בית  >  כתבות  > טופס בסגנון "השלמת מילים" הגדיל המרת משתמשים ב-25-40%

טופס בסגנון "השלמת מילים" הגדיל המרת משתמשים ב-25-40%

לוק רובלוסקי, 4/7/2010. 7 תגובות.

פורסם במקור ב-25 לפברואר 2010. תורגם על-ידי ויטלי מיז'יריצקי.

דבר המתרגם: נתקלתי במאמר קטן של לוק ורובלוסקי שבו הוא מדגים כיצד עיצוב לא שגרתי של טופס הרשמה מביא לעלייה חדה במספר הנרשמים באתר. חשבתי שיהיה טוב לתרגם אותו לעברית.


cc jasleen_kaur

לפני כמה זמן נתקלתי בטופס הרשמה ייחודי שנבנה ע"י ג'רמי קית' עבור אתר שיתוף האודיו שלו, Huffduffer. למרות שהטופס מכיל את אותן השאלות שמוצאים בטפסי הרשמה טיפוסיים, טופס ההרשמה של ה-Huffduffer עשה זאת בצורה סיפורית. הטופס מציג את שדות הקלט כמרווחים ריקים בתוך משפטים – בסגנון "השלם את החסר".

huffduff  טופס בסגנון "השלמת מילים" הגדיל המרת משתמשים ב-25-40%

הטופס שג'רמי בנה מתנהג כמצופה מטופס רגיל. אפשר לעבור בין המרווחים הריקים באמצעות מקש הטאב, בדיוק כפי שעושים זאת בין שדות בטופס מקוון רגיל. אפשר להקליק על כל מרווח כזה כדי להתחיל להזין טקסט. המרווח להזנת הסיסמא מסתיר את התווים המוזנים כמו כל שדה סיסמא סטנדרטי1, והטופס יודע גם להציג הודעות שגיאה במקרה ולא ענית נכון על השאלות. במילים אחרות, זה עובד כמו טופס מקוון רגיל, אבל המראה הוא שונה למדי. צורת ההצגה מזמינה ומהנה, שזה הבדל די גדול לעומת טופס מקוון רגיל.

לאחר שראיתי את הטופס ב-Huffduffer בפעולה, סיקרן אותי לדעת מה יהיה ההבדל בביצועים בינו לבין טופס מסורתי. האם יותר אנשים ירצו להשלים את הטופס בעקבות הפורמט הסיפורי? או שהמבנה הלא-מוכר יבלבל את המשתמשים? הודות לרון קורטי והצוות ב-Vast.com, כעת יש לי כמה תשובות מוקדמות.

רון והצוות שלו הריצו מבחני A/B ברשת, שהשוו בין פורמט רגיל של טופס מקוון ופורמט סיפורי של "השלם את החסר". במבחנים של Vast.com, הסגנון הסיפורי הגדיל את אחוזי ההמרה2 עבור כל סוגי המשתמשים ב-25-40%. למטה ניתן לראות את גרסאות ה"לפני ואחרי" של טופס יצירת הקשר עם הספק, ששימשו במבחנים אלה.

beforeafter  טופס בסגנון "השלמת מילים" הגדיל המרת משתמשים ב-25-40%

רוב שדות ההזנה נותרו כפי שהיו, רק תיבת הטקסט של ההערות הוחלפה בקישור "התאם הודעה זו", ושלושת חלקי שדה הזנת מספר הטלפון הוסבו לשדה רגיל של הזנת טקסט. אמנם ייתכן שגם שינויים אלה תרמו לעלייה באחוזי ההמרה, אבל לא סביר שהם יכולים להסביר את העלייה במלואה. אי לכך, כנראה שגם לפורמט "השלם את החסר" היה חלק בצמיחה שנרשמה.

ניתן לראות דוגמאות חיות של טופס זה ב-Vast, Kelley Blue Book ובכמה אתרים נוספים3. רון וצוות Vast.com יפרסמו גרסאות חדשות של טפסים אלה בשבועות הקרובים, וימשיכו לבדוק את שיפור הביצועים. אני מקווה שהם שוב יוכלו לשתף את התוצאות שלהם איתנו.

תודה לרון קורטי על ששיתף את צילומי המסך ואת מדדי הביצועים האלה!


1 כמה מילים שלי על הסתרת סיסמאות (כאן ובהמשך – הערות המתרגם 🙂 ).

2 אחוזי המרת משתמשים – האחוז של מבקרים שביצעו התקשרות פעילה עם האתר (מילאו ושלחו טופס) מתוך כלל מבקרי האתר.

3 נכון למועד פרסום התרגום, הקישורים לאתרים לא עבדו. כנראה שהטפסים ירדו מהאוויר.

כתבות בנושאים דומים



תגובות

7 תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח