בית  >  כתבות  > השתעשעתי ולכן אשתמש

השתעשעתי ולכן אשתמש

מיכל ליפשיץ, 25/1/2011. 8 תגובות.

הומור הוא אחד הכלים המהנים שיש לנו בארגז הכלים כשבאים לעצב או לתכנן מוצר כלשהו.
בחלק גדול מהמקרים הוא נשאר בארגז, או נדחק לעמודי שגיאה בלתי מחייבים בסגנון: "המשתמש מתוסכל, בואו ננסה לפייס אותו בעזרת דף 404 שישעשע אותו מספיק…"


יש כמובן סוגים שונים של הומור, ולא תמיד זה מתאים. קשה לדמיין הומור באתרים של בנקים או רשויות ממשלתיות, ורצוי לא להשתמש בו כשאנחנו רוצים להעביר מסר מדויק וחד משמעי, כי גם הומור זה עניין של גיאוגרפיה.

לעומת זאת, במקרים שבהם המוצר יותר קליל, קריצה למשתמש מדי פעם ואיזו הערה קטנה עם קצת חוצפה, יכולה לעשות את כל ההבדל בין שימוש יעיל לחווייה שמשאירה אותנו עם רצון להשתמש בדבר המגניב הזה שוב ושוב, ולשכנע עוד כמה אנשים בדרך.

mailchimp  השתעשעתי ולכן אשתמש

MailChimp הוא שירות לניהול קמפיינים שיווקיים, ניוזלטרים ורשימות תפוצה, שמשתמש בהומור באופן שקשה לא לשתף איתו פעולה. הוא מרענן כל פעם הערה מצחיקה, לינק לאיזה סרטון מדליק ביוטיוב או תוכן הזוי אחר, לרוב קשור לעולמה המרתק של השימפנזה מרשות הדואר.

mailchimp02  השתעשעתי ולכן אשתמש

כחלק מההגדרות שהמשתמש יכול לשנות, יש גם אפשרות לכבות את ההומור של הצ'ימפ, אם תהיה מוכן להודות בסיבה שבגללה אתה בוחר לעשות את זה…

mail  השתעשעתי ולכן אשתמש

כך שבמקום להתבאס מהמשימות השיווקיות שהוטלו עליך, אתה מוצא את עצמך קופץ מדי פעם לראות איזו הפתעה משעשעת מהשימפנזה. המטרה שלהם היא לעזור לנו ליצור קשר עם המוצר, להשיג את התוצאות שייחלנו להשיג ועדיין להנות מהתהליך. סביר גם להניח שנהיה פחות מתוסכלים כשנתקל בבעיה, כי אפשר אולי לכעוס על ביל גייטס, אבל על השימפנזה המגניבה? לא יפה.

עוד דוגמא לשימוש בהומור – בעגלה הרעבה של Threadless (והיא מחייכת רק כשהיא מלאה, לא נרחם עליה ונקנה משהו?)

threadlesscomcart  השתעשעתי ולכן אשתמש

ומה יש בפלייליסט ריק ב- blip.tv? באבקס..

bliptv  השתעשעתי ולכן אשתמש

אפשר לתת מקום של כבוד להומור, הוא כלי יעיל בדרך ליצירת ערך וחוויית משתמש זכירה, עשירה, ומהנה. רק כדאי לקחת בחשבון את המקומות שאפשר ליפול בהם:

  • התאמה ולוקליזציה לקהלי יעד שונים (הומור יפני, זה מצחיק?)
  • טון וסגנון עקבי ואיכותי: כמו כל תוכן וכל אלמנט גרפי או ממשק
  • שיקול דעת וטעם אישי: להיזהר לא לפגוע ולדעת מהם הגבולות של המשתמשים

ולהימנע מבדיחות קרש:

לסיום, איך אפשר לנסות לשכנע משתמשים בהזדמנות האחרונה לא לעזוב? (תודה ויטלי)

52  השתעשעתי ולכן אשתמש

כתבות בנושאים דומים



תגובות

8 תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח