בית  >  כתבות  > לוקליזציה – מה זה בעצם?

לוקליזציה – מה זה בעצם?

ברק דנין, 17/2/2011. אין תגובות.

לקראת המפגש בשבוע הבא על לוקליזציה ראיינתי את יעל ריינהולד, מנהלת חבר לוקליזציה. יעל תרצה במפגש הקרוב תחת הכותרת "חושב גלובאלית? דבר לוקאלית!", ורציתי לשאול אותה כמה שאלות בקשר להרצאה, שאלות שאולי סקרנו גם אתכם.

בשיחה תוכלו לשמוע כמה מילים על המושג לוקליזציה ומה צפוי לכם בהרצאה של יעל. אתם מוזמנים להאזין כאן, או לקרוא את תמליל ההקלטה.

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.


יעל ריינהולד

ברק: אהלן, אני ברק. נמצאת איתי יעל ריינהולד, מנהלת "חבר לוקליזציה". היי יעל.

יעל: הי ברק.

ברק: יעל, לקראת ההרצאה שלך בשבוע הבא רציתי לשאול אותך כמה שאלות בעיקר כדי לעזור לאנשים שמקשיבים לנו להבין אם כדאי להם להגיע או לא.

אז קודם כל, מה זה לוקליזציה? למה מתכוונים כשאומרים את המושג הזה – "לוקליזציה"?

יעל: במשפט אחד, זה פשוט תהליך הסבה של מוצר כלשהו (כמובן שמוצר יכול להיות גם אתר אינטרנט, תוכנה, וכל דבר בעצם) פשוט כדי להתאים אותו למקום אחר. מן הסתם זה מהמילה local, המיקום הוא חשוב כאן.

ברק: זאת אומרת, זו התאמה למדינה אחרת, לתרבות, לשפה…

יעל: כן

ברק: ולמה זה כל כך חשוב להקדיש לזה כל כך הרבה תשומת לב… זה לא בסך הכול תרגום, אם אני מסתכל על זה בצורה פשטנית?

יעל: ממש לא. תרגום זה חלק קטן מהתהליך, אבל מעבר לתרגום אנחנו מתמקדים בהמון אלמנטים נוספים שהם רלוונטיים לתרבות במדינת היעד ולקהל המטרה שאליו אנחנו רוצים לפנות. זה יכול להתחיל בדברים הכי פשוטים, כמו סוגי מטבע ואיך כותבים מספר ותאריך, ולהסתיים אפילו בעניינים משפטיים ורגולציה. וכמובן שיש גם את כל עניין העיצוב, הצבעים, התמונות, ה-look & feel, אייקונים וכל מה שקשור לתרבות בין מדינות. זה לגמרי שונה.

ברק: בעצם כשאנחנו מסתכלים על אייקונים, יכולים להיות דברים שממש לא מתאימים במדינות אחרות, שאנחנו אפילו לא יכולים לחשוב עליהם.

יעל: לגמרי. לפעמים אפילו באייקונים יש גם אספקטים רגולטוריים. יש דוגמה מדליקה מעולם משחקי המחשב שאני אראה לכם בהרצאה.

ברק: אוקיי, אנחנו לא נגלה מה הדוגמה…

יעל: ברור שלא 🙂

ברק: על מה בעצם את הולכת לדבר בהרצאה שלך בשבוע הבא?

יעל: בהתחלה נעשה טיפה סדר בכל העניין של מונחי היסוד בתחום. יש קצת בלבול בין תרגום, בין לוקליזציה, אינטרנציונליזציה, גלובליזציה – מילים יפות שלא תמיד יודעים מה ההבדל ביניהן. כמובן שכל אחד מהדברים מלווה בדוגמאות, בטיפים מהעבודה השוטפת והיומיומית שלנו. אני אסביר את התהליך, איך הוא מתבצע בפועל בחברות הלוקליזציה, וכמובן כל מה שצריך לעשות לפני שמגיעים בכלל לשלב הזה.

טיפה גם על הכלים שבהם משתמשים אנשי המקצוע כדי שתדעו מה חברת לוקליזציה יכולה לעשות, ומה לא. הכול מלווה בדוגמאות ובסופו של דבר יש סיכום וטיפים ודגשים שיקלו על כל מי שעוסק במרחב ורוצה לסקור או לשווק את המוצר שלו, או להכין אותו כך שהוא יוכל למכור אותו בעתיד בחו"ל.

ברק: למי בעצם כדאי להגיע להקשיב להרצאה שלך?

יעל: אני חושבת שלכל מי שיש לו נטייה לפיתוח ובנייה ועיצוב, כל מה שקשור למוצרים, תוכנות, אתרים שמיועדים לקהלים במדינות שונות. כל מי שעושה משהו פה בארץ או בכלל, לא משנה איפה, ואחר כך חושב שהוא ירצה למכור אותו ולהתרחב ולהפוך להיות גלובלי. נראה לי שזה ייתן לו כלים לעשות את זה כמו שצריך. ובכלל, כל מי שהתחום מסקרן אותו מוזמן.

ברק: אם אני מתכנת או מעצב גרפי שזה לא עסק שלי, אני חלק מארגון שמתעסק בנושאים האלה, יהיה לי מה ללמוד מההרצאה שלך?

יעל: אם אתה רוצה שבסופו של דבר הלקוח שלך יהיה מרוצה, שאתה תבנה לו את האתר לדוגמה שיהיה מתאים לכמה שפות ותוכל לפחות לדעת לשאול למי, ולשאול את השאלות הנכונות, או לתת לו את האינפוטים הנכונים, אז נראה לי שזה חשוב גם לך.

ברק: זאת אומרת שההרצאה יכולה לעניין גם מישהו שהוא יזם, או בעל עסק, וגם מישהו שהוא יותר בחזית של העשייה בשביל להבין מה אומר בעצם התהליך הזה של הלוקליזציה…

יעל: כן, אנחנו לא מאוד-מאוד מעמיקים בפן של הפיתוח, כי אני לא חושבת שזה יתאים לכל הקהל – זה משהו מאוד טכני. אנחנו נותנים כמובן דוגמאות וכו', אבל זה בהחלט רלוונטי לכל האנשים שדיברת עליהם.

ברק: כל מי שמעורב בתהליך של התכנון והעיצוב…

יעל: כן, כל מי שמעורב בתהליך. נראה שאלה דברים שחשוב לדעת אותם. זה אפילו עושה רושם על לקוחות פוטנציאליים, שאתה מראה איזו שהיא בקיאות בעניין, גם אם בנקודה מסוימת רלוונטית זה לאו דווקא חשוב. לקוח יכול גם לבנות עכשיו אתר באנגלית ואז לפנות שוב ולהתעניין בכל העניין של פיתוח לספות נוספות לדוגמה. חשוב להראות הבנה וידע בזה.

ברק: גם חשוב להראות הבנה וגם בעשייה עצמה להיות מודע…

יעל: גם בעשייה עצמה להיות מודע בזמן שמעצבים ובונים… כדי שיהיה אפשר בכלל לעשות את זה אחר כך.

ברק: יעל, תודה רבה על הזמן שהשקעת כדי לספר לנו על זה, ונתראה בשבוע הבא בהרצאה. אני מחכה.

יעל: גם אני.

ברק: תודה.

רוצים עוד מידע על המפגש בשבוע הבא?

אפשר לקרוא כאן וגם להירשם. ההרשמה בתשלום ומספר המקומות מוגבל.

כתבות בנושאים דומים



תגובות

אין תגובות עדיין.

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח