מבנה תוכן שנראה הגיוני לחלוטין בהקשרים רבים, עשוי לבלבל ולהטעות משתמשים כאשר הוא מושם לעולם תוכן בעל מבנה והיגיון פנימי שונים. דוגמה טובה לכך הוא השלט הבא, שהיה מוצב לתקופה קצרה במעלית של חברת מטריקס:
במבט ראשון הכול נראה סביר – מספור שמתחיל ב-1 ומסתיים ב-4.
אבל במקרה הזה הסדר שגוי, מסיבה פשוטה – קומה 1 היא הקומה הנמוכה ביותר, לא הקומה הגבוהה ביותר. כך שלמעשה, בעולם תוכן זה, הסדר הנכון של פירוט הקומות צריך "להתחיל" בראש הרשימה ב-4 – ולהסתיים בתחתית הרשימה ב-1 (או למעשה – ב-0).
שורה תחתונה: אין "סדר פרטים נכון" או "מבנה תוכן נכון". לכל עולן תוכן יש להתאים את פריסת התכנים ההולמת אותו, תוך מודעות לחוקי העולם האמיתי.
נתקלתם בעוד תופעה ב"עולם האמיתי" שמתקשרת לעולם הממשק? שילחו אלי ל-ran@uxi.org.il צילום עם מספר מילים, ונשמח להציג אותו כאן.
ממש אתמול העליתי בפייסבוק את הפוסט הזה: http://on.fb.me/fzVZPP
שעוסק בבעיית שימושיות של שילוט בשירותים.
הוא לא כתוב עבור מומחי חוויית משתמש – אלא עבור הדיוטות, ובכל זאת… 🙂
יום מצויין
רוית
הי רוית.
תודה על ההפניה לפוסט- הצגת דוגמה מצוינת לכלל של
"דבר אל המשתמשים בשפה שמתאימה להם".
כאן יש ניוזלטר חביב ביותר, שעושה בדיוק את זה – מדבר אל המשתמשים בשפה שמתאימה להם.
http://goo.gl/kQB9z
הוא כמובן הגיע אלי במייל, עם שורת הנושא:
"זה הניוזלטר הכי קצר בעולם – מה אכפת לך לפתוח"
(כמובן שפתחתי)
car2go הוא שירות להשכרת רכב לפי שעה, וקהל היעד שלהם מורכב מסטודנטים וצעירים שגרים במרכז ולא מחזיקים רכב.
הם פונים למשתמשים שלהם בגובה העיניים, בגישה מאוד "תכלסית" – אנחנו יודעים שאין לכם זמן וכוח לקרוא ניוזלטרים, אז בשבילכם קיצרנו אותו.
בעיני זו דוגמא מצויינת לחווית משתמש מהשורה הראשונה.
אגב, שווה גם להציץ באתר היפה שלהם:
http://www.car2go.co.il/