בית  >  כתבות  > אמיר דותן – חוויית משתמש בוול סטריט (כנס UXI Live 2010)

אמיר דותן – חוויית משתמש בוול סטריט (כנס UXI Live 2010)

אמיר דותן, 18/11/2010. 3 תגובות.

העולם הפיננסי הוא שוק תחרותי מאוד שמתנהל לרוב באופן אלקטרוני. בנקי השקעות וחברות פרטיות יודעים שכדי לגרום לאנשים להשתמש במערכות שלהם עליהם להציע חוויית שימוש תחרותית. העניין הגדל באנשי חוויית משתמש נובע מסיבות שונות, כמו למשל הרצון למזער טעויות אנוש שעלולות לעלות מיליונים.

איפיון ממשקים למגזר הפיננסי דומה בהיבטים רבים לכל פרויקט איפיון מערכת מידע תוך התייחסות לכללי שמישות ועיצוב אוניברסאליים. עם זאת, ישנם היבטים ייחודיים יותר שמציבים לנו בו זמנית הזדמנויות ומגבלות. ההרצאה שלי בכנס UXI Live 2010 הציגה את המגבלות הללו.

ההרצאה

המצגת

הנה כמה נקודות למחשבה והמלצות מההרצאה למאפייני ממשקים פיננסיים:

1. הימנעות מערבוב מקלדת ועכבר בפעולה אחת
הזנת נתונים (מספריים בעיקר) היא פעולה מאוד שכיחה המתבצעת ביישומים רבים לרוב באמצעות המקלדת. כאשר המשתמש נמצא ב"מצב מקלדת" מומלץ להימנע מפעולות משנה המחייבות שימוש בעכבר. השימוש המוגבר במקלדת צריך להילקח בחשבון כשחושבים על שיבוץ רכיבים כמו סליידרים הדורשים מעבר מהמקלדת לעכבר.

2. ממשקים מודולאריים
תמיכה באפשרות פירוק והרכבה של הממשק בשביל למקם אלמנטים צפים שונים על פני מרחב עמוס לעייפה של מספר מסכים – בממשק פיננסי ישנם מרכיבים המכילים מידע בזמן אמת כמו מחירים אותם המשתמש לרוב ירצה למקם במקום בולט ולעומת מרכיבים אחרים פחות קריטיים כגון נתוני מחקר ומידע היסטורי. חשוב להבין שברגע שהמשתמש מוקף בהרבה מידע המגיע מכיוונים ומערכות שונות, זה בלתי נמנע שהוא ירצה לארגן את סביבת העבודה בצורה האופטימאלית ביותר מעבר לארגון חלונות.

3. ניצול של כל פיקסל על המסך
בעיצוב אתרים מקובל מאוד לתת מקום של כבוד לשטחים ריקים שעוזרים לאוורר את התוכן ומקלים על העומס הוויזואלי. במערכות מידע פיננסיות ישנה לעיתים קרובות דרישה לדחוס כמה שיותר מידע לשטח המסך כך שהמשתמש רק יצטרך להעיף מבט ולראות את מה שהוא צריך במקום ללחוץ על כפתורים. התוצאה היא שהממשק במקרים רבים יראה דחוס והאתגר הוא לעשות שימוש בחלוקת שטח, צבעוניות ומרכיבי עיצוב אחרים כדי לאפשר למשתמש להתגבר על עומס המידע.

4. עיוורון צבעים
המגזר הפיננסי נשלט על ידי גברים, 10% מהם עיוורי צבעים, רובם יתקשו להבדיל בין ירוק ואדום. אלה הצבעים הכי דומיננטיים בתעשייה, כאשר אדום מסמל מגמה שלילית וירוק מסמל מגמה חיובית. הנחיית הנגישות שצריך לקחת בחשבון היא שאם נעשה שימוש בצבע בשביל ליידע הוא צריך להיות מלווה בצורה או מאפיין ויזואלי אחר.

5. שימוש בצבעים
שימוש בצבעים חזקים ורוויים בשביל ליידע תוך הימנעות מצבעים פסטלים שקל יותר לפספס. בין אם מדובר בצבע אזהרה או כל איתות אחר, חשוב שהצבעים יהיו חזקים ומאוד ברורים. זה חשוב גם מההיבט של עיוורון צבעים, אבל גם משום שבסביבה לחוצה ומרובת-מסכים, הצבעים צריכים "לקפוץ מהמסך" כדי למשוך תשומת לב.

לרשימה המלאה של הנקודות מההרצאה:
http://www.amirdotan.com/blog/?p=1303

כתבות בנושאים דומים



תגובות

3 תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח