בית  >  כתבות  > מה חייבים לעשות לפני השקת MVP – כל התובנות ממפגש הערב

מה חייבים לעשות לפני השקת MVP – כל התובנות ממפגש הערב

צוות UXI, 15/1/2015. אין תגובות.

MVP הפך למושג מפתח בניהול מוצר ובתהליכי אפיון. אבל בעוד שהוא נראה כמו פתרון מצויין, הוא מעלה גם לא מעט שאלות – האם הוא באמת הדרך הנכונה? ממה צריך להיזהר כשעובדים בגישה הזו? ואיך נמנעים מנקודות התורפה שלה? מפגש הערב האחרון של UXI נתן הרבה תשובות מעשיות.

בפוסט הזה תמצאו את עיקרי הדברים מההרצאות המצוינות של דייויד כץ ו-שי גרנות.

 

דייויד כץ במהלך ההרצאה

Products assume the market, MVPs examine the market. דייויד כץ על פיתוח מוצרים

מה הדבר החשוב ביותר לעשות לפני השקת MVP?

שי גרנות, UxWorks

MVP זו גישה מצוינת אבל יש בה גם לא מעט בעיות. מצד אחד היא מסייעת לקבל נתונים אמיתיים על המוצר כי הוא יצא מתנאי המעבדה אל השוק האמיתי. מצד שני השקה מהירה של מוצר ללא מחקר מעמיק, עשויה לייצר "פתרון מושלם לבעיה הלא נכונה".

נקודות עיקריות מההרצאה:

  • כוונו את המוצר אל המשתמשים שלכם – אחת הבעיות בקיצור זמן המחקר לטובת השקה הוא שמנהלי המוצר (או היזמים עצמם) מתקשים לקבל תמונה טובה על המשתמשים. אל תבנו המוצר לעצמכם. הכירו את המשתמשים והגדירו את הבידול העסקי שה- MVP יספק למשתמשים.
  • תכננו קדימה / Visualize the vision – אפיינו ואף עצבו 2-3 שלבים קדימה. התמונה הרחבה תסייע בבחירת תכולת ה- MVP ותשמש אתכם אח"כ.
  • לימדו מהכישלון – במהלך ניהול פרויקט בגישת MVP חשוב לשמוח על כישלונות. הם תוצרים של מחקר שנעשה בזמן אמת על לקוחות אמיתיים.

האם בכלל שווה להסתכן בבניית מוצר חדש?

דייויד כץ, יזם מעצב ומפתח

רוב המוצרים נכשלים, אז האם יוזמה של מוצר חדש היא בכלל סיכון ששווה לקחת? בהרצאה דייויד סקר מקרי בוחן אמיתיים שבאמצעותם הדגים איך שימוש נכון ב-MVP יכול למקד את ניהול המוצר בסוגיות הליבה, ולזנוח את כל מה שטפל.

נקודות עיקריות מההרצאה:

  • MVP זו דרך לבחון – השקת MVP היא לא סופו של תהליך אלא אמצעו. השקת המוצר היא שלב ביניים שאחריו יגיעו איטרציות רבות. היופי ב-MVP זה שהוא משמש דרך לבחון את השוק האמיתי ולא להסתמך על הערכות.
  • על מה מוותרים לפני ההשקה – מנהלי מוצר רבים נוטים להתפתות לוותר על האפיון והפיתוח של החלקים הכיפיים או ה"סקסיים" של הממשק. למה? כי זה מרגיש שהם בתחתית סדר העדיפויות. מצד שני אלה בדרך כלל המשימות שדורשות מהם מעט עבודה יחסית. לכן חפשו את המשימות שדורשות מכם את זמן הפיתוח הרב ביותר ואותם תצמצמו למינימום ההכרחי.
  • הגדירו את הערך של המוצר – MVP צריך להיות מוצר שמספק את הערך שהתכוונתם לספק למשתמשים. אם הוא לא נותן על הערך במלואו הוא עדיין לא מוצר מוכן להשקה.
תוכלו לקרוא עוד על דייויד כאן – http://davidkatz.me

רוצים לראות איך זה נראה?

כל התמונות ממפגש הערב נמצאות בעמוד הפייסבוק שלנו


 

UXI STUDIO 14bעוד לא מאוחר לצפות בהרצאות מכנס
UXI Studio 2014

בחודש דצמבר התקיים כנס UXI Studio 2014. הכנס הביא לארץ כמה מהמרצים הטובים ביותר בתחום ה-UX בעולם. הכנס אמנם הסתיים אבל אתם עדיין יכולים לצפות בכל ההרצאות – לעוד פרטים ולרכישת גישה לצפייה ישירה.

 

 

 

כתבות בנושאים דומים



תגובות

אין תגובות עדיין.

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח