (פלאגינים באודיו – גרפים וטבלאות בכלכלה)

4. המשתמש עובד עם מספר מסכים בו זמנית (סוחרים עובדים עם 4-7 מסכים, טכנאי קול יעבוד לפחות עם 2-3).

סוחרים לרוב משתמשים במספר צגים בו-זמנית

טכנאי סאונד משתמש במספר צגים בו-זמנית

5. זמן משחק תפקיד מרכזי בממשק ומהווה ציר חשוב בשביל להציג מידע. בעריכת סאונד הוא נמדד בצורות שונות כמו תיבות ושניות ומתייחס לאורך קטע מוקלט וממשק פיננסי הוא יכול להימדד בשניות או עשורים בכדי להציג תנודות ומגמות.

מה שונה?
1. עבודה עם תוכנת עריכת סאונד כוללת בעיקר תימרון של מידע (לדוגמא: שינוי פרמטרים של פלאגין, העתקה ומחיקה של קטע מתוך הקלטה) בעוד ממשקים פיננסים רבים כוללים בעיקר מעקב ובקרה של מידע שיכולים להוביל לפעולה מסויימת בין אם ישירות בממשק בו הם צפו או בממשק אחר. זה כמובן מאוד תלוי באופי העבודה ואני בכוונה מתייחס לשני התחומים בצורה מאוד כללית כרגע. תימחור אופציות לדוגמא מזכיר מאוד שינוי פרמטרים של פלאגין כאשר המשתמש מזין ומווסת ערכים בשביל לבחון את התוצאה.

שימוש באפקטים רבים בעריכת סאונד דורש וויסות פרמטרים

2. ממשקים רבים בעריכת סאונד מתבססים על עולם פיזי עשיר וצבעוני של מכשירים דיגיטאלים ואנאלוגים שהיו ועדיין קיימים באולפן הקלטה. מנגד, ממשקים פיננסים ניזונים במקרים רבים מתוכנות כמו אקסל, קרי טבלאות וגרפים.

חלקים מהממשק של תוכנות לעריכת סאונד מבוססים לעיתים על מכשירים פיזים

מידע פיננסי מוצג לעיתים קרובות בטבלאות וגרפים

3. ממשקים פיננסים כמו אלה הנמצאים בשימוש על ידי סוחרים לדוגמא עושים שימוש תדיר באפקטים מגוונים של קול בשביל להתריע. השימוש באפקטים וצלילים בזמן עריכת סאונד הוא מוגבל מאוד בכדי לא להפריע ולהסיח את דעתו של המשתמש שצריך להקשיב ולהתרכז.

4. זמן אמת – בעבודה עם מידע פיננסי המשתמש פעמים רבות מתמקד במידע שזורם בזמן אמת ואירועים שמתרחשים גוררים תגובה. אי אפשר למתוח את הזמן אחורה או להתחיל מחדש. אם פספסת ירידה או עלייה חדה של מניה או מטבע חוץ למשל – אין מה לעשות. בעריכת סאונד המשתמש מתמקד בפרק זמן קבוע שהוקלט והעבודה שלו נסובה סביבו כאשר הוא מנגן אותו מקטעים מסויימים בכדי לבצע פעולות מסויימות. אסייג ואומר שפעולה דומה לניגון יכולה להתבצע בממשק פיננסי אם מדובר בביצוע מחקר ואז כן קיים דמיון כי המשתמש יכול להריץ פרק זמן כלשהו ולווסת פרמטרים בכדי לבצע ניתוח מידע היסטורי.

אני בטוח שישנם אי-דיוקים וההתייחסות היא מאוד כללית בכדי להמנע מפוסט באורך מגילת העצמאות ובעיקר מפני שהמטרה העיקרית מבחינתי כרגע היא לעורר דיון וללמוד. אני מאוד אשמח להמשיך ולפתח את הנושא הזה בעתיד אם יצטברו מספיק דוגמאות ותובנות שאולי אף יאפשרו התייחסות להיבטים ספציפים יותר.

כתבות בנושאים דומים



תגובות

9 תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח