בית  >  כתבות  > איך מאפיינים מוצרים שישמשו מעצבים ומאפיינים ביומיום? אייל צורי עם מסקנות מהשקת המוצר החדש שלו – MUZLI

איך מאפיינים מוצרים שישמשו מעצבים ומאפיינים ביומיום? אייל צורי עם מסקנות מהשקת המוצר החדש שלו – MUZLI

צוות UXI, 27/10/2014. 2 תגובות.

המסקנות הכי טובות שניתן ללמוד מהתהליך תמיד מהדהדות אצלנו בעיצומו או מיד עם סיומו – "משוב חם", כשהכל עדיין חם וטרי לנו בראש.
בשבוע שעבר השיק אייל צורי את MUZLI – מוצר חדש שעליו עבד בחודשים האחרונים. ממש עם סיום ההשקה תפסנו אותו לכמה דקות, כדי שיספר לנו את כל מה שהוא למד על בשרו. כל התובנות הפרקטיות על תהליך האפיון והעיצוב, בפוסט.

מי אתה?

אייל צורי

קוראים לי אייל צורי, ב-5 השנים האחרונות אני חי את עולם חווית המשתמש 20 שעות ביממה ובשאר הזמן אני ישן. במהלך השנים האלה עיצבתי פרויקטים מגניבים ומגוונים לכל פלטפורמה אפשרית, והקמתי את קהילת "עיצוב אינטראקטיבי" בפייסבוק שמונה היום 4500 משתמשים פעילים מאוד.

 

 

 

אז מה זה MUZLI ?

מוזלי הוא תוסף כרום למעצבי UX/UI. הוא נותן גישה מהירה ונוחה לכל האתרים, הכלים, וההשראות הכי איכותיים וחמים בתחום. למעשה מוזלי מחולק ל-3 אזורים:
1. אזור הפידים, ששואב ומציג תוכן להשראה.
2. רשימת לינקים לגישה מהירה לאתרים וכלים שמעצבים משתמשים בהם באופן קבוע.
3. האזור האישי שבו המשתמש מקבל את האתרים הפופולריים שלו עצמו (בדומה לעמוד ה- default של גוגל כרום).

הרעיון מאחורי MUZLI היה להתמודד עם הרצון של מעצבים בחשיפה לתכנים של השראה וידע. הצורך בחשיפה לויז'ואלים, טקסט או סגנונות חדשים תמיד היה קיים וההיצע היום מאוד גדול, לכן אחד הקשיים הוא לסנן ולבחור מתוך המגוון העצום של תוכן הקיים סביבנו. זה מה שהוביל אותי להקים את קבוצת הפייסבוק וזה מה שהוביל גם למה שאני עושה היום.
אני מרגיש שלמעצב ששואף תמיד להשתפר ולהוביל, אין תחליף לצריכה עדכנית, מסוננת ואיכותית של תוכן רלוונטי. זה מאוד חשוב, ומייצר את הבדל דרמטי בין מעצבים.

מוצר שנועד לאפשר למשתמשים לסנן את העושר התוכני ברשת

MUZLI - מוצר שנועד לאפשר למשתמשים לסנן את העושר התוכני ברשת

 

מה היו אתגרי האפיון הכי גדולים עם MUZLI ?

הודות לניסיון שלי בניהול קבוצת הפייסבוק, ניגשתי לפרויקט עם היכרות טובה של קהל היעד. האתגר היה בהנגשת התוכן בצורה נוחה ונכונה לפלטפורמה, ולגרום למוצר להיבדל משאר האתרים או הבלוגים למעצבים. בסופו של דבר השאלה הייתה – איך אנחנו יכולים להגיש עושר תוכני בצורה שלא תגרום למשתמשים ללכת לאיבוד בתוך המוצר.
בנוסף עמד בפנינו חסם משמעותי של התקנת תוסף שמשתלט על עמוד ה-default של כרום.

איך התמודדת איתם ?

ההתלבטות איך הכי נכון יהיה להציג את התוכן, הביאה אותנו לייצר 2 פרוטוטייפים מהירים:
האחד הוא פיד שמזכיר timeline – בו כל אייטם מקבל את מלא תשומת הלב. הפילטור קל, אך ההרגשה הכללית היא של מוצר דל יותר מבחינת תוכן. והשני הוא פיד שבו התוכן מפוזר בגריד של קוביות שממלאות את המסך. המוצר נראה עשיר בתוכן אך הפילטור קצת יותר קשה.

בשלב השני עשינו A/B TESTING על קבוצת מיקוד, נתנו למשתמשים להשתמש במוצר מספר ימים, ובסופם דיברנו איתם כדי לקבל משוב. במקביל בדקנו נתוני אנליטיקס, כדי לקבל את תמונת המצב האמיתית. התוצאות היו חד משמעיות לטובת גריד הקוביות.

כדי לפתור את עניין החסם של התקנת התוסף שמשתלט על כל טאב חדש שנפתח, ומחליף את עמוד הבית המנימליסטי של כרום, הבנו שאין פה מקום לעיצובים משוגעים. הפתרון היה לקחת את שלד המוצר העמוס בתוכן ולעטוף אותו בעיצוב מינימליסטי, כדי שהמעבר מהעמוד של כרום יהיה רך ולא מורגש עד כמה שאפשר.
כדי לגרום למשתמשים לתחושת התמצאות בתוכן, חילקנו את המוצר לאזורים לפי מידת החשיבות שעלתה בראיונות המשתמשים עם קבוצת המיקוד. האזור המרכזי הוא תוכן הפידים, הוא מרכז העניינים ורוב הפעולות קורות בו.
האזור השני בחשיבותו, הוא הבר השמאלי שמרכז בחלקו עליון את השליטה על הצגת הפידים, ומתחתיו נמצאים לינקים נבחרים לכלים שימושיים למעצבים, ואתרי עיצוב והשראה פופולריים.

MUZLI - הגריד נקבע אחרי סדרה של ראיונות משתמשים ו-A/B testing

MUZLI - הגריד נקבע אחרי סדרה של ראיונות משתמשים ו-A/B testing

 

מה הלקח הכי חשוב שלמדת מהתהליך ?

הלקח העיקרי שלמדתי מתהליך איפיון המוצר, ומתהליכים שעשיתי בעבר במוצרים שונים, היה לא להסתמך על אינטואיציה. בתחילת התהליך הייתי בטוח שהכיוון הנכון יהיה גריד של טיימלין שמאוד נוח לצרוך בו תוכן, הייתי משוכנע שזה יעבוד ושהמשתמשים יאהבו את זה.
אחרי בדיקות ה-A/B Testing שעשינו הבנתי שהאינטואיציה שלי בגדה בי.
אחד התוצרים מתהליך כזה, לפחות במקרה של מוזלי, הוא ההבנה שפילטרים ומנועי חיפוש הם בד״כ פתרון לקושי בהנגשת תוכן, שלא אמור להיווצר מלכתחילה. זהו אתגר טהור של חוויית משתמש.
ברגע שמצאנו את התמהיל הנכון זה פשוט עבד. התחושה של המשתמש היא שהוא אינו זקוק לכלים נוספים. במילים אחרות, היעדר התחושה שחסר לו משהו.

איך עבר תהליך ההשקה ?

אסטרטגיית החדירה לשוק הייתה לתת ערך ברור למשתמשים החדשים ומצד שני לתת ערך לאתרים שיושבים אצלנו ב-bar הצידי. הרעיון היה ליצור אינטרס משותף – אנחנו מספקים גישה נוחה ומהירה לאתרים, ולכן יש להם אינטרס לפרסם אותנו, ההצלחה שלנו היא גם ההצלחה שלהם.
בנוסף, משהו חשוב מאוד במהלך ההשקה וגם אחריה הוא להמשיך את תהליך המחקר כל הזמן. הרעיון הוא להבין איפה נקודות התורפה של המתחרים ואיך אנחנו יכולים לפתור אותם בצורה טובה יותר. בנוסף, בדיקות והקשבה למשתמשים זה משהו שצריך לעשות כל הזמן.

בינתיים אנחנו ממש מרוצים מהתוצאות. בפחות מחודש הצלחנו להגיע, ללא פרסום ממומן, לקרוב לשני מיליון pageviews, ואלפי משתמשים פעילים מכל העולם.

כתבות בנושאים דומים



תגובות

2 תגובות לכתבה

כתיבת תגובה

לא יוצג בשום מקום

לא חובה

רוצים שהתמונה שלכם תופיע עם התגובה? העלו אותה ל-Gravatar.

שלח