החזר על השקעה, Return on Investment (בקיצור ROI) – הוא אחוז הרווח מההשקעה המקורית. זהו מושג חשוב עבור בעלי עסקים ומנהלים; הוא מאפשר להם לבחון עד כמה השקעה תהיה (או היתה) כדאית.
ההרצאה שהצגתי בכנס UXI Live 2010 מנסה להתחקות אחרי הדרכים שבהן ניתן לקשר בין שינוי התנהגותי לבין תוצאות עסקיות, אותן ניתן להציג דרך ROI. הצעתי בהרצאה למאפיינים ומעצבים להציג הצעות לשינויים במוצר דרך משקפי ה-ROI כדי שידברו באותה שפה בה משתמשים אנשי העסקים. בצורה כזו יש סיכוי יותר גבוה, לדעתי, להצעה להתקבל.
למה למאפיינים (מעצבים) כל-כך חשוב לדבר על החזר השקעה ב-UX?
- כך מי שמנהל עסק חושב על כל השקעה בעסק
- מאפשר למנהלים להשוות השקעה ב-UX להשקעות אחרות
- מאפשר למאפיין ליצור שפה משותפת עם המנהלים
- מאפשר למאפיין להכיר את המודל העסקי וכך לרתום את התובנות שיש לו על המשתמשים כדי ליצור ערך עסקי אמיתי שנובע מצורכי המשתמשים (ולא מיכולות המוצר)
עוד על כל אלה – בהרצאה.
ההרצאה
המצגת
סופרמן ההודי
היו הרבה ששאלו מאיפה מצאתי אותו… אז הנה הוא כאן באורך מלא:
כן, הבובות במצגת – שלי
קניתי אותן במיוחד בשביל הצילומים למצגת הזו. תאמינו או לא, אבל סופרמן הוא לא הדוגמן הכי נוח לצילומים. הוא נופל כל הזמן, לא ממש יציב הבחור. זאת היתה חזרה נחמדה לצילומי הסטודיו שהשתעשעתי איתם בימי לימודי העיצוב. הנה כמה תמונות שלא נכנסו למצגת.
תודה רבה
זה היה לי לעזר רב