כל מי שמאפיין UX או מעצב UI נמצא בסיטואציה הזו כל הזמן: צריך להציג את התוצרים שלכם ולשכנע את מי שמולכם שלקחתם את ההחלטות הנכונות ושהמסכים והתהליכים שבניתם הם הפתרון הנכון לבעיה. ברק דנין הוא המנכ"ל והבעלים של יוניק יו איי והוא צבר ניסיון בהצגת תוצרים מול מאות לקוחות, גדולים כקטנים. בהרצאה שלו בכנס UXI Live, שדורגה על ידי המשתתפים כאחת הטובות ביותר בכנס, ברק נותן 8 כלים שיעזרו לכם להציג את התוצרים שלכם בצורה הטובה ביותר.
להיות Don Draper: איך מציגים אפיון ועיצוב?
קודם כל, ספרו סיפור – הציגו את התוצרים שלכם ללקוחות כחלק מסיפור. סיפורים גורמים לנו להקשיב, דמויות גורמות להזדהות. שני אלה חשובים הרבה יותר מהתמקדות בפרטים הטכניים, הם מפעילים אותנו רגשית.
- לפני כל הצגה של עבודת אפיון ועיצוב ללקוח, יש להבין מה הם היעדים של הארגון ומה האסטרטגיה שלו, על מנת שהמצגת "תקלע" לנקודות האלה
- חשוב להגן על ההחלטות שלכם עם תגובות נבונות (התמקדות בעובדות ובמחקר), אבל לא לשמור על הדעה שלכם בכל מחיר: ללקוח יש אינפוט חשוב.
- הלקוחות שלכם העסיקו אתכם, כדי שהם לא יצטרכו לקבל את כל ההחלטות שהם לא מבינים בהן. הם מצפים שתעזרו להם
- נסו להמעיט במונחים מקצועיים – זה אולי נשמע לכם טוב, אבל זה יגרום ללקוחות שלכם להרגיש שמקטינים אותם
לכל המצגות והסיכומים מיום ההרצאות בכנס
הצגת הדברים באופן בלתי רגיל. למדתי המון .תודה
מהמם 🙂
דון דרייפר "מסתובב" לי בראש כהשראה לכן שמחתי שהשתמשת בו כמודל. פרזנטציה מעולה, נגישה ומלמדת. תודה רבה!