ככל שהעולם סביבנו הופך למורכב ומלא מידע, גדל הצורך לפשט את את הנתונים לסיפור פשוט. מיקי פרידמן מגיע לכנס UXI Live 2017 כדי לחלוק את השיטה שהוא מצא, שעוזרת לו להפוך מערכת Big Data עשירות בתוכן, לתהליך פשוט שמניב תובנות בעלות ערך למשתמש.
מי אתה, מיקי פרידמן?
אני מנהל מוצר ומאפיין חוויית משתמש, ב-Varonis. בעברי הייתי גם מעצב גרפי ומהנדס תוכנה. בשנים האחרונות אני מאפיין את הדור הבא של סדרת המוצרים החדשים של Varonis, שמנטרים כל פעולה במערכות הלקוחות ומתריעים על כל פעילות חשודה, פנים או חוץ ארגונית.
מה האתגר הכי גדול עליו תדבר בהרצאה שלך?
במערכות מבוססות מידע, כשיש לנו המון מה להראות, קשה הרבה פעמים לדעת מה יהיה הכי משמעותי למשתמש ומה תהיה פיסת המידע שתוביל לפעולה.
בהרצאה אני הולך לדבר על הדרך שמצאתי עבורי כאפקטיבית, בה ניתן לקחת מידע, הרבה מידע, ולהעביר אותו תהליך שבסופו הוא יוצר שינוי חיובי. תהליך שבו מידע הופך לידע, ולתובנות שמניעות פעולה.
עבור מי ההרצאה שלך תוכל לתרום הכי הרבה?
ההרצאה מכוונת למאפיינים ומנהלי מוצר תחילה, כי היא מדברת על משהו מאוד יסודי במוצר – בניית הסיפור שהמוצר מעביר.
מעבר לכך, מעצבים הם אלו שבסופו של דבר מספרים את המוצר למשתמש. הכוח האמיתי הוא בידיים שלהם. אני מקווה שהבנה מעמיקה של המסלול שהמשתמש עובר לאורך המוצר, תעזור להם בקבלת החלטות עיצוביות.
מה האתגר הכי גדול שלך ביצירת ההרצאה?
מה שהכי חשוב לי זה שההרצאה לא תהיה באוויר. שהיא תהיה מחוברת לקרקע ולדוגמאות חיות ולעבודה היומיומית של הקהל. יש לי פה קצת בעיה כי אני לא אוכל ממש להשתמש בדוגמאות מתוך העבודה שלי אז אני משקיע הרבה בלחפש דוגמאות רלוונטיות. אני לא רוצה שאנשים יצאו בהרגשה של "כל זה טוב ויפה אבל מה אני עושה עם זה", אלא יקבלו באמת כלי לעבוד איתו. זו השאיפה שלי ואני מקווה שזה יצליח.
מה הדבר הכי מעניין שלמדת בשנה האחרונה?
שדברים מופלאים קורים כשיוצאים מאיזור הנוחות שלנו. זה משהו שתמיד ידעתי בתוכי אבל השנה זה מאוד בא לידי ביטוי. היציאה מאיזור הנוחות, לשים את עצמך בסיטואציה שאתה לא רגיל אליה – זו הדרך הכי טובה ללמוד על עצמך, וכמובן להתפתח ולחוות חוויות חדשות.
הקטע הבאמת מגניב שגיליתי זה שאני לא צריך להאמין בעצמי ולעבוד על חשיבה חיובית ו"הכל אפשרי" וכל זה, אלא פשוט להכניס את עצמי לסיטואציה. אחר כך הכל קורה מעצמו.
אנשים הם יצורים סתגלתניים והשרדותיים. אני מגלה בכל פעם מחדש שאחרי הקפיצה הזו למים – אני יודע לשחות. כי זה הטבע שלי, של כולנו. הדבר היחיד שצריך לבצע זה את הקפיצה הזו, ולא לתת לשכל לעצור אותך. ככה גם לחצתי על הכפתור הזה של "רוצה להרצות בכנס?" והנה אני כאן.
מה הייתה המלחמה המקצועית הכי גדולה שלך השנה?
אני חושב שזו היתה מלחמה מול עצמי, לא להיכנע לדחף לאפיין פשוט פיצ׳רים אלא לדרוש מעצמי ממש להבין מה המשמעות של כל פרט ופרט ולמה אני שם אותו על המסך. אני עובד על מערכת מפוצצת מידע ויש כל כך הרבה פיתויים לשפוך נתונים ורכיבים על המסך פשוט כי יש לנו את המידע, והמלחמה היתה בעיקר על לא לשים דברים על המסך.
מה הטיפ הכי טוב שקיבלת השנה?
קיבלתי לא מעט – אבל נראה לי שאחד המשמעותיים הוא זה שעזר לי עם הפרפקציוניזם שלי – חוק ה-90% (טיפ שלקחתי משון מק'ייב שיש לו אחלה פודקסט על לעסוק במה שאתה אוהב): כשאני עובד על משהו, ברוב המקרים להגיע ל-90% ממה שאני רוצה להגיע אליו זה מספיק. וברוב המקרים להגיע מ-90% ל-100% לוקח יותר זמן מלהגיע מ-0% ל-90%, וזה לרוב לא הכרחי.
בעבודה איטרטיבית, שאני מאוד מאמין בה, אתה חייב להשתחרר מהאימג' המושלם של מה שאתה רוצה להגיע אליו כדי לנוע מהר ולקבל פידבק מהר. וזה יכול לשגע, בטח אם אתם פרפקציוניסטים כמוני – למסור עבודה שאתה יודע שהיא פחות ממושלמת ובטח עבודה שאתה יודע שאתה יכול לבצע יותר מדויק. אבל מה עדיף? להתקדם ולהפיץ את העבודה שלך או שהיא תיתקע אצלך במחשב והיא לא תגיע לאף אחד? פרפקציוניזם גורם הרבה פעמים לשיתוק ועמידה במקום בגלל הסטנדרטים הגבוהים שאנחנו קובעים לעצמנו.
לא תמיד אני מצליח לשחרר אבל אני בהחלט משתפר בזה.
לאיזו הרצאה של מרצה אחר אתה הכי מחכה בכנס?
ההרצאה של יסמין גלקר וייסבורד על שאילת שאלות מדברת על משהו מאוד בסיסי בעבודה על מוצרים ואני מאוד מתחבר לזה. יש משפט שאני אוהב של המעצב צ'יפ קיד, שאומר שהמון פעמים הפתרונות העיצוביים הטובים ביותר מגיעים בהגדרה הטובה ביותר של השאלה שהם מנסים לפתור. אני מאוד מאמין בזה ואני ממש מצפה לשמוע מה יש ליסמין להגיד על הנושא.
מה אתה הכי מקווה ללמוד בכנס?
אני מקווה שיהיו רעיונות חדשים שאוכל לקחת איתי וליישם בחיים ובעבודה. כמו כן תמיד מעניין אותי לראות תהליכי עבודה של אנשים אחרים.
מקומות אחרונים בסדנת UX למערכות מורכבות: ממחקר ועד אחרון הפיקסלים
בואו ללמוד איך לשפר את חוויית השימוש במוצר שלכם ולרכוש את הכלים שיהפכו אתכם למקצועני UX במערכות מורכבות. פרטים נוספים באתר הכנס.