פורסם במקור על-ידי Linda Bustos ב getelastic.com
משתמשי מובייל חווים תהליכי רכישה באתרי מסחר אלקטרוני באופן שונה ממשתמשים אחרים. קונטקסט השימוש, גודל המסך הקטן וקשיי הקלדה הם רק חלק מהגורמים אשר הופכים את התהליך למאיים עבור בעלי הסמארטפונים. מהם האלמנטים החשובים ביותר בעיצוב תהליך הצ'ק-אאוט? מהם הגורמים אשר עושים את ההבדל בין נטישת המשתמש לבין ביצוע רכישה?
מבקרים אורחים
משתמשים חווים את ההקלדה של מידע לתוך שדות טופס כמשימה קשה לביצוע, לכן תהליך צ'ק-אאוט הכולל בתוכו רישום לאתר והזנה של פרטים לתוך שדות טקסט, הוא תהליך הנתפס כמייגע וגורם לנטישות רבות של משתמשים. מתן אפשרות לבצע את תהליך הצ'ק-אאוט ללא רישום לאתר מפחיתה באופן ניכר את אחוזי הנטישה.
האפשרות למבקרים מזדמנים לבצע קניה באתר מבלי להירשם אליו היא קריטית. מחקרים מראים כי 23% מהמשתמשים נוטשים תהליכי רכישה באתרים שלא היתה בהם האופציה לבצע קניה ללא רישום. לעתים המחסום להמשך ביצוע קניה אינו הרישום עצמו לאתר, אלא התפיסה של המשתמש כי תהליך הרישום הוא תהליך מייגע, במיוחד כאשר הוא נעשה דרך טלפונים סלולאריים. המטרה, לפיכך, בעיצוב טפסים באתרים למובייל היא לא רק להפוך את אותם טפסים לפשוטים יותר, אלא גם ליצור את הרושם כי התהליך לא יעורר קשיים מיוחדים.
התחשבו ב FOLD
מתן האופציה לעבור תהליך צ'ק-אאוט ללא רישום הוא הכרחי אך אינו מספיק. לדוגמה, באתר המובייל של Walgreens אמנם יש אפשרות לעשות צ'ק-אאוט ללא רישום לאתר, אך אפשרות זו מוצגת אחרונה, אחרי האופציה להיכנס כמשתמש רשום או להירשם כמשתמש חדש. במבט מהיר, לא ברור האם אופציה לתשלום ללא רישום אפשרית בכלל.
קריאה לפעולה
לעתים קרובות, משתמשים מתחילים להקליד נתונים לתוך שדות טקסט בטופס מבלי לשים לב איזו משימה הם משלימים, כך קורה שרבים מהמשתמשים מזינים מילות מפתח לחיפוש לתוך שדה המשמש לכניסת משתמשים רשומים, או מנסים להירשם לאתר בשדות המיועדים לכניסה למשתמשים רשומים. לכן כדאי להפוך את האופציה לביצוע צ'ק-אאוט ללא רישום לאופציה מודגשת וזמינה.
כפתור הצ'ק-אאוט באתר Crate and Barrel הוא בהיר וכחול, אך קטן יותר משדה הזנת כתובת המייל. באופן כללי, שדה הטקסט מהווה קריאה לפעולה המתחרה בכפתור שמעליו. משתמשים עלולים לפספס את הכפתור ולהתחיל להקליד לתוך שדה הטקסט.
Blue Nile ממקמים את כפתור הצ'ק-אאוט במיקום מרכזי, אך הצבע השחור אינו מבליט אותו לעומת הצבע הכחול של כפתור ההרשמה או שדות הטקסט האחרים. בדיקות של מעקב-עין יוכלו לגלות לנו איזה מהחלקים באתר מושך תשומת לב גדולה יותר.
Lowes עיצבו את דף הרישום שלהם באופן חכם עם כל שלוש אופציות הרישום מעל הפולד ועם קריאה לפעולה גדולה יותר משדות הטקסט. למרות הביצוע העונה לכללים, ניתן להתווכח האם הלינק לרישום הוא הכרחי מכיוון שאורחים יכולים בשלב מאוחר יותר בתהליך לשמור את המידע שהזינו ולהשתמש בו ברישום לאתר.
לעומת האתרים האחרים, האתר של Home Depot מציג את האופציות בבהירות יוצאת דופן.
בדיקה של רעיונות
לעמוד הרישום באתרי מסחר אלקטרוני מטרה אחת – לאפשר המשך תהליך קניה באופן חלק. אחוזי נטישה של עמוד זה הם מדד ישיר לאפקטיביות של העמוד. בדיקת עמוד הכניסה למשתמשים רשומים בעזרת מבדקי משתמשים יביא לתוצאות אפקטיביות ומהירות. אם אתם מוכנים להתחיל במבחני A/B, שימו דגש על העימוד של הדף (כיצד האופציות השונות מוצגות), בהירות ההוראות והמידע הכתוב, ועיצוב הקריאה לפעולה (צבע, גודל, צורה ומיקום).
במידה ואין לכם מספיק תנועה לעמוד זה המגיעה ממכשירי מובייל בשביל לבצע מבחן A/B, בדקו אחוזי השלמה של המשימה, בדקו האם משתמשים גוללים את העמוד, אילו שגיאות הם עושים, את ההבנה שלהם את ההוראות הכתובות ואת קלות תיקון השגיאות במידה ונעשות.
תודה על המאמר היעיל מאוד.
האם יש עוד מאמרים קצרים וממוקדים כמו זה עם צילומי מסכים?
הי יאיר, שמחים שאהבת.
אני מאמין שתמצא עניין גם בכתבות אלו:
על שכנוע באמצעות אפיון ועיצוב: http://uxi.org.il/pages/10854
ממצאים ממבדקי שמישות שכדאי להכיר: http://uxi.org.il/pages/11504
לשבור את החוקים-מקרה מבחן בעיצוב חוויית משתמש: http://uxi.org.il/pages/11647
קריאה נעימה.
למנוע את הנטישה זה חשוב, אבל אין שיטה יעילה יותר לעשות את זה שלא צורכת כל כך הרבה אמצעים ועבודה?
[…] לעגלה המיניאטורית. לא יכולתי להסכים יותר עם המאמר הקצר הזה שממליץ לוותר על רישום על מנת למנוע נטישת משתמשים, […]